Vzdělání

Povinnou školní docházku zavedla Marie Terezie, aby každý uměl číst, psát a počítat. Od té doby došlo ke spoustě změn ve školství. Za první republiky byly rozlišovány školy obecné pro první stupeň a měšťanské pro druhý stupeň. Po uzavření povinné docházky následovali střední školy, gymnázia a reálky. Strop tvořily univerzity. V druhé polovině dvacátého století byly základní školy osmileté, na ně navazovali učební obory, střední školy, gymnázia a následně univerzity. Po sametové revoluci se osmiletá docházka změnila na devítiletou, ačkoliv s touto třídou nedošlo k navýšení znalostí, ba naopak. Po osmileté základní docházce uměla většina dobře vyjmenovaná slova a násobilku. Ti zruční většinou zamířili na učební obor, ostatní pokračovali v učení na střední škole či gymnáziu, kde se předpokládalo, že kvadratické rovnice zvládají perfektně. Zájem o vzdělance byl pro naši velkou kvalifikaci veliký i ve světě. V dnešní době, devítiletých základních škol, se posunula výuka fyziky a chemie, vypustily se kvadratické rovnice. Vlastně se nenápadně snižuje kvalita vzdělání již na základní úrovni. Situaci zhoršuje i přijímací řízení na gymnázia z 5., 7. a 9. třídy. Samotná inkluze rovněž komplikuje vzdělávání. Na středních školách jsou nyní jednotné maturity. Mnoho lidí má vysokoškolské vzdělání, ale nic neumí. Existuje spousta oborů, které nejsou využitelné v praxi, je jen mnoho lidí s titulem, kteří se živí něčím jiným. Co očekáváme od vzdělání? Základní škola by měla dát ucelený přehled o všech předmětech a každý by měl dobře psát a počítat, včetně kvadratických rovnic. V současné době rozhodně toto naplněno není, proto také narůstá obliba individuálního vzdělávání. U učebních oborů by měl být důraz na praxi, v případě ambicí na vedoucího je potom na místě maturita. Střední školy by se měly podílet na své maturitě, protože se liší jednotlivými obory a zaměřením, na to nelze mít jednotnou maturitu, vede to ke snížení kvality. Vysoké školy by neměly být zaměřené na kvantitu, ale kvalitu. Je-li nadbytek absolventů na pracovním trhu měl by se snížit nábor nových studentů. Výše dosaženého vzdělání by měla jasně ukazovat kvalitu a využitelnost pracovníka. Směr našeho školství takový není, některé firmy si tedy při výběru kandidáta nejprve prověří znalost základních počítačových programů jako Excel či Word a pořádá přijímací matematické zkoušky před samotným pohovorem. Článek Vzdělání se nejdříve objevil na Ditchmag.

projít na článek

Rozšíření vzdělání

Vše co děláme, musí být podloženo zkušeností a zodpovědností. Práce musí být provedena poctivě a kvalitně. Ale to samo o sobě nestačí – k tomu všemu je potřeba mít na danou práci vzdělání a zkoušky – nově jsme splnili Osvědčení o získání profesní kvalifik

projít na článek

Ošetřovatel/ka skotu - stájník

Požadujeme: řidičský průkaz sk. B a T - obojí podmínkou, vzdělání nerozhoduje (výuční list/maturita výhodou), praxe v práci se zvířaty, ochota učit se, spolehlivost. Výhodou vzdělání zemědělského směru, praxe v oboru. Pracovní doba: směnný provoz, krátký

projít na článek

Důležité vzdělání

Vždycky jsem si dávala záležet na vzdělání. Opravdu si nedokáži představit, že bych třeba neměla maturitu. A to byl vždycky můj sen, jediná moje nejnižší podmínka, že jednoduše maturita musí být. Sice jsem samozřejmě chtěla mít taky vysokou školu, ale boh

projít na článek

Má vzdělání pořád stejný význam?

Podíváme-li se na dnešní svět, vývoj ve všech oblastech jde prudce kupředu z toho logicky vyplývá, že lidi se vzděláním jsou zapotřebí. Bez diplomu se neobejdeme v mnoha oblastech na trhu práce a oborů, kde je nutné prokázat se vysokoškolským diplomem jso

projít na článek

Vzdělání v každém věku

Člověk se vzdělává celý život. A to už od narození až do stáří. Je vlastně celoživotní vzdělání důležité? A jak je to s úrovni v České republice? Už když se narodí malé miminko začíná dlouhou etapu svého života a především učení. Učí se poznávat tvary, zn

projít na článek