Produktové XML feedy jsou dnes stěžejním prvkem e-commerce, který umožňuje e-shopům prezentovat své zboží na různých online tržištích a reklamních platformách. XML feedy obsahují kompletní informace o produktech, jako jsou názvy, popisy, obrázky, ceny, skladová dostupnost nebo parametry. V tomto článku se dozvíte vše, co potřebujete vědět o produktových feedech, od základních definic až po klíčové prvky jejich optimalizace a správy. 1. Co je to produktový feed Produktový XML feed je datový soubor, který obsahuje podrobné a strukturované informace o produktech. Slouží jako prostředník nejčastěji mezi e-shopem a inzertními kanály. XML feedy využívají srovnávače zboží, marketplaces, PPC systémy, sociální sítě a další kanály, ve kterých probíhá produktová reklama. Prostřednictvím produktových feedů se dají nahrávat také data od dodavatelů do e-shopu. 2. Jakou má produktový feed strukturu Produktový feed se skládá z elementů, kdy každý obsahuje určité informace o produktu. Každý produkt ve feedu je vymezen item tagem, obvykle jde o tag <item> nebo <SHOPITEM> a další informace jsou pak uloženy v dalších následujících elementech. Každý inzertní systém má specifické požadavky na formát (nejčastěji XML, CSV), obsah feedu a pojmenování tagů. Současně určuje povinné elementy, které v něm musí být obsaženy. Například Google vyžaduje, aby byl název produktu uzavřen v tagu <title>, zatímco Heureka a Zboží.cz používají tag <PRODUCTNAME>. Je důležité dodržovat stanovená pravidla, aby byl feed správně importován do reklamního systému, interpretován a inzerce byla bezproblémová. Ukázky specifikací pro XML feed: ➤ Specifikace pro Heureka.cz ➤ Specifikace pro Zboží.cz ➤ Specifikace pro Glami ➤ Specifikace pro Alza Marketplace ➤ Specifikace pro Mall Marketplace 3. Kde získat produktový XML feed Produktový feed můžete získat několika způsoby. Záleží na tom, jak a kde svůj e-shop provozujete. Pokud používáte platformu jako Shoptet, Upgates, Shopify, WooCommerce nebo Magento, tyto platformy umožňují generovat základní produktové feedy přímo z administrace e-shopu. Pokud máte vlastní řešení e-shopu, doporučujeme zapojit developera, aby vytvořil automatický export produktových informací z e-shopu do feedu. Ať už provozujete svůj e-shop kdekoliv, vždy je důležité dodržovat správný formát a strukturu produktového feedu. 4. Snadný přenos a aktualizace dat Snadný přenos a aktualizace dat pomocí XML feedů jsou dvě hlavní výhody produktových feedů. Dokáží vám usnadnit každodenní správu produktových dat v jednotlivých inzertních systémech. Díky XML feedům dokážete snadno a rychle přenášet produktové informace z e-shopu do různých systémů, jako jsou srovnávače zboží, marketplace, PPC reklama, produktové katalogy a další. Tyto systémy mohou využívat data z e-shopu například pro zobrazení produktů na svých webových stránkách (např. srovnávače, marketplace) nebo pro tvorbu produktových kampaní. Automatická aktualizace dat vám ušetří čas. Pokud se něco v e-shopu změní, jako například cena nebo dostupnost produktu, změny se automaticky promítnou i do feedu. A následně do všech systémů, které tento feed využívají. To zajišťuje aktuálnost a správnost dat v různých systémech, bez nutnosti manuální aktualizace v každém systému zvlášť. 5. Úpravy a optimalizace produktového XML feedu Optimalizace produktových feedů je důležitá pro dosažení co nejlepších výsledků v reklamních systémech. To zahrnuje úpravy produktových dat tak, aby odpovídaly požadavkům konkrétních systémů přizpůsobení názvů, kategorií, parametrů, doplnění povinných elementů a další úpravy. Kromě toho může optimalizace zahrnovat také přidávání specifických elementů pro určité reklamní systémy, jako je například <shopping_ads_excluded_country> v Google Shopping feedu, pomocí kterého určíte, ve které zemi nechcete daný produkt zobrazovat. Plusem optimalizace feedů je zlepšení efektivity a úspěšnosti inzerce v reklamních systémech. Když jsou data správně strukturována, odpovídají požadavkům konkrétního systému a obsahují veškeré informace potřebné ke kvalitní inzerci, vaše produktová reklama může lépe cílit na koncové zákazníky. Kvalitní produktová data zajistí např. lepší viditelnost při filtrování v případě zasílání parametrů k produktům, vyšší spárovanost produktů v Heurece při zasílání správných názvů a kategorií, lepší vizibilitu a konverzní poměr při zasílání dárků a dalších benefitů. S optimalizací vám pomůže online editor feedu Xemel, ve kterém zvládnete spravovat všechny feedy na jednom místě. Opravit chyby v produktových feedech a připravit je do perfektní kondice pro úspěšnou inzerci kdekoliv na světě, dokážete v Xemelu sami. Snadno, rychle a bez zásahu IT. VYZKOUŠET ZDARMA 6. Jak používat produktový feed Pro efektivní propagaci a prodej produktů na různých online kanálech, je nezbytné zajistit pravidelnou aktualizaci dat, aby bylo zaručeno, že zákazníci uvidí aktuální informace o vašich produktech. Nezapomeňte mít URL XML feedu přístupnou, aby se k datům dalo dostat. Mám kvalitní feed ve specifikaci inzertní platformy Nahrajte feed s informacemi o produktech z vašeho e-shopu na koncovou inzertní platformu. Inzertní platforma si následně v určitých intervalech bude váš feed stahovat a aktualizovat podle informací v něm vaše nabídky. Vždy je dobré vědět, jak často si daný kanál vaše data aktualizuje a tomu přizpůsobit aktualizaci feedu na vaší straně. Nemám kvalitní feed ve specifikaci inzertní platformy Nahrajte feed s informacemi o produktech z vašeho e-shopu do Xemelu nebo jiného pokročilého editoru feedů. Připravte feed do struktury a formátu koncové inzertní platformy. Zaměřte se také na kvalitu produktových informací vyplňte maximum (i nepovinných) elementů. Pokud máte produktové informace ve více zdrojích (XML, CSV, Google Sheet, JSONL), v Xemelu lze data sloučit do jednoho feedu a ten tak obohatit o všechny cenné informace. Hotový feed vytvořený v Xemelu poté nahrajte do inzertní platformy. Xemel aktualizuje data z vstupního feedu vašeho e-shopu (případně všech dalších zdrojů dat, které do Xemelu nahrajete) každých 45 minut. Po domluvě lze nastavit kratší nebo delší interval. Xemel tedy působí jako prostředník mezi vaším e-shopem a platformou, která využívá váš XML feed. (function (w,d,s,o,f,js,fjs) { w['ecm-widget']=o;w[o] = w[o] || function () { (w[o].q = w[o].q || []).push(arguments) }; js = d.createElement(s), fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; js.id = '12-04d9c95424b2f28aaece6f953bb0e4aa'; js.dataset.a = 'inovit'; js.src = f; js.async = 1; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(window, document, 'script', 'ecmwidget', 'https://d70shl7vidtft.cloudfront.net/widget.js')); Pokud máte ohledně produktových feedů otázky nebo potřebujete poradit s nějakým konkrétním problémem v této oblasti, rádi vám pomůžeme. Dejte nám vědět na [email protected]. Článek Vše co potřebujete vědět o produktových XML feedech se nejdříve objevil na Trayto.
S účtenkovkou loterií, tzv. účtenkovkou, někdy také označovanou EET loterií se zařadíme po bok vyspělých zemích, ve kterých se snaží maximalizovat výběr daní pomocí gamifikace. Gamifikací se rozumí řešení určitého problému pomocí hry. V tomto případě se k
projít na článekV některých zemích je lékařská marihuana již dostupná pro lidské pacienty, kteří hledají úlevu od bolesti, úzkosti, záchvatů a rakoviny. Majitelé domácích mazlíčků se samozřejmě zajímají o to, zda CBD pro psy, ve formě CBD oleje nebo CBD pamlsků , []
projít na článekTrávíte hodiny a potíte krev nad vymýšlením produktových popisků? Nejspíš už jen tajně doufáte, že přijde nová umělá inteligence, která vám vytrhne trn z paty. Co když jsme přišli s něčím, co vám toto přání splní? Představujeme vám náš generátor produktov
Spojit produkty z více feedů do jednoho feedu už dávno umíme. Nyní jsme v Xemelu spustili funkcionalitu, díky které dokážeme k produktům propisovat další produktová data z jiných XML/CSV feedů (např. z feedu se skladovými zásobami nebo z feedu s parametry
Chcete poprvé vyzkoušet CBD a nevíte, jak začít? Veganské kapsle MEDIHEMP Organic CBD jsou nejpraktičtějším a nejjednodušším způsobem, jak zařadit denní dávku CBD do svého denního režimu. Po našich prémiových organických CBD kapslích rádi sahají nejen zač
projít na článek