Přátelé. Nedávno jsem vám slíbila ukázku výborné práce prvňáčka – jeho písanku. Zde je: Při prvním nahlédnutí do písanky (můžete kliknout na obrázek) jsem byla velmi nadšená její dokonalostí. Ale po pečlivém posouzení celého sešitu mi sice nadšení nepokleslo, ale našla jsem již pár chyb v úpravě i psaní. Tato písanka je sešit prvňáčka, který dochází do první třídy běžné ZŠ. Tento žák má normální vývoji, věkově je vhodně vřazen do školy. Narozen je v listopadu, tudíž jeho věk v době psaní ukázkové stránky je přibližně 6,11 let. Chlapec je zdravý, jeho vývoj přiměřený. Řekla bych, že je velice bystrý a vnímavý. Občas se mi jeho chování zdá aktivnější. Celkově je ve škole úspěšný žák. Pokusím se sledovat vývoj tohoto žáka a po nějakém čase upozorním na jeho vývoj psaní. Zdá se vám, že písmo vašeho dítěte není zcela normální? Vyskytují se v jeho psaní časté chyby? Máte pocit, že dítě na psaní vydává velké množství sil? Sledujete chyby – komolená slova, nedodržování diakritických znamének (vynechávání háčků, čárek, teček, nebo jsou umístěna na špatném místě), nedodržování di, dy, ti, ty, … Potíže se psaním nejsou patrné pouze v písankách, ale i například v sešitech matematiky a dalších. Jedná se o poruchu učení? Nemusí se zákonitě jednat o specifickou poruchu psaní. Vždy vám doporučuji konzultaci s odborníkem. Pokud nebudete přesně vědět zda se jedná o běžné potíže se psaním či specificku poruchu učení, můžete udělat chyby v přístupu k dítěti a zbytečně ho stresovat nepřiměřenými pokyny a přístupem.
Jak naučit opis a přepis? Lze to velmi rychle a jednoduše. Je to jednička zadarmo, která může opravit nějaký ten nepovedený diktát. Je potřeba udržet pozornost a dodržovat tři základní pravidla. Pokud máte doma dítě, které není vypsané tak doporučujeme př
projít na článek