Popisek produktu v e-shopu: Pár písmenek, která však dokážou divy. Pokud se to s nimi umí. Jakým chybám se při tvorbě popisků vyhnout? Co nakupující vyvádí z míry, a co jim naopak přináší užitek? Hodit do košíku, či nehodit? Nákupní rozhodování ovlivňuje řada faktorů jako formátování textu, obrázky, počet recenzí atd. Určitě nemluvím pouze z vlastní zkušenosti, když vám řeknu, že i popisek produktu dokáže potencionálního zákazníka nadchnout, nebo ho v horším případě odradit. Proto jsem dal do kupy 5 chyb, které podle mě dokážou návštěvníky otrávit: Přespřílišné zaměření na produkt Skoro každý prodejce má tendenci vypsat snad všechny vlastnosti produktu, které produkt má, nebo dokonce ani nemá. Ale víte co? Většina nakupujících se nechce prodírat všemi funkcemi, specifikacemi a vlastnostmi. Lidi chtějí znát účel a hlavně benefity. Konkrétní informace o výkonu, počtu přihrádek a spotřebě je zajímají až v poslední řadě. Porovnejte popisky dvou stejných produktů: První – bez pocitu. Druhý – představuju si, jak si po grilovačce sednu a dám si pivo, protože díky super povrchové úpravě nemusím drhnout rošt. Paráda, sem s ním. Konkrétní přínos vysvětluje, proč je produkt pro zákazníka užitečný. Obvykle zvyšuje potěšení, nebo zbavuje bolesti. A to je přesně to, co zákazníci chtějí. Bezvýznamné bláboly Inovativní, světová třída, jednička, lídr trhu apod. jsou už tak frekventovaná slova, že ztratila svůj význam. Stejně si do popisků produktu v e-shopech nacházejí cestu až příliš často. Vás by podobný popisek nalákal k akci? Pokud jste to dočetli do konce, gratuluju. Já to nedokázal. Je mi jasné, že křeslo je skutečně unikátní (i svou cenou), ale popisek jedinečnost degraduje. Přitom by stačilo vypíchnout jenom podstatné informace. Předávkování adjektivy Přídavná jména nám pomáhají vysvětlit, jak produkt vypadá, co dělá a jaké má pro nás výhody. V zásadě jsou přínosná. Pokud je jimi popisek produktu přeplácaný, čtenáři se začne motat hlava, protože se obsah stává nečitelným: Problém s mnoha adjektivy je v tom, že čtenáře zpomalují a matou ho. Zjednodušení je mnohem stravitelnější: Přídavná jména jsou jako slivovice: Pokud to s nimi přeženete, jsou texty nezřetelné a nepochopitelné. Jestliže je dávkujete s mírou, vychutnáte si je. Nuda bez příběhu Před několika dny jsem rychle potřeboval splašit horkovzdušnou pistoli. Začal jsem pátrat v e-shopech s nadějí, že vyberu levný a kvalitní produkt. Prošel jsem několik online obchodů. Nakonec jsem si nevybral, raději sedl na kolo a zajel do železářství. Proč? Protože jsem musel přežvýkávat popisky podobného ražení: Popisek sice obsahuje všechny potřebné parametry, ale není to nuda, když úplně stejný zkopírovaný text z produktového listu výrobku najdete v dalších dvaceti e-shopech? Kde jsou emoce? Nebo mini příběh? Nezdá se vám tenhle mnohem lepší? Když čte potencionální zákazník příběh, zapomíná, že nakupuje. Obsah popisku, byť s kraťoučkým a přesvědčivým příběhem, pomůže člověku představit si, jak produkt používá. A to už je jenom malý krok k provedení nákupu. Bezduchý tón komunikace Mnoho e-shopů zní přesně tak, jaké jsou: Jako stroj bez duše. Nesnaží se zákazníka zapojit, neprodávají hodnotu svého zboží. Prostě nabízejí zubní pastu, židli, rádio. Jenže nikoho nebaví komunikovat s automatem. Tak proč publikovat texty, které vypadají takhle? Aby se e-shop „napojil“ na čtenáře, musí přidat osobitost, tón, emoce: E-shopy často vidí své zákazníky jenom jako chodící peněženky. Zkopírují texty od výrobce a hotovo. Přitom jsou popisky velkou příležitostí, jak se odlišit – být člověkem, mít osobnost, potěšit potencionální nakupující. Pamatujte, pro koho popisky píšete. Vyměňte monolog za dialog, poraďte a buďte užiteční. Příspěvek 5 přešlapů v popiscích produktů, které návštěvníky dočista znechutí pochází z napisu.cz
I pro muže platí v módě určitá pravidla. Pánové, znáte je všechny?
projít na článekInformujte Vaše návštěvníky co možná nejčastěji o novinkách a akcích na Vašem webu. Aby se uživatelé naučili Vaše stránky pravidelně navštěvovat je důležité webovou prezentaci pravidelně aktualizovat. Pro automatickou distribuci článků až k čtenáři můžete
projít na článekInformujte Vaše návštěvníky co možná nejčastěji o novinkách a akcích na Vašem webu. Aby se uživatelé naučili Vaše stránky pravidelně navštěvovat je důležité webovou prezentaci pravidelně aktualizovat. Pro automatickou distribuci článků až k čtenáři můžete
Informujte Vaše návštěvníky co možná nejčastěji o novinkách a akcích na Vašem webu. Aby se uživatelé naučili Vaše stránky pravidelně navštěvovat je důležité webovou prezentaci pravidelně aktualizovat. Pro automatickou distribuci článků až k čtenáři můžete
projít na článekInformujte Vaše návštěvníky co možná nejčastěji o novinkách a akcích na Vašem webu. Aby se uživatelé naučili Vaše stránky pravidelně navštěvovat je důležité webovou prezentaci pravidelně aktualizovat. Pro automatickou distribuci článků až k čtenáři můžete