10 + 10 tipů, jak udělat nejlepší katalog, který svět spatřil Osvědčené pravdy, zkušenosti, napravené omyly a opakované dělání správných kroků jsou cestou, jak přinést výsledky. Bez velkých řečí a ovací. Ostatně reálné výsledky – to je to jediné, co se počítá ve světě byznysu i v životě. Když připravujete katalog, musí prodávat. To je jediné kritérium, které rozhodne. Že se nám líbí, neznamená vůbec nic. Firmy jsou tady, aby generovaly zisk. Je jasné, že bez funkčního soukolí organizace a procesů to nejde. Prodejní katalog je jedním kolečkem s jasným účelem – přitáhnout pozornost, zaujmout, vyvolat chuť vybírat a nakupovat. Je ještě něco dalšího, co chcete, aby tištěný katalog způsobil? Za mě rozhodně ano. Musí zanechat nějaký pocit, vzbuzovat emoce a vytvářet vztah, který je základem i pro budoucí prodej. S firmou GUMEX jsme společně vytvořili katalog o 416 stranách, s 1 900 produkty, 45 službami a dalším brandovým obsahem. A jaký je výsledek? Slovy marketingového ředitele Libora Sedláčka: „Milá Zdeňko, děkuji vám i vašemu týmu za nápady, komentáře, postřehy, korektury, grafiku… A hlavně za vaši energii, díky které jsme mohli zrealizovat ten nejlepší katalog, který svět hadic a pryží spatřil!“ Taková zpětná vazba zahřeje a přiměla mě k tomu, zanalyzovat intenzivní půlroční spolupráci. Vybrala jsem klíčové body, díky kterým je katalog takový, jaký je. Pro zjednodušení jsem tyto body rozdělila na dva základní pohledy: z našeho pohledu – agentury z pohledu klienta – tedy zadavatele 10 tipů pro agenturu, které vedou k úspěšně realizaci Chtějte od klienta co nejpřesnější zadání. Ke každé položce ze zadání přiřaďte, jak toho docílíte. Přidejte svoje know-how, jak má médium vypadat, rozdělte na položky a přiřaďte ke každé, jak toho docílíte. Vycházejte z průzkumů trhu a ze znalosti cílové skupiny. Udržte v průběhu celého procesu záměr a pozornost na definovaný cíl. Nastavte jasná pravidla fungování a spolupráce. Nadchněte realizační tým. Mějte v týmu lidi, kteří dělají dobře svoje řemeslo (grafici, projekťáci, fotografové). Když se vám zdá, že to „skřípe“, oslovte to hned a vykomunikujte s klientem. Nenechte to bublat ve své hlavě. Vybírejte si jen takové firmy, které jsou vám blízké a pro které můžete „dýchat“. Budete to pro dosažení výsledku potřebovat. 10 tipů pro zadavatele projektu Věnujte čas dobrému zadání. Představte si, že má váš zákazník hotový katalog už ve svých rukách. Přesně si definujte ideální scénu, co u něj způsobí, jak se z něj bude cítit, co bude dělat za kroky. To chtějte po agentuře. Zadání by mělo souznít s celkovou strategií vedení společnosti a zároveň by mělo vycházet z reálných potřeb zákazníků a průzkumů trhu. Chtějte ke každé svojí položce ze zadání přiřadit přesné kroky, jak toho dosáhneme. Nenechte agenturou kreativně vymýšlet prázdné slogany a obsah. Vycházejte z průzkumů cílové skupiny. Pokud je nemáte, nechte si je zrealizovat. Mějte jasně daný časový harmonogram a pravidelně se potkávejte. Dokončujte jednotlivé mezikroky a vyžadujte to i po dodavateli. Pokud se vám na spolupráci něco nezdá, vyřešte to hned a nenechávejte to „vyhnít“. Vybírejte si dodavatele, který má za sebou výsledky a který vám sedí lidsky. Nechcete se několik měsíců otravovat s někým jiné krevní skupiny. Když už si dodavatele vyberete, důvěřujte mu a pracujte jako jeden tým. Není nic horšího, než když si po skončení meetingu s úlevou oddechnete, že to máte s těmi chytrolíny za sebou. Domyslete i chytrý způsob distribuce a dostaňte katalog k těm správným zákazníkům. Měřte výsledky, jak nejlépe to jde. Na co dalšího nezapomeňte a bez čeho nepusťte svůj katalog do světa? Do katalogu i jakéhokoliv jiného média, které produkujete, dostaňte ducha vaší firmy. Udělejte všechno pro to, aby bylo cítit, že jste to vy. Můžete postupovat podle nejlepších příruček, pouček, pravidel, kopírovat ty nejlepší z nejlepších ve vašem oboru, ale lidé poznají, pokud je to jen hra a nežijete to. Co je vám platné, že se natřásáte s vizí a hodnotami, které krásně zní, ale zkušenosti vašich klientů a zaměstnanců v reálu jsou úplně jiné. Dejte tam to svoje opravdové „my“. Nelžete a komunikujte reálné benefity Když už něco hlásáte, musí to být pravda. Když říkáte, že „Zboží vám připravíme na míru. Stačí jen vzít a namontovat,“, tak to tak musí být. Na druhou stranu vám není nic platné vykřikovat výhody, když nemáte průzkumem či reálnou zkušeností ověřené, že to je služba, kterou vaši zákazníci chtějí a skutečně ji vnímají jako benefit. Zákazník se vždycky zeptá, co z toho bude mít on, a lepkavé claimy ho neohromí, když mu nevyřešíte jeho skutečný problém. Buďte normálně slušní Úspěšné firmy dělá úspěšnými i jejich pohled na svět, na podnikání, na lidi a řídí se normální slušností. Přitahují si k sobě spolupracovníky, které si zaslouží mít ve svém prostoru. Pokud se špatně chováte ke svým zaměstnancům, tak si můžete nechat zdát o pěkných, autentických fotografiích lidí z provozů a kanceláří. Třeba budete mít navoněný katalog s fotkami z fotobanky, ale když vaše interní PR tak trochu smrdí, zavane to i ven. Autor: Zdeňka Škochová Foto: GUMEX, spol. s r.o., PROSPECTEA Česká republika, s.r.o.
Vložen katalog z výstavy vín Nosislav 2015. Katalog najdete zde
projít na článekZde najdete bodovací archy a katalog z proběhlého bodování pro Výstavu vín v Nosislavi 2024.
projít na článekZde najdete bodovací archy a katalog z proběhlé Výstavy vín v Nosislavi 2023.
projít na článekBez TV si v dnešní době většina z nás nedokáže představit každodenní život. Je proto jasné, že při koupi nové jde vždy o to, aby zvolený model byl ta nejlepší televize dle preferencí uživatele. Pokud vám jde u TV zejména o její velikost a rozlišení, v nás
projít na článektext The post Katalog bezpečnostních a obranných technologií 2023-2024 appeared first on MS Line Publishing House.