Jiří Vacek Átmavičára je nepřetržitým dotazováním se: kdo si uvědomuje, že si uvědomuje sebe i svět? Je třeba dosáhnout co nejvyššího soustředění na skutečnost vlastní existence: Já jsem a vím, že jsem a jsem to Já, kdo jsem si toho všeho vědom a hlavně své existence. Nestačí pouhé uvědomění Já jsem, ale je nezbytné, aby stále rostlo a sílilo. Tak jako se ve stavu nevědomosti samovolně ztotožňujeme s tělem, musíme se po dosažení poznání Sebe zcela samovolně a bez přestávek ztotožňovat s vědomím Já jsem.
hledající Vážený Mistře děkuji za dnešní ranní meditační pomoc na dálku a za pomoc s egem * * * Děkuji za ta skripta, tak jako Vy o Já nikdo jiný nepíše... Je to átmavičára, kontemplace, meditace, modlitba, mantra a džňána v jednom.
projít na článekJiří Vacek ... Tím, co si uvědomuje prováděné zkoumání, je námi hledané Já. Jelikož je v našem hledání Já již přítomné, protože je provádíme my, vědomí, není potřebné nic jiného, než na ně obrátit pozornost a tak si je, sebe uvědomit. Obracení pozornos
projít na článekJiří Vacek Vědomí Já jsem je sebe si vědomé, absolutní bytí. Meditace je soustředění pozornosti vědomí na předměty nebo na ně samé. Poslední je átmavičára. Soustřeďuje se vědomí svou pozorností a nikoliv mysl. To, co se soustřeďuje, je vždy dů
projít na článekJiří Vacek Podstatou stezky poznání Sebe je od jejího začátku až do jejího konce átmavičára. Ta není ničím jiným než trvalým obracením pozornosti na vědomí, kterým jsme. Podstatou átmavičáry je trvalé a nepřerušované hledání našeho pravého Já a po jeho
projít na článekJiří Vacek Ramana Maháriši učí, že átmavičára je stezka poznání Sebe od začátku až do konce. Její podstatou je trvalé obracení pozornosti na naše pravé Já neboli na nás samé. Sádhu Óm ve svém pojednání tuto pravdu učí, rozvádí a neustále zdůrazňuje neb
projít na článek