AUČCJ - Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka

Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, z. s. (AUČCJ) je odborná zájmová organizace učitelů češtiny jako cizího jazyka na všech stupních...

projít na web

Prezentace učebnice Levou zadní II, Mgr. Pavlína Vališová

V rámci příspěvku jsme si krátce představili koncepci učebnice češtiny jako druhého jazyka pro náctileté Levou zadní II a následoval krátký workshop výuky akademického jazyka, během kterého jste si sami zkusili tvořit aktivity, které studentstvu pomohou s

projít na článek

Multilingvismus v Česku

17. září 2024, 17:00–19:00, Nám. Jana Palacha 1-2, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Srdečně zveme na panelovou diskusi zabývající se multilingvismem v českém prostředí, který proběhne v rámci Bienále české lingvistiky 2024, zaštítěné Jaz

projít na článek

Zápis 85. setkání AUČCJ

85. setkání AUČCJ proběhlo v sobotu 4. 5. 2024, jako už tradičně, v hotelu Krystal v Praze. Tentokrát jsme se věnovali tématu Umění a média ve výuce. Program setkání naleznete zde. Anotace jednotlivých příspěvků je k nahlédnutí zde. Aktuality ze setkání j

projít na článek

Aplikovaná improvizace a divadelní techniky ve výuce češtiny pro cizince, Bc. Helena Bartošová

Cvičení, aktivity a hry používané v aplikované improvizaci jsou vytvořeny tak, aby podpořily riskování, hravost a schopnost spontánně reagovat na situaci tady a teď. (appliedimprovisationnetwork.com)Snadno tak mohou přispět k úspěšnému jazykovému učení.

projít na článek

Peču, vařím, smažím – konverzační hra nejen pro děti s OMJ, Ing. Mgr. Petr Pytlík PhD.

Během workshopu jsme si představili a zahrajeme hru, jejímž primárním cílem je rozvoj jazykových kompetencí na úrovni A1/A2. Během hry by mělo docházet k řízené i spontánní komunikaci mezi hráči. Hra je určena pro smíšené třídy, v nichž se nacházejí děti

projít na článek

Výtvarné umění ve výuce češtiny, Mgr. Lenka Pavelková, MSc. + Mgr. Zuzana Pourová

V rámci workshopu byly představeny a diskutovány možnosti zapojení výtvarného umění do výuky češtiny. Prošli jsme společně tipy, jak výtvarné umění zapojit a využít, představili možnosti pracovních listů stématem výtvarného umění, které jsou zaměřeny na k

projít na článek

Melodie a rytmus v nácviku výslovnosti, Mgr. Michaela Paldusová

Workshop se věnoval propojení nácviku výslovnosti s rytmem a melodií vybraných básňových a písňových textů. Srozumitelná výslovnost není jen o adekvátní artikulaci hlásek, ale i o pravidlech jejich kombinace a funkčním přízvuku a intonaci. Všechna tato kr

projít na článek

Umění poslechu (s porozuměním) a hudba, mgr et Mgr., Ph.D., Jitka Bieleń

Poslech každého jazyka, tedy jazyka cizího, nebo mateřského, má velmi blízko kumění, konkrétně kposlechu hudby. Ve chvíli, kdy si je toho vyučující vědom, umí se na výše uvedenou řečovou dovednost lépe soustředit a rozvíjet u svých studentů dovednost posl

projít na článek

Prezentace výukových materiálů pro žáky-cizince na 2. stupni ZŠ II. díl, Mgr. Dita Macháčková

Prezentace je pokračováním souboru výukových materiálů pro žáky-cizincena 2. st. ZŠ (pro předměty český jazyk, matematika, zeměpis, dějepis, přírodopis, fyzika, chemie a výchova k občanství). První díl se zaměřil na podstatná jména, jejich rod a spojování

projít na článek