Najít si v nabitém kalendáři čas na hledání nových marketingových trendů je složité. Vždy se najde něco s vyšší prioritou. To se však změní ve chvíli, kdy výsledky marketingových kampaní mají stagnující nebo dokonce klesající tendenci. Čas na hledání inspirace se pak hledá mnohem snáz. Sami jsme v průběhu let zjistili, že se vyplatí sledovat marketingové trendy pravidelně. Chcete-li opravdu hledět do budoucnosti a vytvořit propracovanou strategii, naše rada zní: nezapomínejte na sebevzdělávání a sledujte magazíny, blogy, podcasty a další odborné zdroje. Letošní rok jsme už vyřešili za vás. Následující marketingové trendy budou v roce 2024 hýbat světem nejvíce: Obsah: 1. Umělá inteligence 2. Google Analytics 4 3. Automatizace 4. Udržení stávajících zákazníků 5. Video marketing 6. Udržitelný marketing 7. Mikro-influenceři Závěr 1. Umělá inteligence Umělá inteligence (AI) se stala velice rychle marketingovým trendem číslo jedna. Zejména v obsahovém marketingu, kde ChatGPT od Open AI způsobil doslova revoluci. Není divu, aplikaci lze využít k vytváření velkého množství obsahu a nápadů při relativně nízkých nákladech, což z ní činí dostupnou volbu pro firmy všech velikostí. Každý si při myšlence na tvorbu obsahu s umělou inteligencí představuje ChatGPT. Ale pokud hledáte pomoc s vaším obsahem, existují i další možnosti. Jsou zde nástroje, které výrazně pomáhají tvůrcům videí (ale o tom později), nebo třeba generátory obrazů jako DALL-E. Generování vizuálů přizpůsobených firemnímu brandingu v DALL-E pomocí specifikace podrobné barevné palety dle firemního brandbooku v aplikaci ChatGPT Plus. Dalším způsobem, jak AI transformuje marketing, je prostřednictvím používání chatbotů k poskytování okamžitého zákaznického servisu, odpovídání na otázky a poskytování doporučení k produktu. AI se také používá k optimalizaci reklamních kampaní. Analýzou chování a preferencí spotřebitelů může AI identifikovat nejefektivnější reklamní kanály a přizpůsobit reklamy jednotlivým spotřebitelům. Kieran Flanagan, CMO společnosti Zapier Umělá inteligence se stala obrovským marketingovým trendem, protože pomáhá zjednodušit marketingové procesy a uvolňuje lidské zdroje k zaměření na složitější úkoly. A marketéři, kteří se přizpůsobí novým trendům rychleji, se jejich pokrokový přístup bohatě vyplatí. Takže zvažte následující: Získejte náskok s novými nástroji Přijměte výhody AI v technologii, abyste získali konkurenční výhodu. Integrace vědy a nástrojů AI do vaší marketingové strategie může být klíčová. Zlepšete váš marketingový obsah I když jste byli v tvorbě marketingového obsahu doposud dobří, AI může přispět k obohacení vaší práce o jedinečné poznatky a nové podněty. Navíc je to velice snadné a urychlující, AI můžete použít jako základ a poté zapojit vlastní originalitu do textového, zvukového a video obsahu. Poskytněte zákazníkům jedinečný zážitek Umělá inteligence zjednodušuje poskytování kvalitního uživatelské zkušenosti založené na datech tím, že umožňuje získávat důležité poznatky od vašich zákazníků. K marketingovým úspěchům AI dopomáhá take lepšími možnostmi personalizace a automatizace, o které si take řekneme více. 2. Google Analytics 4 Google ukončil podporu Univeral Analytics už 1. července 2023 a nyní všichni musíme používat nový Google Analytics 4. Zatím ještě ale potenciál nových GA4 nevyužívají uživatelé naplno a spousta uživatelů se s novým systémem stále seznamuje a tápe. V čem jsou tedy GA4 odlišné od UA? Universal Analytics (UA) dříve automaticky sbíraly IP adresy uživatelů, porušujíc GDPR, protože IP adresy jsou považovány za osobní údaje. Google Analytics 4 (GA4) tak byly do značné miry odpovědí na GDPR a další nové právní normy. GA4 řeší tento problém anonymizací IP adres a dalšími opatřeními, aby byly v souladu s právními předpisy o ochraně soukromí. Nová logika měření se tak musela vypořádat s určitými omezeními ve shromažďování dat. GA4 proto využívá strojového učení k vyplnění mezer v datech a formulaci analytických předpovědí. Pro marketéry je práce s novým systémem Google Analytics velmi odlišná. Namísto zaměření na návštěvy sleduje především individuální události, které uživatelé provádějí na webové stránce. To umožňuje lepší porozumění interakcím uživatelů. Navíc usnadňuje bezproblémové sledování webu i aplikací a nabízí rozšířené možnosti segmentace. Nicméně práce s tímto systémem je teď opravdu odlišná, takže vám doporučujeme, abyste si přečetli více o novém rozhraní a o tom jak vytvářet nové reporty. Datová revoluce Ovládněte Google Analytics 4 eWay-Book Stáhnout eBook 3. Automatizace Jestli jste se někdy ptali, jak váš marketing opravdu nakopnout, automatizace může být vaší vstupenkou k úspěchu. Od AI chatbotů po personalizaci komunikace se zákazníky tyto inovace vám mohou ušetřit spoustu čas a peněz. Podívejte se na nejnovější trendy v automatizaci marketingu pro rok 2024: Kvalitní uživatelská data: Získejte náhled do toho, jak vaše marketingová strategie rezonuje s vaším publikem. Rozhodnutí na základě dat vedou k vyšším konverzím a lépe přizpůsobenému obsahu. Zachycení potenciálních zákazníků: Zbavte se přepisování dat a dalších manuálních úkonů. Nástroje automatizace, jako jsou Leady.cz, zjednodušují zachycení potenciálních zákazníků, a pro ještě větší efektivitu je můžete integrovat s vaším CRM systémem. Automatizace nákupní cesty: Nákupní cesta zákazníka se neustále vyvíjí a s ní by měly i vaše marketingové procesy, ve kterých můžete spoustu jednotlivých kroků automatizovat. Personalizovaný obsah: Vynikněte na trhu přizpůsobením nabídek podle demografie, zájmů a preferencí uživatelů. Přizpůsobení je klíčem k získání základny věrných zákazníků. Chatboty a konverzační marketing: Se svými zákazníky byste se měli snažit komunikovat, kdy se to hodí jim. A chatboti tuto možnost dávají 24 hodin denně. Zahajují konverzace, odpovídají na otázky a řeší jednodušší problémy. Využijte sílu naprogramovaných chatbotů, jen pamatujte, že zákazníkům tato možnost nemusí vždy stačit a nechte jim otevřenou možnost komunikovat s lidmi. 4. Udržení stávajících zákazníků V době nejisté ekonomiky by se firmy měly zaměřit na udržení vztahů se zákazníky, které již mají. Získávání nových zákazníků totiž bývá většinou nákladnější, než udržet ty, které již máte. Klíč spočívá v aktivním vztahu se zákazníky. Důležité je najít způsob, jakým s vašimi zákazníky poroste i váš produkt, jak odměnit jejich věrnost a proměnit je v zastánce vaší značky. Existuje několik praktických strategií, od personalizace oslovování a zákaznického zážitku, až po implementaci referenčních programů. A nezapomínejme na sílu dat. Informace o zákaznících jsou jako křišťálová koule, která vám pomáhá pochopit, kdo je spokojený, kdo je připraven odejít a koho můžete oslovit s doplňkovou nabídkou. Sledováním chování zákazníků prostřednictvím analytických nástrojů, používáním CRM systémů a sbíráním zpětné vazby můžete přizpůsobit své strategie různým segmentům zákazníků. Díky udržení stávajících zákazníků je navíc váš příjem lépe předvídatelný a stabilnější. Investujte tedy do toho, aby byli vaši zákazníci šťastní, a budete sklízet ovoce po dlouhou dobu! 5. Video marketing Videa jsou obecně poutavější než prostý text. To je důvod, proč mají na Facebooku a Instagramu mnohem vyšší podíl zapojení uživatelů než samotný text bez videa. Nebo proč YouTube stojí hned za Googlem jako druhé nejnavštěvovanější stránky na internetu. Je to skvělý způsob, jak informovat zákazníky o vašich službách nebo produktech, odpovídat na otázky a vizuálně prezentovat vaše nabídky. A nyní do hry vstupuje umělá inteligence a dělá tvorbu videí přístupnou takřka pro každého. Díky těmto nástrojům pro tvorbu videí nemusíte ovládat každou disciplínu toho oboru: Adobe Podcast zlepšuje nahrávky vašeho hlasu, odstraňuje ruchy na pozadí a vytváří profesionální studiový zvuk i z velmi špatných nahrávek. Descript převádí zvuk na text a naopak. Navíc se může analýzou nahrávek vašeho hlasu se naučit jej napodobit, takže můžete namluvit komentář k vašemu videu tím, že do AI nahrajete pouze tet, který za vás Descript “namluví”. Synthesia jde ještě dál a přidává k vaší řeči i možnost využít AI-generované video avatary – průvodce, které můžete skvěle využít ve výukových videích. DaVinci Resolve přináší AI funkci Superscale, která převádí videa v nízkém rozlišení do 4K kvality nebo dokonce do 8K, a funkci Magic Mask, která zjednodušuje barevnou korekci a kompozici s video efekty. AI pomocníci vám při tvorbě videí ušetří čas a umožní vám zároveň vytvořit více obsahu. Při tvorbě videí pak nezapomínejte na zlaté pravidlo: Buďte struční a snažte se diváky upoutat. Ideálně už v prvních vteřinách. A pamatujte, že každá platforma, na kterou videa nahráváte si zaslouží odlišný přístup, takže upravte svůj obsah pro Facebook, Instagram, či YouTube zvlášť – každá platforma má svá vlastní pravidla. 6. Udržitelný marketing Ekologie či boj s rasismem a další ožehavá témata hýbou celým světem. A stále více koncových i firemních zákazníků se při nákupech rozhoduje srdcem. Pokud najdete vhodný způsob, jak dát svým zákazníkům vědět, že zastáváte stejné hodnoty jako oni, udělejte to. Upřímnost je zde však klíčová, tato témata se nevyplatí pouze využívat ve svůj prospěch. Dobrým příkladem, kdy se špatně připravená a neupřímná reklamní kampaň vymstila, byla reklama Pepsi, která v USA vyvolala kontroverzi tím, že vytvářela dojem, že využívá hnutí Black Lives Matter a znevažuje policejní brutalitu. Jako jeden z nevhodných příkladů lze uvést reklamu Pepsi, proti které se ozývaly hlasy, že bagatelizuje hnutí Black Lives Matter a policejní brutalitu. Udržení dostatečné miry authenticity je klíčové pro budování důvěry, aby vaše značka zůstala vnímaná jako pozitivní v očích spotřebitelů. Nejjednodušší cesta je skutečně pomáhat. Ať už finančními či věcnými dary tam, kde je potřeba, nebo použitím ekologických materiálů při výrobě vašich produktů. 7. Mikro-influenceři Říkali jste si někdy, že byste kouzlo influencer marketing vyzkoušeli ve vlastní firmě, ale nemáte rozpočet, abyste oslovili Leoše Mareše a další velká jména? Nevadí, existuje jedna velmi zajímavá alternativa mikro-influenceři. Ti sice nemají milion sledujících, ale jejich 1 000 až 10 000 oddaných fanoušků může mít často ještě větší dopad. Podle zahraničních statistic spolupracuje 77% značek právě s mikro-influencery. Proč? Zákazníky dokáží zapojit ještě lépe než jejich hvězdní kolegové. S průměrnou mírou 6% mají nejvyšší míru angažovanosti ze všech typů tvůrců obsahu. Jejich publikum je vnímá jako přístupné, upřímné a důvěryhodnější než nejznámější influencery. Nehledě na to, že náklady na mikro-influencery se obvykle pohybují řádově níž. Někteří dokonce přijímají výrobky namísto hotovosti, což přitom stále může být výhodné pro obě strany. Až budete hledat toho správného mikro-influencera, podívejte se na historii jeho spolupráce, na jeho obsah a ujistěte se, že je v souladu s hodnotami vaší značky. Pokud ano, mohou vaší značce nabídnout důvěryhodnost, větší zapojení zákazníků a zároveň lepší cenovou dostupnost. Závěr Možná jste si všimli, že skoro v každém marketingovém trendu pro rok 2024 figuruje umělá inteligence (AI). A to jich není mále. Od revoluce v tvorbě obsahu, optimalizace analytiky s Google Analytics 4, pohánění marketingové automatizace až po zlepšení tvorby videí. Závěrem tedy nelze jinak, než říci, že postupná implementace umělé inteligence do dílčích odvětví online marketing je klíčem k úspěchu v roce 2024. The post 7 marketingových trendů pro rok 2024 appeared first on eWay-CRM.
Jak se pohnuly po vánočních výprodejích ceny u TLC televizorů? Jak si stojí proti konkurenci a které modely a hlavně v jakých velikostech stojí za to kupovat? Připravil jsem pro vás únorovou aktualizaci, ať se při výběru televizoru nezamotáte v marketingo
projít na článekB2B firmy sledují trendy. Do marketingu včleňují automatizaci i umělou inteligenci. Zároveň narůstá obliba firemních videí a více firem pořádá vlastní eventy. B2B podniky se i nadále drží oblíbených on-line marketingových aktivit. Podobně jako loni se vy
projít na článekB2B trhy rostly a očekávání našich respondentů jsou optimistická. Většina podniků letos cílí na zvýšení zisku a obratu. Chtějí se také zaměřit na zvýšení efektivity nebo snížení fluktuace zaměstnanců. Dvě třetiny B2B věří, že jejich obrat bude růst. Pok
projít na článekOd 20.2.2024 je k dispozici nová verze našeho informačního systému, upgrade programu ENTRY 2/2024. Verze 2/2024 obsahuje především reakci na legislativní změny v modulu MZDY (Potvrzení o zdaň. příjmech ze závislé činnosti za rok 2024, Dlouhodobý investičn
projít na článekOd 19.1.2024 je k dispozici nová verze našeho informačního systému, upgrade programu ENTRY 1/2024. Verze 1/2024 obsahuje především přiznání k daním za rok 2023, reakce na legislativní změny pro rok 2024 a současně i další nové akce a možnosti jednotlivých
projít na článek