Jiří Vacek Vztah mezi mistrem a žákem je skutečný, ale neviditelný. Jeho existence se projevuje jeho působením, které je různě zjevné. Těžiště vztahu mistr – žák je v jeho neviditelné oblasti. Chápat pomoc mistra proto pouze zevně, je velká nevědomost i překážka na cestě zároveň. Největší pomoc od mistra žák čerpá právě z této neviditelné duchovní oblasti. Tento vztah můžeme chápat jako určitý druh spojení nejprve telefonického, později i bezdrátového.
Jiří Vacek, hledající Tam, kde je ustaven dobrý obapolný vztah mistr – žák, působí i v tělesné nepřítomnosti, jak dokazují mnohé SMS. Jedna taková je níže. * * * ... Dobrý den, vážený mistře, Děkuji za včerejší krásnou večerní meditaci, ve Vědomí
projít na článekJiří Vacek Mistr není hmotné tělo ani mysl, ale sebe si vědomé božské vědomí. Žáci si nevolí mistra, ale mistr si vybírá žáky. O tom, kdo je žákem mistra, rozhoduje vztah žáka k jeho osobě a pokrok na stezce, který žák dosahuje. Pokrok žáka, k
projít na článekJiří Vacek Mistr má vždy pravdu, i když ji nemá - to je přece nesmysl - ale není. Mistr nejen má pravdu, ale on je dokonce pravdou, protože nejvyšší pravda je: Já jsem je Pravda.
projít na článekJiří Vacek Vztah mistr – žák musí být oboustranný. Žák musí mistrovu péči oplácet ze všech svých sil a podle svých možností. Máme-li tuto povinnost ke svým pozemským rodičům, tím víc platí pro nadpozemského otce či matku. A přece je mnohým třeba připom
projít na článekJiří Vacek Občas tuto pravdu nalezneme v duchovní literatuře, ale málo jí rozumíme. Mistr není tělo a proto ani jeho tělo, celá zevní osobnost není Bohem i když je mu blízko. Mistr je vědomí Já jsem, které v něm září stejně odhalené jako v Bohu. Svým o
projít na článek