Žákům z chudších rodin vzala pandemie o několik měsíců učení víc. Pomozte jim dohnat ztracené měsíce studia!

Dva měsíce rozdílu v zameškaném učivu dělí školy, kde rodiče během pandemie podporovali své děti ve výuce a školy s nižším sociálně ekonomickým statusem, kde děti takovou podporu nedostaly. Vyplývá to z doplňujících závěrů průzkumu Dopady pandemie covid-19 na žáky společnosti PAQ Research a Kalibro. Doučování pomůže podle nich vzdělanostní rozdíly snížit. Člověk v tísni doučoval v uplynulém školním roce 1 014 dětí a zapůjčil techniku a zajistil připojení pro on-line výuku 718 žákům. O zkušenosti a dobrou praxi se chce nyní podělit a umožnit tak začít s doučováním komukoliv. Do 1. listopadu spustil sbírku Lepší škola pro všechny, ze které jsou aktivity financovány a kde sponzoři zdvojnásobují každý finanční příspěvek. Zapojte se a darujte Podle výzkumníků PAQ Research je rozdíl v dosažených výsledcích z matematiky a češtiny mezi žáky škol s různou úrovní a podporou rodičů v průměru dva měsíce. Výzkum navíc nezahrnoval výsledkově a sociálně nejslabší školy, kde bude rozdíl pravděpodobně ještě významnější. „Školy se slabšími výsledky, kde žáci měli v rodinách vyšší podporu, ztratily v průměru měsíc výuky. Výsledkově slabší školy, kde žáci neměli v rodinách takovou podporu, ztratily v průměru přes 3 měsíce výuky,“ říká Václav Korbel, jeden z autorů průzkumu Dopady pandemie covid-19 na žáky. „Tím, že žáci v těchto školách začínali z relativně nízkých hodnot, je velké riziko výrazného zaostávání,“ dodává Václav Korbel. „Chudší rodiny totiž nemají prostředky na to, aby pořídily dětem potřebnou techniku a zajistily konektivitu, navíc rodiče často nemohou pomoct s probíranou látkou a asistovat jim s úkoly.“ „Pokud by to vedlo k předčasnému ukončování základní či střední školy, stojí jeden takový odchod podle našich odhadů 2-3 miliony jenom na dávkách, nižších odvodech a vězeňství. My se přitom bavíme o desítkách tisíc ohrožených dětí a tedy potenciálních obrovských sociálních a rozpočtových dopadech,“ doplňuje možné důsledky další autor průzkumu Daniel Prokop. Kromě plošného i cíleného doučování studie doporučuje zvyšování motivace a celkového well-beingu žáků, protože u 10–20 % žáků výrazně narostly problémy v oblasti duševního zdraví, jako je podrážděnost, problémy se spánkem zhoršení vztahů a podobně. V tom mohou podle Prokopa pomoci například podpůrní pracovníci jako je školní psycholog či volnočasové aktivity zdarma. Doučování pro tisíc dětí V pandemickém školním roce doučoval Člověk v tísni 1 014 dětí a zapůjčil techniku a zajistil připojení pro on-line výuku 718 žákům.  „Chudší rodiny totiž nemají prostředky na to, aby pořídily dětem potřebnou techniku a zajistily konektivitu, navíc rodiče často nemohou pomoct s probíranou látkou a asistovat jim s úkoly. Sami totiž nedisponují potřebnými znalostmi a bytová situace sociálně slabých rodin je často tak špatná, že děti nemají na učení prostor a klid.“ vysvětluje Zuzana Ramajzlová z Člověka v tísni. Samotné doučování zajišťují z větší části proškolení dobrovolníci. Díky možnosti doučovat na dálku přes internet se řady doučujících dobrovolníků ještě více rozrostly, protože doučování už není vázané na místo jejich bydliště a možnosti docházení do rodin. Celkově tak ve školním roce 2020/2021 s Člověkem v tísni spolupracovalo přes 400 dobrovolníků. „Pracujeme v 7 krajích, v desítkách měst, vesnic. Všechno to, co jsme se naučili a známe, chceme sdílet a podporovat tak všechny, kteří také doučují sociálně znevýhodněné děti. Tím se naše pomoc dostane i k mnoha dalším dětem, z čehož máme radost a dává nám to smysl.“ Dalších 1 500 dětí doučovalo 600 studentů pedagogických fakult v rámci akce Fakulty doučují, kterou Člověk v tísni inicioval a nadále podporuje. Ve spolupráci s Národní pedagogickým institutem vznikl systém propojování poptávky základních škol se studenty VŠ. Spolupráce 23 subjektů na další akademický/školní rok je sjednána, proběhla individuální jednání s pedagogickými fakultami. Na řadě fakult vznikly nové předměty, v rámci nichž mohou studenti vykonávat své praxe prostřednictvím doučování. Svědomitost, píle a letní doučování zajistily Natálce postup do dalšího ročníku  Celonárodní podpora doučování na doucujte.cz Člověk v tísni od začátku pandemie a souvisejícího uzavření škol pomáhá dětem zvládat distanční výuku. Nyní nabízí plošnou podporu všem, kteří byli výpadkem postiženi a potřebují intenzivní doučování a další pomoc. Proto se rozhodl spustit nový webový portál doucujte.cz, který by měl sloužit jako metodická základna pro všechny doučující. Spolu s dalšími neziskovými organizacemi sdílí doporučení, tipy a odkazy k doučování, včetně tipů specificky zaměřených na doučování on-line. „Člověk v tísni poskytuje službu doučování a podpory vzdělávání 14 let. Nasbírali jsme za tu dobu spoustu zkušeností, zdrojů pro doučování, máme ucelený systém práce se stovkami dobrovolníků. Pracujeme v 7 krajích, v desítkách měst, vesnic. Všechno to, co jsme se naučili a známe, chceme sdílet a podporovat tak všechny, kteří také doučují sociálně znevýhodněné děti. Tím se naše pomoc dostane i k mnoha dalším dětem, z čehož máme radost a dává nám to smysl,“ komentuje další plány Zuzana Ramajzlová, vedoucí vzdělávacích služeb Člověka v tísni. Sbírka podpoří také učitele nebo mladé lidi Pro učitele, asistenty pedagoga a všechny, kteří pracují s dětmi ohroženými sociálním znevýhodněním, letos Člověk v tísni spustil další díl online kurzu S asistenty k lepší škole s názvem Sam není sám. Na příběhu malého chlapce poukazuje na důsledky distanční výuky a význam bezpečného prostředí doma i ve škole. Do kurzu se od února zaregistrovalo více než 1 400 lidí, z nich přes 915 kurz absolvovalo celý. Asistenty pedagoga podporuje také na pravidelných supervizních a podpůrných setkáních, které jim umožňují sdílet náročné situace během distanční výuky či adaptace dětí při návratu do škol. Ze sbírky Lepší škola Člověk v tísni podpoří také vzdělávací portál JSNS, který bezplatně využívají učitelé z 3 900 základních a středních škol v Česku. Prostřednictvím filmů, diskusí a výukových aktivit přináší do škol důležitá témata a konkrétní příběhy. Věnuje se lidským právům, moderním československým dějinám, mediálnímu vzdělávání a mnoha dalším tématům. Portál během lockdownu zpřístupnil veškeré vzdělávací materiály, aby pomohl rodičům a dalším zájemcům o výchovu a vzdělávání dětí. The post Žákům z chudších rodin vzala pandemie o několik měsíců učení víc. Pomozte jim dohnat ztracené měsíce studia! appeared first on Lepší škola pro všechny.

projít na článek

Ztracené brýle

The post Ztracené brýle first appeared on Nejlepší české vtipy.

projít na článek

Kde jsi na to vzala?

The post Kde jsi na to vzala? first appeared on Nejlepší české vtipy.

projít na článek

Pomozte svým zákazníkům najít vás online

... Příspěvek Pomozte svým zákazníkům najít vás online pochází z eStation.cz | Tvorba www stránek

projít na článek

Učení není mučení. Je to zábava!

Učení není mučení. Je to zábava! Na mých kurzech tréninku paměti dostávám v rámci závěrečné diskuze jeden typický dotaz: Jak s dětmi zvládnout učení dětí do školy? Je to celkem The post Učení není mučení. Je to zábava! first appeared on Paměťová škola, t

projít na článek

Nehoda experimentální ponorky ovlivnila zájem o zpravodajské weby

Vpondělí 19. června se vmédiích objevila informace o ztracené experimentální ponorce Titan, která mířila kvraku Titaniku. Zpráva o ztracené ponorce a záchranné akci natolik zaujala uživatele, že se jejich počet od prvních informací o zmizení lodě zradaru

projít na článek