Ze života start-upu: Naše letošní poučení z CES 2017

S Fripitem jsme se na CES 2017 vydali již potřetí. Loni a předloni jsme měli miniaturní stánek v sekci Eureka hlavního veletrhu díky tomu, že jsme vyhráli podporu v rámci soutěže Start-up Garage @CES. Letos jsme se rozhodli na to jít jinak a myslím si, že se to povedlo. Třeba by se někomu tato zkušenost mohla hodit. Jaké to je vystavovat na CESu? CES je největší veletrh spotřební elektroniky na světě. Probíhá vždy začátkem ledna v Las Vegas, přijede na něj 5000+ novinářů z celého světa, přes 100 000 návštěvníků a vystavuje na něm něco kolem 4000 firem. Kdo chce něco znamenat ve světe spotřební elektroniky, ten tady v zásadě nemůže chybět. Pro malý start-up má však CES úskalí stejná jako všechny MEGA akce: Pokud vás novináři předem neznají, tak o vás s největší pravděpodobností nikdo nenapíše. Novináři během veletrhu dostanou kolem tisícovky tiskových zpráv, což znamená, že není ani v lidských silách všechny přečíst. První rok si vás tudíž nikdo nevšimne a až když se na veletrzích objevujete pravidelně a váš produkt se ukáže životaschopný, pak si vás média začnou trochu všímat. Takže vyrazit na CES kvůli médiím je běh na dlouhou trať. Být vystavovatelem na tak obrovské akci je jako být maličká ryba v oceánu. Musíte mít dobře připravený pitch, něco zajímavého a velice aktivně odchytávat jednotlivé kolemjdoucí. Jste jeden z tisíců subjektů, který na ně křičí a šance, že si vás všimnou, že si vás zapamatují a že si na vás vzpomenou po akci, je minimální. Na B2C je pro malé projekty akce typu CES k ničemu. Asi nejlíp funguje sbírat kontakty, a pak oslovovat potenciální klienty po akci. Určitě nejlíp funguje CES na B2B. Pokud hledáte partnery, nové spolupráce, prodejce, distributory apod. Máte největší šanci na návratnost investovaného úsilí, času a peněz. Záleží ale hodně na tom, nakolik unikátní máte produkt, zda máte co nabídnout a tým, který by se o kontakty postaral. Naše zkušenost je taková, že dotažení kontaktů udělaných během 4 dnů veletrhu trvá dlouhé měsíce. Jak jsme to letos udělali s Fripitem? Po dvou letech zkušeností v Eureka parku jsme se letos rozhodli změnit strategii. Přihlásili jsme se na Silicon Valley Startup LaunchFEST, který probíhal jako doprovodný program CES 2017 4. ledna 2017. Šlo o akci pro cca 500 investorů, novinářů a vážných zájemců, na které se prezentovali cca tři desítky startupů a probíhal konferenční program. Podařilo se nám získat demo stůl, a díky tomu jsme měli možnost pohodlně prezentovat naší appku, komunikovat s lidmi, věnovat se jim mnohem víc než na veletrhu a lépe se představit. Rozdali jsme asi 200 letáků, kolem stovky vizitek a získali desítky nadějných B2B kontaktů. Vše probíhalo mnohem kultivovaněji než v Eureka parku a z pohledu B2B mohu už teď říct, že to bylo efektivnější než 4 dny na výstavišti. Po zbytek veletrhu se můžeme věnovat jednáním s vybranými projekty o potenciální spolupráci, máme na to mnohem víc sil, času a soustředění. Závěr Pokud děláte nějakou opravdu unikátní chytrou věc v oblasti spotřební elektroniky a chcete si udělat trochu jméno, vyplatí se na CES vyrazit. CzechInvest letos v rámci CzechDEMO poprvé podpořil startupy z ČR, a pak to dává smysl i ekonomicky. My jsme si vše řešili po vlastní ose, protože formálně nejsme česká firma, ale díky úspěchu v Silicon Valley Startup festu byly náklady rozumné. V každém případě nečekejte žádný okamžitý efekt. Na B2C CES podle mého názoru nefunguje a B2B a práce s médii je na měsíce až roky. Dnes když jednám s potenciálními partnery či médii, tak už nás znají z loňska, předloňska či jiných výstav a najednou jde všechno snáz a rychleji. A o tom to je. Velké veletrhy jsou dnes hlavně o vztazích a brandingu. Pokud vám jde právě o to, tak držím palce. PS: Další české startupy na CES, co jsem objevil jsou: Prusa Labs, Oscar Tech, Six Guys Labs, XTND a PIXBUF. PSS: Pokud plánujete nějakou podobnou akci, klidně napište a rád se podělím o detailní zkušenosti. Příspěvek Ze života start-upu: Naše letošní poučení z CES 2017 pochází z Fripito

projít na článek

DRINKTEC 2017

Vážení zákazníci a obchodní partneři, naše společnost IN-EKO TEAM Vás srdečně zve k návštěvě našeho stánku na veletrhu DRINKTEC 2017 v Mnichově, který se bude konat ve dnech od 11. 9. do 15. 9. 2017. Najdete nás v hale B2, stánek č. 448. Těšíme se na Vaši

projít na článek

Je načase, aby naše vlasy dorostly (mp3)

Jsme dostatečně silní, abychom obstáli ve zkouškách a v těžkostech? Je naše církev dostatečně silná? Jsme naplnění Boží mocí a děláme mocné skutky k Boží slávě? Nebo snad Kristovi následovníci ztratili sílu? Co nás oslabuje? Jak to udělat, abychom naši zt

projít na článek

Je načase, aby naše vlasy dorostly

Jsme dostatečně silní, abychom obstáli ve zkouškách a v těžkostech? Je naše církev dostatečně silná? Jsme naplnění Boží mocí a děláme mocné skutky k Boží slávě? Nebo snad Kristovi následovníci ztratili sílu? Co nás oslabuje? Jak to udělat, abychom naši zt

projít na článek

Ecology of Big City 2017

Vážení zákazníci a obchodní partneři, naše společnost IN-EKO TEAM, s. r. o. se v termínu 5. – 7. 4. 2017 účastnila jako vystavovatel veletrhu Ecology of BIG CITY v Petrohradu. Děkujeme Vám za návštěvu! The post Ecology of Big City 2017 appeared first on I

projít na článek

WASMA 2017

Vážení zákazníci a obchodní partneři, v těchto dnech se naše společnost již podruhé účastní veletrhu WASMA v Moskvě. Na veletrhu nás již navštívilo mnoho z Vás. I nadále se na Vás na stánku těší naše obchodní zástupkyně, paní Jana Lešenárová. Najdete ji v

projít na článek