Každá firma má hromadu dat, ze kterých je možné predikovat budoucí stavy. Jde se tak připravit na růst i na krizi. A ještě lépe. Dá se z trajektorie směřující ke krizi odrazit k úspěchu. Stačí správně zpracovávat a číst nejen interní data, ale i ta veřejně dostupná, díky kterým vidíte vlastní fungování v širším kontextu. Dokážete tak průběžně modelovat vývoj trhu a efektivně investovat své náklady i časovou kapacitu týmu. Velká data, tzv. big data, jsou velká jen tehdy, když je ve firmě dokážete využít. Bez toho jde o hromadu čísel, kterým chybí význam. “Hodně společností si stále vůbec neuvědomuje, jaká data generují a jak by je mohli využít. Přitom každé číslo, každá aktivita, která se zaznamenává je zdrojem informací, které firmu posunou dál. Ať už jde o prodeje, o efektivitu zaměstnanců či spoustu dalších věcí, kterým se firma věnuje. Zde je potřeba začít a postupně měnit vnímání manažerů,” popisuje stávající fungování trhu datový analytik Radek Nekvapil. Kde význam hledat a jak nepřehlížet data, která máte každý den kolem sebe? Interní data Zdrojů dat existuje spousta. Začněme s těmi interními, které má k dispozici pouze vaše firma, a můžete tak díky nim získat velkou konkurenční výhodu. Pokud o nich víte, dokážete je správně zasadit do kontextu a následně využít v každodenním chodu firmy. “Každá společnost má k dispozici minimálně data, která se týkají hlavního záměru společnosti, tedy prodejní či výrobní. I bez velké analytiky se snadno dostanou k vyhodnocení aktivity jednotlivých obchodních zástupců nebo třeba nákladům na marketing,” vysvětluje Nekvapil a dodává: “Samozřejmě pro větší přesnost výstupů je lepší využít nejen nástroj, který vše automatizuje, ale také mít v týmu někoho, kdo dokáže data správně přečíst.” Chování zákazníků a zaměstnanců Interní zdroje můžete rozdělit ještě na dvě části. Spoustu údajů sbíráte o vlastních zákaznících a jejich chování, abyste dokázali připravit atraktivní nabídku podle jejich potřeb, dokázali správně nastavit skladové zásoby a optimalizovat další aktivity, které vůči dalším akvizicím plánujete. Kromě dat o zákaznících, které vás dovedou k vylepšení produktů/služeb a s tím souvisejícím nárůstem tržního podílu, máte také data o interních procesech. Zatímco práce s daty zákazníků a zkoumání jejich chování dostává stále větší prostor, zaměstnanci zůstávají stále skryti stranou, a tak sice na výnosové stránce rozdíl nevidíte, u výdajů je však každý špatně nastavený proces znát. Veřejně dostupná data Pro správné čtení dat je potřeba podívat se i mimo interní data a porovnávat s ostatními veřejně dostupnými zdroji, které vám dají lepší představu o vývoji trhu, na kterém podnikáte. Právě přehled o trhu nabízí jeden z mnoha modulů našeho Medor Reportingu, který poskytuje informace o národních datech. “Veřejně dostupných zdrojů je spousta, stačí se třeba podívat na data, která pravidelně vydává Český statistický úřad, které jdou následně integrovat pro potřeby upřesnění reportovaných hodnot z dat společností. My konkrétně v Medoru pro naše klienty z farmaceutického prostředí využíváme data ze Státního úřadu pro kontrolu léčiv, díky čemuž můžeme klientům rychle ukázat stav i potenciál trhu,” zmiňuje Nekvapil konkrétní příklad pro jednu část trhu. Snadno tak můžete porovnávat prodeje s konkurenčními produkty nebo sledovat historický vývoj a potenciál jednotlivých skupin produktů. Velmi rychle díky datům získáte informace o skupinách produktů, ve kterých jsou obchodní příležitosti anebo naopak do kterých skupin produktů už nemá smysl dále investovat.The post Využívejte data. Víte, jaká máte ve firmě k dispozici? first appeared on Medor.
Třetí družice Sentinel programu Copernicus byla na oběžnou dráhu vynesena pátého září 2024 a nyní poslala první snímky. Data budou volně k dispozici v rámci Copernicus Data Space Ecosystem. Mise Copernicus Sentinel-2 poskytuje snímky ve vysokém rozlišení
projít na článekThe post Víte že… first appeared on Nejlepší české vtipy.
The post Víte, že… first appeared on Nejlepší české vtipy.
The post Jaká je voda first appeared on Nejlepší české vtipy.
O tom, že data jsou cenná, jste asi už slyšeli. Nicméně si často lidé myslí, že data má smysl sbírat jen o velkém byznysu. O eshopu, výrobní firmě nebo velké obchodní firmě. Nicméně data lze sledovat a mají svoji vypovídající hodnotu i u malých firem nebo
projít na článek