William King: Piráti oblohy – recenze

William King Polaris 2015 Ulrik býval vzdušný pirát, měl svojí vlastní vzducholoď a svojí vlastní posádku. Jenže, jak už se to pirátům občas stává, byl dopaden, odsouzen a uvězněn. Jeho vězením se ale nestala obyčejná zatuchlá kobka. Díky svým magickým štěpům a vylepšením se stal bojovníkem v Jámě, v aréně, ze které po každém souboji mohl zpět odejít pouze vítěz. Prohrát totiž vždy znamenalo smrt. A lidé bojující démonům, netvorům a magii měli jen malou šanci na úspěch. Přesto měl za sebou Ulrik již třicet úspěšných soubojů, rovnající se třiceti zabitím. V tom jedna a třicátém však proti němu stojí protivník vyzbrojený černou čepelí, zbraní démonického původu. Naštěstí se objevuje mág Valerius, který Ulrikovi svěří zbraň s čepelí křišťálovou. Poprvé se tak setkají dva muži a jedna kočičí žena, kteří mohou společně promluvit do budoucnosti Urathu. Černá čepel je totiž předzvěstí zla, které může ovládnout celý svět. Piráti oblohy Ulrik se tak z pozice otroka v jámě smrti dostává do pozice sice stále ještě otroka ale zároveň i osobního strážce čaroděje, jehož dům je vůbec tím nejmocnějším v celém dekadentním městě Typhonu. I tak má ale Valerius spoustu nepřátel, z nichž někteří obývají stejnou věž jako on. Ulrika by tak mělo čekat sedm let služby, které ale rozhodně nehodlá dodržet. S následky si hodlá hlavu lámat až budou aktuální. Jenže Valerius má své prostředky, jak k sobě Ulrika připoutat. A dobrým slovem to rozhodně nebude. William King je pro mnohé autorem a duchovním otcem Gotreka & Felixe, jak je ostatně zmíněno i v anotaci knihy na zadní straně obálky. Pro mě osobně je spíše autorem skvělé terraršské trilogie (Armádu mrtvých k ní lepit neměl). Takže je nadmíru jasné, že psát rozhodně umí. Jenže … Piráti oblohy jsou takřka od začátku takoví neslaní nemastní. Přitom nabízejí v rámci žánru naprosto všechno. Autor rozhodně nešetří popisy monster, magií ani souboji. Interakce mezi trojicí hlavních hrdinů zpočátku funguje velmi dobře, ale postupně se jejich slovní pošťuchování trochu omrzí. Přitom kulisy, ve kterých se pohybují jsou velmi dobré. Ať už se jedná o čarodějův domovský Python nebo pirátské město Hydru. Všude se dá najít spoustu zajímavostí. Celý svět, který během příběhu stačí ústřední trojice prozkoumat, je tak zabydlený takovou spoustou různých ras a bytostí, že by to jinému autorovi vystačilo na několik knih. Ale až na výjimky nejsou pro běh příběhu vůbec podstatné, což je rozhodně škoda. Knize pak chybí jakékoli napětí nebo větší spád. Hrdinové se vždy dostanou tam, kde je autor potřebuje mít, i když občas je to až okatě prvoplánovité – jako v případě Valeriova uvěznění. Jedinou scénou, kdy má čtenář pocit, že autor skutečně šlape na plyn, tak je závěrečný střet při obraně Pythonu a bitva dvou flotil vzducholodí. Což je ale na takovou knihu trochu málo. Po celou dobu čtení mi pak místy neseděl překlad, respektive konečná úprava textu. Občas se ve větách objevila nadbytečná slova, která v nich v některých případech nedávala smysl nebo měnila význam toho, co se odehrálo v předchozím odstavci. Občas pak trochu vázl slovosled. I přes výše napsané výtky jsou Piráti oblohy ve výsledku dobře řemeslně napsanou knihou, kde nedochází k žádným logickým chybám, hlavní postavy se drží svých rolí, aniž by na celkem malém prostoru dostaly možnost k nějakému vývoji, a celkem dobře se doplňují. Technologii vzduchoplavby založené na spoutaných vzdušných elementálech ani fungování světa jako celku také nejde nic vytknout. Jenom je to celé takové trochu vágní, bez zvratů a napětí. Ideální kniha na cestu vlakem nebo tramvají. Anotace: Ulrik: vzdušný pirát odsouzený ke smrti v aréně, který se stane největším gladiátorem své doby. Valerius: velice chytrý zlý čaroděj, který intrikařil tak dlouho, až i jeho bohatí příbuzní dospěli k názoru, že by bylo lépe, kdyby byl raději mrtvý. Rhea: částečně lidská žena, částečně dravá kočka a bývalá zlodějka, vždy udělá, co je nutné, aby dosáhla toho, co chce. Všichni tři byli lapeni do smrtících tenat uctívače démona Moloka, který má v plánu nadělat ze všech vzdušných pirátů neporazitelné mutanty, s jejichž pomocí si podrobí umírající, démony zamořený svět Urathu. Piráti oblohy jsou dějem nabitý příběh, v němž lodě létají a meče sviští, ve stylu románů Edgara Rice Burroughse o Johnu Carterovi a Jacka Vance z cyklu Umírající Země, od bestsellerového tvůrce Gotreka a Felixe. Hodnocení: 60% Vydáno: 2015, Polaris Originální název: Sky Pirates, 2012 Překlad: Josef Hořejší Počet stran: 264 Jazyk vydání: český Vazba knihy: měkká / brožovaná ISBN: 978-80-7332-220-5

Všechny recenze pohromadě v jednom článku jsou tady

Víme, jak to maminky mají složité, a tak máme všechny recenze pohromadě v jednom článku. Vyzkoušené dřevěné hračky z Lidlu od maminek https://www.mamablogroku.cz/recenze-drevene-hracky-playtive-z-lidlu-vyzkouseny-superdukladne/ A také recenze značky Playt

Heureka sází na recenze. Nový detail obchodu je toho důkazem

Na podzim roku 2017 zveejnila Heureka nov uivatelsk et a pr v tato zmna odstartovala proces, jeho v sledkem m b t pln responzivn web. Druh vlna zmn se letos dotkla detailu obchodu. Heureka zde vsadila na recenze. Ukate mi recenze Uivatelsk przkumy

2. För tjeckisk lag Pirati Chomutov - U14 (2010)

Sökes en vänskapsmatch: Var - i Göteborg eller närheten När - på onsdag den 27. mars 2024, om möjligt med början cirka kl. 17:00-18:00. Önskade matchtid - 3 x 15 minuter resp. 3x 20 min. Spelnivå - AA, tjeckisk medelstandard OBS: Lage

Recenze termosek: Petromax Insulated bottle 1000 ml a 1500 ml

Když jsem rozbalil testovací balík s těmito termoskami, říkal jsem si „wau“, ty jsou moc povedený. Do dnes se mi moc líbí, nevšední design a Článek Recenze termosek: Petromax Insulated bottle 1000 ml a 1500 ml se nejdříve objevil na BushcraftPortal.cz.

Calmin [recenze]: Jaké jsou zkušenosti s prášky na uklidnění?

Neklid, úzkost, zvýšená hladina stresu a nespavost. To jsou problémy, se kterými v současnosti zápolí větší počet lidí. Dnes se společně zaměříme na to, jestli by vám od nich mohl ulevit doplněk stravy Advance Calmin, který seženete ve volném prodeji v lé