Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, z. s. (AUČCJ) je odborná zájmová organizace učitelů češtiny jako cizího jazyka na všech stupních...
17. září 2024, 17:00–19:00, Nám. Jana Palacha 1-2, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Srdečně zveme na panelovou diskusi zabývající se multilingvismem v českém prostředí, který proběhne v rámci Bienále české lingvistiky 2024, zaštítěné Jaz
85. setkání AUČCJ proběhlo v sobotu 4. 5. 2024, jako už tradičně, v hotelu Krystal v Praze. Tentokrát jsme se věnovali tématu Umění a média ve výuce. Program setkání naleznete zde. Anotace jednotlivých příspěvků je k nahlédnutí zde. Aktuality ze setkání j
Cvičení, aktivity a hry používané v aplikované improvizaci jsou vytvořeny tak, aby podpořily riskování, hravost a schopnost spontánně reagovat na situaci tady a teď. (appliedimprovisationnetwork.com)Snadno tak mohou přispět k úspěšnému jazykovému učení.
Během workshopu jsme si představili a zahrajeme hru, jejímž primárním cílem je rozvoj jazykových kompetencí na úrovni A1/A2. Během hry by mělo docházet k řízené i spontánní komunikaci mezi hráči. Hra je určena pro smíšené třídy, v nichž se nacházejí děti
V rámci workshopu byly představeny a diskutovány možnosti zapojení výtvarného umění do výuky češtiny. Prošli jsme společně tipy, jak výtvarné umění zapojit a využít, představili možnosti pracovních listů stématem výtvarného umění, které jsou zaměřeny na k
Workshop se věnoval propojení nácviku výslovnosti s rytmem a melodií vybraných básňových a písňových textů. Srozumitelná výslovnost není jen o adekvátní artikulaci hlásek, ale i o pravidlech jejich kombinace a funkčním přízvuku a intonaci. Všechna tato kr
Poslech každého jazyka, tedy jazyka cizího, nebo mateřského, má velmi blízko kumění, konkrétně kposlechu hudby. Ve chvíli, kdy si je toho vyučující vědom, umí se na výše uvedenou řečovou dovednost lépe soustředit a rozvíjet u svých studentů dovednost posl
V rámci příspěvku jsme si krátce představili koncepci učebnice češtiny jako druhého jazyka pro náctileté Levou zadní II a následoval krátký workshop výuky akademického jazyka, během kterého jste si sami zkusili tvořit aktivity, které studentstvu pomohou s
Prezentace je pokračováním souboru výukových materiálů pro žáky-cizincena 2. st. ZŠ (pro předměty český jazyk, matematika, zeměpis, dějepis, přírodopis, fyzika, chemie a výchova k občanství). První díl se zaměřil na podstatná jména, jejich rod a spojování