Reels za dobu své existence (přibližně od poloviny roku 2020) velice důrazně obhájily svůj potenciál, který v nich tvůrci Instagramu viděli od samého začátku. Roste jak jejich popularita napříč publikem, tak i jejich marketingové využití. Pokud jste doposud byli konzervativní a Reels jste se zatím obloukem vyhýbali, věříme, že po přečtení našeho článku se s nimi nejen seznámíte, ale díky pádným argumentům také konečně dostanete chuť s nimi dobýt online svět! Instagram jako videoplatforma Každý, kdo dění na sociální síti Instagram už nějaký ten čas sleduje, je očitým svědkem neustálé a mnohdy neuvěřitelné transformace. Od sítě, kde se sdílely hlavně stylové fotografie ve čtvercovém formátu přechází pomalu ale jistě k formátu video platformy, podobné konkurenčnímu Tik Toku. Možná jste si už sami všimli, že se vám i ve vašem uživatelském feedu primárně nabízejí videa. A ano, máte pravdu, rozhodně nejde o náhodu. Zdroj: about.instagram.com Jak tedy funguje ten algoritmus? Snad jedna jediná poučka o algoritmu Instagramu je 100% platná. A sice ta, že žádný jednotný algoritmus pro Instagram neexistuje. Algoritmus Instagramu má totiž neblahou pověst jako často se měnící a nevyzpytatelný. A především je potřeba mít na mysli, že se ve skutečnosti skládá z několika algoritmů, procesů a klasifikátorů, podle kterých rozhoduje, kterým uživatelům jaký obsah ukáže. Proto také Feed, Reels i vyhledávání mají svůj vlastní algoritmus a vyhodnocují uživatelské chování tak, aby byl uživatelům obsah servírován co nejvíc efektivně. Co vlastně jsou Instagram Reels? Slovy oficiální stránky Instagramu jsou reels novou cestou k vytváření a objevování krátkých, zábavných videí na Instagramu. Videa můžete poskládat z několika klipů, přidávat hudbu, efekty a používat nejrůznější kreativní nástroje. Vytvořená videa můžete sdílet jak se svými přáteli, tak s kýmkoliv na Instagramu. Reels totiž můžete sdílet nejen ve svém Feedu, ale pokud máte veřejný účet, můžete je zpřístupnit celé instagramové komunitě prostřednictví Explore. Reels zobrazovaná v režimu Explore dávají každému šanci stát se známým tvůrcem a oslovit tak nová publika v celosvětovém měřítku. Zdroj: about.instagram.com Algoritmus a Reels Jak už víte, účelem Reels je především bavit. A tím se řídí i algoritmus, který se snaží vybrat vám Reels na základě několika faktorů tak, aby vás co nejvíce zaujaly. Podle čeho se výběr řídí? Informace o vás pamatuje si, která Reels videa se vám v minulosti líbíla dali jste like, komentovali, nebo kde jste se jiným způsobem zapojili. Hodnota příspěvku skóruje popularitu Reels a informace, které jsou o nich dostupné (jak je Reels video dlouhé, kdy bylo zveřejněno, kým apod.) Vaše interakce hodnotí interakci mezi vámi a tím uživatelem, který je autorem Reels. Informace o autorovi příspěvku vyhodnocuje se, proč je daný uživatel zajímavý, jak vysoká je míra interakce ostatních apod. Hlavní rozdíl mezi algoritmy můžeme zjednodušeně řečeno vidět v tom, že klasický Feed a Stories se zaměřují na vaše přátele. Naopak záložka Prozkoumat a videa Reels vám nabídnou především takový obsah, který vyhodnotí jako zajímavý na základě vašich zájmů, trendů apod. Jak (ne)dělat Reels videa? Instagram je naštěstí milosrdný a poskytuje uživatelům neustále nové informace, které vám pomohou vytvářet obsah, který bude zábavný a především efektivní. Reels videa jsou totiž Instagramem skutečně upřednostňované, což je jedním z hlavních důvodů, proč byste se na ně měli zaměřit, pokud chcete své instagramové účty rozvíjet. Seznamem tipů, jak Reels dělat a nedělat se můžete inspirovat přímo na stránkách Instagramu. Jak ano? Sdílejte originální a autentický obsah vytvořený přímo Reels kamerou Používejte hudební knihovnu Reels stejně jako další audio nástroje Vyzývejte ostatní ke tvoření, aby měli chuť se zapojit a tvořit s vámi Tvořte obsah, který reflektuje aktuální dění a témata Videa by měla mít WOW nebo LOL efekt Rychle vtáhněte diváky do děje Používejte momenty překvapení nebo twisty (dějové zvraty) Držte se zásad Instagram komunity (Instagram Community Guidelines) Jak raději ne? Nepoužívejte hudbu, která není v instagramové hudební knihovně, pokud nemáte ošetřené licenční vztahy Neopomínejte dějovou linii Nevytvářejte obsah, který jde proti zásadám komunity (např. nenávistné komentáře, nebo graficky znázorněné násilí) Nesdílejte obsah třetích stran (především z Tik Toku) Nepoužívejte videa s vodoznakem Zdroj: instagram.com Tvorba Reels v pár krocích Přidávat a vytvářet Reels videa můžete různými způsoby, přes hlavní stránku Instagramu, záložku Reels, nebo přes Instagram Stories kameru. Postranní levé menu v záložce REELS vám umožní: přidat audio prvky, vybrat rychlost přehrání vašeho videa, zvolit délku videa (máte na výběr mezi 15, 30 a 60 sekundami), nastavit “timer” kterým si nastavíte délku odpočítávání před zahájením nahrávání (máte na výběr mezi 3 a 10sekundovým countdownem). Scrollováním v dolním přehledu efektů a filtrů si můžete zvolit libovolný efekt i pro vaše Reels video. Můžete oříznout nebo odstranit kterýkoliv z klipů, co jste natočili. Do videa můžete přidat také nálepky, nebo titulky, aby si vaše video mohli vychutnat i ti, co ho sledují bez zvuku. Pozor při přidávání textu myslete na to, že při sdílení videa do Feedu ho Instagram ořízne do formátu 4:5 a mohli byste tak přijít o důležité sdělení (ideální tedy je text umisťovat do středu obrazovky) Videu můžete přidat titulní fotografii, např. pomocí miniatury videa, nebo vámi vytvořenou úvodní fotografií z vašeho alba. Vážně Reels stojí za to? Nyní už víte o Reels videích dost na to, abyste je sami začali tvořit. Pořád ale váháte, jestli to opravdu stojí za to? Pak ještě věnujte pár minut těmto několika celosvětovým číslům, které za vaši pozornost rozhodně stojí! V Brazílii narůstal počet uživatelů Instagramu o 1 % měsíčně. Poté, co přišla Reels videa však došlo k nárůstu o 4,34 %. Po spuštění Reels došlo v Indii k nárůstu stažení aplikace o 11,4 % (srovnání 30 dní před spuštěním a po spuštení funkce Reels). NBA franšízy zaznamenaly nárůst zapojení publika o 22 % díky používání Reels videí ve srovnání s posty ve Feedu a Stories. Louis Vuitton dosahuje kolem 7 milionů zhlédnutí každého Reels videa. Red Bull France dosáhl několika svými virálními videi více než 2,4 milionu zhlédnutí. Značka Balmain dosahuje více než 1,2 milionu zhlédnutí a 100k+ likes na každém Reel videu. Výše zmíněné příklady napříč světem nám dávají jasný signál, že díky Reels se dají dosáhnout skutečně velké věci. Zkrátka dveře do celého světa máte otevřené, tak se nebojte zapojit své kreativní já a odvážně vzít za kliku! Přejeme vám hodně úspěchů. A abyste měli neustále přehled, čtěte si o novinkách na Instagramu, sledujte profil instagramforbusiness, komunitu instagramových tvůrců creators, ale především Reels tvůrců a značek, co vás zajímají, protože právě od nich můžete načerpat bezmezné množství inspirace. Článek 7 milionů zhlédnutí na Instagramu? Aneb Reels vládnou i v roce 2022 se nejdříve objevil na Atweb.
MACH SYSTEMS vystavuje na veletrhu AMPER 2022, který se koná od 17. do 20. 5. 2022 v Brně. Po dvou letech čekání na uskutečnění veletrhu AMPER vás konečně zveme, abyste nás navštívili na našem stánku 2.12 v hale V, na kterém budou ke zhlédnutí nejen naše
projít na článekMeta zkouší nový automatizovaný proces, který firemním stránkám pomůže optimalizovat výkon videí Reels. K dispozici budou různé varianty obsahu, které Meta automaticky navrhne a otestuje s různými publiky. Někteří správci stránek na Facebooku již v nás
projít na článekThreads je nová aplikace a sociální síť, kterou vyvinul tým Instagramu a navrhnul jako prostor pro sdílení textu (včetně foto i videa) a zapojení se do veřejných i soukromých konverzací. Jedná se o platformu, kde uživatelé mohou vyjadřovat své nápady a sd
projít na článekVážení příznivci Institutu členů správních orgánů, děkujeme Vám za Vaši přízeň v letošním roce. Ať je pro vás nový rok dobrý, prožijete ho ve zdraví, s elánem a radostí. Těšíme se na další společně strávené chvíle s Vámi v novém roce 2022.
projít na článekKompaktní SEAT překonal hranici 1 milionu prodaných vozů od svého uvedení na trh v roce 2012.
projít na článek