Možná už i vy jste někdy zažili situaci, kdy jste si objednali vámi vybrané zboží a po příchodu balíku jste zjistili, že vám dané zboží nevyhovuje a chtěli byste jej vrátit zpět. Nepříjemné je na tom všem to, že vy jste ti, kteří musí platit poštovné. E-shopy totiž schválně obcházejí zákon, aby nebyli oni ti, kteří musí dané poštovné zaplatit. Nový občanský zákoník ale udává, že e- shopy musejí vrátit zaplacené poštovné v případě, že jako zákazník odstoupíte v prvních 14 dnech od smlouvy. Právě tímto se začali zabývat lidé z právního oddělení na základě toho, že se začali ozývat spotřebitelé, kteří se rozhodli obrátit na poradenskou linku. Jestliže si dané zboží objednáte přes internet, pak tím nejdražším způsobem dopravy je doprava expresní. Je sice hezké, že zboží budete mít v domácnosti v rekordním čase, ale neznamená to, že dané zboží nebudete vracet kvůli tomu, že vám nesedí, nebo se vám nelíbí. Poté to jsou tedy jen zbytečně vyhozené peníze. Za nejlevnější způsob dodání bychom mohli považovat vyzvednutí na pobočce. Pokud jste ale například z Ostravy a dané zboží lze vyzvednout na pobočce v Praze, asi to také úplně neoceníte. Ať prodejci chtějí nebo nechtějí, zákazník má právo na vrácení nejlevnějšího poštovného, které danému prodejci zaplatil. Jestliže ale zaplatíte za dopravu dražším kurýrem, prodávající vám nemusí vrátit náklady v plné výši. Pokud se dostanete do situace, že vám prodejce u vráceného zboží poštovné neproplatí, spotřebitele společnosti k proplacení vyzvěte. Není ale žádnou výjimkou to, že se zákazníci setkávají s praktikou e-shopů, jak nevrátit zákazníkovi všechny jeho peníze. Může se jednat o servisní poplatky, které si obchod účtuje za vrácené zboží do původního stavu. Zákazník ale odpovídá za snížení hodnoty daného zboží pouze tehdy, pokud jej během 14 dnů používal jinak, než bylo nutné k vyzkoušení. Nemění na tom ale nic to, že i zákazník by si měl uvědomit, že během těchto 14 dnů může dojít k opotřebení zboží jeho používáním. Článek Zboží a poštovné se nejdříve objevil na Antiba.
Všichni zákazníci, registrovaní i neregistrovaní mají zvýhodněné podmínky pro slevy z ceny za poštovné. Množstevní slevy na dopravu: Objednávka zboží 700Kč vč. DPH a víc 50% z tarifu (dobírka zůstává nezměněna, mění se jen základní tarif)
projít na článekPoštovné zdarma s dárkem - Velikonoční dárek od Mamitati.cz
projít na článekLetní POŠTOVNÉ ZDARMA s dárečkem pro Vás, více info zde
projít na článekLetní prodloužené POŠTOVNÉ ZDARMA s dárečkem pro Vás
projít na článek