Odhaduje se, že z Cremony odešlo do světa přibližně 20.000 mistrovských nástrojů. Cremona je střed čtverce, který vzniká spojením měst Mantova, Modena, Brescia a Miláno. Je to překrásné město s nádhernými paláci, kostely, širokými ulicemi a náměstími. Z náměstí Piazza San Domenico vyúsťuje ulice Contrada del Coltellai, v níž je blok domů, který se nazýval sídliště houslařů. Tady si postavili domy největší mistři jako Antonio Stradivari, Carlo Bergonzi, Guarneri del Gesů, malý palác bohatého Amatiho a jako poslední domy Franceska Ruggeriho a Lorenza Storioniho. V Cremoně je poprvé zaznamenána tradice rodů, kde například v rodině Amati známe 5 houslařů toho jména, Stradivari 3, 5 Guarneriů, 3 Ruggeri, 3 Testore a 4 Grancino. To jsou jen ta nejznámější jména. Byla to neuvěřitelná doba rozkvětu houslařství v tak malém městě jako byla Cremona (50000 obyvatel). S dynastií Amatiho začíná velká epocha Cremony.
Odhaduje se, že z Cremony odešlo do světa přibližně 20.000 mistrovských nástrojů. Cremona je střed čtverce, který vzniká spojením měst Mantova, Modena, Brescia a Miláno. Je to překrásné město s nádhernými paláci, kostely, širokými ulicemi a náměstími. Z n
Antonio Stradivari byl nejslavnějším představitelem Cremonské školy. Narodil se roku 1644 a zemřel v roce 1737. Místo narození není známo. Také není nic známo o jeho mládí. Je však prokázáno, že přišel ve svých 12 letech do učení k Nicolo Amatimu, o které
Antonio Stradivari byl nejslavnějším představitelem Cremonské školy. Narodil se roku 1644 a zemřel v roce 1737. Místo narození není známo. Také není nic známo o jeho mládí. Je však prokázáno, že přišel ve svých 12 letech do učení k Nicolo Amatimu, o které
Housle jsou bezesporu nejznamenitějším hudebním nástrojem, který dovede uchvátit posluchače nádherou a barevností tónu. Dlouho byly tyto vlastnosti houslí utlumeny, až s pomocí a na popud znamenitých houslistů, jako byl například Viotti, zdokonalil se smy
Housle jsou bezesporu nejznamenitějším hudebním nástrojem, který dovede uchvátit posluchače nádherou a barevností tónu. Dlouho byly tyto vlastnosti houslí utlumeny, až s pomocí a na popud znamenitých houslistů, jako byl například Viotti, zdokonalil se smy