Volkswagen Polo 1,0 Tsi první auto

Vybírali jsme s klientem jeho první auto. Původní zadání znělo: menší hatchback obratný ve městě, optimálně s benzínovým motorem. Takže Ford Focus? Výborně, říkal jsem si, na tohle mám osvědčený recept v podobě Ford Focus 1,6i. Jeho benzínový atmosférický motor s nepřímým vstřikem benzínu je ideální volbou pro kratší trasy nejen ve městě. A když chcete jet delší trasu, není to žádný problém. Zatím se dá na trhu obvykle najít i několik slušných kusů na výběr. Pokud tedy nejste příliš nároční na výbavu. Forda ne.. Jenže klientovi Ford nesedl esteticky. Chápu to a v takových případech své klienty rozhodně „nelámu“. Tady bylo jasné nastavení směr Volkswagen. Polo nebo Golf? Vybírali jsme tedy mezi několika Golfy, kde jsem doporučil motor 1,2Tsi. Dále z několika kousků VW Polo s motory 1,0Tsi. U těch ani jinou variantu benzínového motoru na trhu skoro nenajdete. Je Tsi od VW  dobrá volba? Motory Tsi od Volkswagenu si prošly dlouhým vývojem. Dnes už skoro 20 letým a je to na nich a jejich kvalitě i spolehlivosti znát. Prvním ročníkům se raději vyhýbám úplně. Základní rozdělení pro mne je do roku 2010/11 (nebrat) a od roku 2011/12 (převážně ano). Vozy s motory vyrobenými po 2011 už většinou fungují dobře nebo alespoň obstojně. Důležité je nyní zdůraznit slovo „většinou“! Pokud si budete vybírat jakýkoliv vůz s motorem Tsi, poraďte se se mnou nebo s kýmkoliv kdo s nimi má zkušenosti. Je vhodné ověřit, co má smysl koupit pro Váš způsob použití a jak poté o motor pečovat, aby fungoval pokud možno dlouhodobě spolehlivě. Základních 5 bodů doporučené péče o motory Tsi: Tankovat pokud možno kvalitní palivo, které doporučuji průběžně aditivovat kvalitními aditivy. Při delší jízdě pod zatížením – typicky dálniční jízda – nechat po zastavení u pumpy nebo na parkovišti motor běžet cca 30-60s na volnoběh, aby se (mimo jiné) ochladilo turbodmychadlo. Studený motor zejména v zimě nehonit než se ohřeje.  Ohřáté auto naopak občas prohnat pod plynem a nechat proběhnout k 5-6tis.otáček, příliš pasivní ježdění mu také moc nesvědčí. Motorový olej měnit po cca 8-10tis.km při častých krátkých jízdách, pokud jezdíte spíše delší cesty (cca 15km a více) tak cca po 15tis.km. Vybrali jsme Polo 1,0Tsi 70kW Comfortline Klient si poctivě objel několik vozů z našeho společného předvýběru, aby si udělal představu, co se mu líbí. Nakonec ho z několika aut zaujalo nejvíce červené Polo z roku 2017 s motorem 1,0Tsi 70kW ve výbavě Comfortline. Navíc mělo najetých jen 32tis.km a působilo velice zachovale. Zajímavá byla i výbava, která čítala duální klimatizaci, adaptivní tempomat, rádio s možností Apple car play a Android auto. Výhody i nevýhody vybraného Pola. Na autě se mi líbilo, že má málo najeto a působí celkově zánovně. Pokud někdo není na takové auto vyloženě „prase“, tak by mělo být v těchto km v podstatě příjemně zajeté, včetně motoru. Otazníkem byla oprava jedné části karoserie, kde se měl opravovat i práh. Rozsah opravy nebyl předem úplně známý. Když jsem přijel na místo, zjistil jsem, že práh byl měněný. Ale měl jsem skoro problém to najít! Práce byla z mého pohledu v tomto případě odvedená skutečně špičkově a stopy po opravě zcela minimální.. Výměna navíc byla provedena z důvodu promáčknutí o pařez, takže žádné další rovnání nebo stopy po havárii. Po dohodě s klientem jsme to vzali jako akceptovatelné. Tipněte si.. 1) 2) Schválně, na kterém obrázku (1 nebo 2) je práh originální a na kterém v minulosti vyměněný? Napište mi to do komentářů Výsledek prohlídky Jak to tedy dopadlo? Klient si kupuje velmi pěkné Polo v zánovním stavu bez akutních investic. Doporučil jsem výměnu celoročních pneumatik, protože jsou na autě z roku uvedení do provozu, tj. 2017. Blíží se výměna oleje z časových důvodů. Jinak ale auto nepotřebuje a ještě dlouho nebude potřebovat nic jiného než běžný servis. Varování nakonec – staré poučky benzín/nafta už dávno neplatí.. Při nákupu jakéhokoliv vozu s „benzínovým“ motorem si dnes dejte velký pozor, o jaký motor se jedná a pro jakou aplikaci ho plánujete pořídit. Je to „atmosféra“ s nepřímým vstřikem? Nebo už s přímým vstřikem? Má motor turbo? Jaký objem má a v jakém typu auta? To vše hraje při výběru podstatnou roli a staré poučky zda benzín či diesel pro použití ve městě a mimo něj, na dlouhé či krátké trasy, už dávno neplatí! Také je třeba zvažovat, s jakým nájezdem určitý typ motoru kupuji a na jakou dobu ho chci používat. Není dnes výjimkou, že je třeba počítat s bezproblémovým provozem třeba jen do nájezdu 150tis.km, u některých i méně.. Příspěvek Volkswagen Polo 1,0 Tsi první auto pochází z Auto AZ

projít na článek

Volkswagen MyCard

Volkswagen MyCard Nový program výhod. Majitelé vozů Volkswagen (fyzické osoby) mají nyní skvělou příležitost získat zákaznickou kartu Volkswagen MyCard, která je vázaná na konkrétní vozidlo, a v rámci nového programu přináší spoustu výhod. Je jen na Vás,

projít na článek

VW Plus plán

Volkswagen Plus plán knížka plná slevových poukazů na servisní úkony, nákup Originálních, Výměnných a Economy dílů Volkswagen® a na nákup Originálního příslušenství Volkswagen® pro osobní vozy. S poukazy z Plus plánu ušetříte nemalé finanční prostředky. V

projít na článek

NASKLADNĚNÍ: Triko krátký rukáv - POLO ELITE - Černá

Triko krátký rukáv - POLO ELITE Triko POLO ELITE je vyrobeno z elastické a odolné tkaniny. Díky atletickému střihu je v triko velice pohodlné. Kapsička se zapínáním na zip velcro panelem na rukávu. Zapínání na knoflíky. V podpaží odvětrání.

projít na článek

NASKLADNĚNÍ: Triko krátký rukáv - POLO ELITE - Coyote

Triko krátký rukáv - POLO ELITE Triko POLO ELITE je vyrobeno z elastické a odolné tkaniny. Díky atletickému střihu je v triko velice pohodlné. Kapsička se zapínáním na zip velcro panelem na rukávu. Zapínání na knoflíky. V podpaží odvětrání.  

projít na článek

NASKLADNĚNÍ: Triko krátký rukáv - POLO ELITE - Oliv

Triko krátký rukáv - POLO ELITE Triko POLO ELITE je vyrobeno z elastické a odolné tkaniny. Díky atletickému střihu je v triko velice pohodlné. Kapsička se zapínáním na zip velcro panelem na rukávu. Zapínání na knoflíky. V podpaží odvětrání.

projít na článek