Od 01.07.2024 nabude účinnosti novela zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech (dále jen „zákon“), která přináší zavedení informačního systému oprávnění k zastupování tento sytém je součástí Registru práv a povinností (viz § 3 zákona). Nově tak bude možno vystavovat elektronické plné moci, které budou vedeny v informačním systému oprávnění k zastupování a v praxi tak nebude zejména úřadům nutno opakovaně předkládat plnou moc při vyřizování stanovených okruhů záležitostí. Do registru práv a povinností, tak nově bude možno zapsat údaje o některých právech fyzických a právnických osob k zastupování jiných fyzických a právnických osob v rámci agendy orgánu veřejné moci. V praxi to bude vypadat tak, že správce informačního systému – Agentura – povede katalog typů oprávnění k zastupování a bude v něm vytvářet jakési šablony, které představují jednotlivé kategorie oprávnění k zastupování včetně jejich parametrů podle agend, služeb a dalších údajů vedených v registru práv a povinností. Agentura tento katalog zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup. Do informačního systému oprávnění k zastupování bude možné zapsat pouze ta oprávnění k zastupování, která lze zařadit do některé z typizovaných kategorií oprávnění k zastupování v katalogu typů oprávnění k zastupování. Od 01.07.2024 tedy bude v rámci registru práv a povinností zaveden informační systém oprávnění k zastupování, do něhož bude možno zapsat zmocnění k zastupování ve vybraných oblastech, které budou specifikovány v katalogu typů oprávnění, jehož obsah bude zveřejněn způsobem umožňujícím dálkový přístup. V praxi to bude znamenat, že pro vyřizování vybraných okruhů záležitostí bude možno zmocnění konkrétních osob zanést do informačního systému oprávnění k zastupování a úřady, u nichž budou dané záležitosti vyřizovány, si existenci zmocnění ověří v daném registru a nebude tak nutno vždy vystavovat a dokládat samostatnou plnou moc. Zpracoval David Troszok advokát The post Zavedení informačního systému oprávnění k zastupování appeared first on Advokátní kancelář Kadlubiec, Starzyk a partneři, s.r.o..
V Office365 možnost použít sdílené mailboxy (a nebo i sdílet klasické mailboxy). Přes webové portál lze nastavit pouze oprávnění FullAccess a Send As. Pokud chceme jiné oprávnění, je třeba použít Powershell.
Novelu současně mění i některé termíny elektronizace zdravotnictví.
projít na článekVážení rybáři, jak jistě dobře víte, v současné době probíhá finální fáze nasazení Rybářského informačního systému ČRS (RIS). Migrace dat do RIS se blíží do zdárného konce, přičemž do systému bylo k dnešnímu dni zavedeno celkem 252 tisíc členů ČRS, místní
Na základě Usnesení 96/19 ze dne 5.9.2019 vyhlašuje Republiková rada ČRS výběrové řízení na zpracování Interní procesní analýzy a přípravu zadávací dokumentace k tvorbě centrálního informačního systému, včetně následného dozoru nad zpracovatelskou firmou.
Karenční doba byla v roce 2019 byla zrušena a zaměstnavatelé museli začít pracovníkům vyplácet 60 % základu příjmu v prvních 3 dnech nemoci. Ta byla původně v České republice ustanovena v rocenbsp;2008, kdy zavedla první tři dny nemoci neplacené. Stávajíc
projít na článek