Jiří Vacek Vědomí Já jsem je sebe si vědomé, absolutní bytí. Meditace je soustředění pozornosti vědomí na předměty nebo na ně samé. Poslední je átmavičára. Soustřeďuje se vědomí svou pozorností a nikoliv mysl. To, co se soustřeďuje, je vždy důležitější než to, nač se soustřeďuje. K tomu, nač se soustřeďujeme, proudí spolu s pozorností vědomí i jeho tvořivá moc. Proto nač se soustřeďujeme a čím déle se soustřeďujeme, to oživujeme a posilujeme. Čemu pozornost nevěnujeme, slábne a mizí.
Jiří Vacek Já jsem vědomí Já jsem je nejen vyjádřením naší existence, ale i jejího stavu. Jsem a vím, že jsem vědomí Já jsem, že jsem, je poznání sebe si vědomé existence. Být je jedna věc, být si vědom toho, že jsme si své existence vědomi, je věc dal
projít na článekJiří Vacek Poznání vědomí Já jsem otevírá možnosti práce s tímto vědomím v souladu s jeho vůlí. Je-li vědomí Já jsem podstatně Bůh i naše pravé Já, je soustředění vědomí Já jsem velká síla. Vědomí Já jsem vědomí je začátek poznání i působení jeho
projít na článekJiří Vacek Já jsem tím, kdo si uvědomuje, kdo jsem. Já jsem blažené vědomí Já jsem. Já jsem tím, co si uvědomuje, že jsem. Kdo medituje? Já jsem uvědomovatel vědomí Já jsem. Já jsem svědek vědomí Já jsem.
projít na článekJiří Vacek Nestvořené dává vznik stvořenému. Z něho nejprve vzniká vědomí Já jsem bytostí. To je dveřmi k nestvořenému. Proto je psáno: „Já jsem, vědomí Já jsem (jsou) dveře“, i cesta. Nestvořené vědomí stojí před stvořeným vědomím Já jsem. Ne
projít na článekJiří Vacek Vědomí Já jsem je nezrozené a neomezené a je proto všude a ve všem, jak ve stvořeném tak i nestvořeném. Naše osobní vědomí je soupodstatné s vědomím absolutním a proto osobní vědomí Já jsem, pokud si je uvědomíme, nám dává možnost uvědomovat
projít na článek