Výzva městu Plzni a náměstkovi pro dopravu 2023

Posun v oblasti cyklodopravy v Plzni je dle našeho názoru pomalý, tato výzva městu vybízí k rychlým krokům. Dole je možné tuto výzvu podpořit podpisem (na webu elektronicky), případně do 15. 3. 2023 sbíráme podpisy v Družbě (Riegrova ul.) a BikeHeartu (Štruncovy sady). My, níže podepsaní Plzeňané a Plzeňanky, chceme prostřednictvím této výzvy upozornit na důležité body a problémy týkající se městské cyklistiky v Plzni. Důležitost městské cyklistiky a její plnohodnotnost mezi ostatními druhy dopravy byla zmiňována v předchozích výzvách a je zmiňována v mnoha strategických dokumentech, ať už v těch závazných státních, krajských či v jiných.Vzhledem k současné klimatické a energetické krizi si myslíme, že kolo může být součástí řešení některých problémů mobility. Řešením úspornějším na čas, prostor i energii a řešením zdravější pro lidi i město. A situaci okolo pandemie Covidu vnímáme také jako ukázku vnímáme rozvoj městské cyklistiky jako důležité pro splnění tohoto cíle a pro udržitelný a bezpečný rozvoj města.Město Plzeň se zavázalo zvýšit podíl cyklodopravy na 7% v roce 2030 (ze současných 3%).Navrhujeme zvýšit investice do rozvoje cyklistické infrastruktury v Plzni, aby se mohla stát ucelenou a efektivní alternativou k automobilové dopravě.Zároveň upozorňujeme na problémy některých cyklotras a dalších problémových míst v plzeňské cyklistice, které vnímáme jako překážky pro rozvoj městské cyklistiky. Apelujeme na představitele města, aby tyto problémy řešili s cílem zlepšit bezpečnost a pohodlí plzeňských cyklistů a splnit cíl zvýšení podílu cyklodopravy. Považujeme za důležité začít s opatřeními co nejdříve a dělat i dočasná a provizorní řešení byť zpočátku nedokonalá.Děkujeme a těšíme se na pozitivní kroky směrem k rozvoji městské cyklistiky v Plzni.Níže přikládáme seznam opatření a akčních kroků, které máme za to, že pomohou mikromobilitě v Plzni: Co je snadné a hodně pomůže /*! elementor - v3.16.0 - 14-09-2023 */ .elementor-widget-image{text-align:center}.elementor-widget-image a{display:inline-block}.elementor-widget-image a img[src$=".svg"]{width:48px}.elementor-widget-image img{vertical-align:middle;display:inline-block} Město Plzeň by mělo budovat předřadná stání na křižovatkách. Dávají vědět, že lidé na kolech jsou běžnou součástí dopravy a pomáhá jejich bezpečnosti na křižovatkách.  Město Plzeň by mělo propagovat mikromobilitu / pohyb na kole městem jako normální a efektivní pohyb po městě. Pro Plzeň je to výhodné: více lidí bez aut znamená méně zácp a nároků na infrastrukturu.  Představitelé města by měli jít osobním příkladem: “na kole na radnici” a to nejen náměstek pro dopravu, který by měl znát všechny druhy dopravy z vlastní zkušenosti ale i členové rady, primátor a zastupitelé. Město Plzeň se může spolu s námi ze spolku Plzeň an kole chopit spolupořádání květnové výzvy Do práce na kole, která propaguje udržitelnou mobilitu.  Komunikuje DPNK k široké veřejnosti a podpory města cyklodopravě. Podpoří akce “na triko”, které jsou součástí výzvy (vstupné do bazénu nebo na věž zdarma pro účastníky výzvy atd.). Propaguje mezi svými zaměstnanci a zaměstnanci městských organizací a firem. Město by mělo posílit SVS cyklo oddělení a vyčlenit lidi jen na cyklo a pěší. Se současným součtem úvazků (cca 1,5 FTE) není možné čekat rychlejší posun v oblasti infrastruktury pro mikromobilitu. Měla by probíhat pravidelná obnova (především vodorovného) dopravního značení, tak aby pomohla lepší čitelnosti dopravního prostoru. Město Plzeň by mělo provést velká revize “drncání” (nášlapů) na páteřních stezkách a jejich rychlé řešení.  Cyklosčítání (běží projekt na SIT) a měření modal split automaticky a ne jen pár dní v intervalu let. Teprve na základě dat se můžeme kvalifikovaně rozhodovat. Městská policie by měla aktivně řešit nelegální parkování na chodníku a cyklostezkách a proběhne automatizace pokut.  Město a kraj bude pravidelně školit řidiče MHD a Arriva o chování se k cyklistům, koloběžkářům a dalším menším dopravním prostředkům. Co je výzva Město Plzeň by mělo stanovit další cykloobousměrky všude, kde je to možné a automaticky je dělat u nově vznikajících jednosměrek (viz TP 179 6.4.1).Vznikne podpora  bikesharingu, ideálně v podobě provozované PMDP, kde má město plnou kontrolu nad kvalitou a cenou služby.Proběhne umístění všech stojanů, které SVSMP má připraveny. Již začalo, ale zatím probíhá jen velmi pomalu.Pořizování cyklo boxů na konečných MHD a dalších významných uzlech, alternativně stojany s kamerovým dohledem. Začátky odkládání kol ve veřejném prostoru jsou těžké, pojďme to z pohledu uživatele udělat co nejbezpečnější. Město Plzeň by mělo budovat cyklostojany (a koloběžkostojany) u škol ať se můžou děti/studenti sami dopravovat do školy.Město by mělo obnovit povrch páteřních cyklotras ať jsou zase hladké, na některých místech  (u pivovaru směr Doubravka; za rondelem směr Lochotín atd.)Plzeňské cyklostezky budou nepřerušované výjezdy z vrat a bočních ulic. Normy to umožňují, podpořme plynulou jízdu!Město Plzeň zajistí automatické prostřihávání cyklostezek a jejich úklid v zimě (hlavní tahy by řešil Magistrát a ne městské obvody). Údržba stezek by měla být standardně plánovaná.Barevné zvýraznění cyklostezek, křižovatek, křížení s chodci či jiných kritických míst by mělo být standardem a ne výjimkou.  Co je aspirující na opravdovou změnu Domluvit schůdnou cestu s Odborem dopravy a Dopravní policií, jak v Plzni dělat kvalitní cyklo: je třeba sladit stezky s TP179 a sladit se zbytkem ČR, abychom neměli pocit, že za Plzní prochází státní hranice a platí jiná pravidla než ve zbytku republiky.Město vybuduje na důležitých “rychlých” trasách cyklopruhy v hlavním dopravním prostoru, které budou chráněny sloupky nebo jinak oddělené od ostatního provozu.Stezky podél hlavních ulic jsou průběžné (ve stylu Vídeň / Berlín / Regensburg / Kraków) a mikromobilita tak nemusí dávat přednost na každé vedlejší odbočce.Město bude mít komunikační městskou strategii udržitelné dopravy a bude ji aktivně naplňovat.Město propojí současné stezky (byť provizorně cyklopiktokoridory či jinými rychlými řešeními) do logických tras, aby nenastávalo tolik časté vymizení stezky na křižovatkách.Město Plzeň přemení oddělení SVS Cyklo v Agenturu mobility (příklad Vídeň https://www.mobilitaetsagentur.at/): vymaní ze struktur Správy veřejného statku, dá volnější ruce a více prostředků.Lepší provázání cyklo a MHD ať již stojany a bikesharingem na hlavních přestupních uzlech, nebo přepravy kol-koloběžek. Pro obecně přívětivější město Město Plzeň by mělo budovat “zásobování reserve” parkovací místa pro auta ať chodcům nepřekáží na chodnících a umožníme legální zásobování.Město Plzeň by mělo se naučit používat sloupky proti špatnému parkování jako běžné opatření (rohy křižovatek, výjezdy cyklo a před přechody), šetří čas a kapacitu městské policie a kultivují prostředí.Město Plzeň by mělo rozšiřovat placené zóny parkování. Jen toho, co není úplně zdarma si vážíme a používáme uvážlivě.Město Plzeň by mělo rozšiřovat Zóny 30. Centrum města by mělo být celé jako zóna 30, stejně tak jako všechny rezidenční oblasti. Měly být jasně označené vodorovným značením a retardéry na vjezdu do zóny.Město Plzeň by mělo dělat delší zelené pro chodce každá vteřina se počítá a každá vteřina snižuje stres těch, kteří přecházejí.Město Plzeň by mělo přestat rušit přechody a naopak aktivně podporovat vznik nových.Město Plzeň by mělo rozšířit projekt Školní ulice bez aut i na další ulice kolem škol.Při všech návrzích se dívejme se na město očima dětí a starých lidí. To jsou ti nejzranitelnější a když bude město přívětivé pro ně, bude přívětivé pro všechny. Data z formuláře budou využita pouze pro validaci podpisů a předána náměstkovi pro dopravu Alešovi Tolarovi. var _civist = _civist || []; _civist.push(['civist-8f00a794-d585-46af-81ee-0ea6678530b2', 'https://widget.civist.cloud/?api_url=https%3A%2F%2Fapi.civist.cloud%2Ft%2Fb7b023a1-d85f-40a9-95db-db4575f73e93%2F#/RW1iZWRkaW5nOjg0ZWIzOWZjLTNhNWEtNDY5Ni04YmE0LWM0ODU2ZWE3MTIxNQ==']); if (_civist.length === 1) { (function() { var d = document; var s = d.createElement("script"); s.type = "text/javascript"; s.async = true; s.src = "https://widget.civist.cloud/embed.js"; d.body.appendChild(s); })(); } JavaScript required We are sorry but without JavaScript enabled, this widget does not work. Please enable JavaScript in your browser's settings and reload this page. Reload var origin = 'https://widget.civist.cloud/'; origin = origin.slice(0, -1); var handleEmbedPostMessage = function(embedContainer) { window.addEventListener('message', function(msg) { if(msg.origin !== origin || msg.data !== 'ready') { return; } embedContainer.querySelector('iframe').contentWindow.postMessage({ permalink:'https://www.plzennakole.cz/vyzva-mestu-plzni-2023/', referrer: window.location.href },'https://widget.civist.cloud/') }); }; var handleEmbed = function(embedContainer) { embedContainer.setAttribute('data-permalink', 'https://www.plzennakole.cz/vyzva-mestu-plzni-2023/'); embedContainer.setAttribute('data-mode', 'default'); }; var embedsThemeId = document.querySelectorAll('#post-5062 [id^=civist]'); var embedsInternalClass = document.querySelectorAll('.civist-oembed-wrapper-5062 [id^=civist]'); [].forEach.call(embedsThemeId, handleEmbedPostMessage); [].forEach.call(embedsInternalClass, handleEmbedPostMessage); [].forEach.call(embedsThemeId, handleEmbed); [].forEach.call(embedsInternalClass, handleEmbed); Článek Výzva městu Plzni a náměstkovi pro dopravu 2023 se nejdříve objevil na Plzeň na kole.

projít na článek

Poděkování Statutárnímu městu České Budějovice

Tento Projekt je spolufinancován Statutárním městem České Budějovice. V částce 66 000 Kč byly podpořeny domácí nejvyšší soutěže a světový pohár v Chorvatsku Osijeku ve sportovní vzduchové střelbě (paralympijský sport), kde Jiří Němec je český repr

projít na článek

Beachvolejbalová hala v Plzni!

Hurá, dočkali jsme se! I v Plzni bude konečně letos stát beachvolejbalová hala a my můžeme naplno trénovat i přes zimu! Pokračovat budou tréninky pro děti, ženy začátečnice i pokročilé, muže a mixy. Zájemci o tréninky pište na [email protected]. Příspěve

projít na článek

V úterý 11. listpadu v Plzni v M-klubu

Po delší době se vracím na místo činu - opět do M-klubu v Plzni-Skvrňanech. Koncert proběhne tentokráte v prostředí knihovny. Písně staré i mnoho nových. Začátek v 18:00, těším se na Vás!

projít na článek

Pozvánka na členskou schůzi družstva

Družstvo HLS, výrobní družstvo Plzeň, se sídlem v Plzni Čelakovského 3, Plzeň Vážený člene družstva, zveme Vás na řádnou členskou schůzi družstva, která se bude konat dne 5.5. 2023 v 9,00 hod. v kanceláři předsedy na adrese Čelakovského 3, 301 00 Plzeň. P

projít na článek

V úterý 10.5. v Plzni ve Skvrňanech

V  úterý 10.5.  budu mít sólo recitál v  M-klubu , tedy v knihovně v  Plzni - Skvrňanech . Tu najdete na adrese Macháčkova 28, je to nedaleko od předposlední zastávky tramvaje číslo 2. Začátek koncertu mezi knihami je v  18:00 .  Další informace přímo na

projít na článek