B2B Marketing je týmová hra. Klíč k úspěchu leží ve spolupráci

Malá marketingová se orientuje na B2B Marketing, to není žádné tajemství. Proč to děláme, jak to děláme a proč nám to čas od času s některým klientem nevyjde? Děláme to, co umíme nejlépe 80 % našich klientů tvoří B2B firmy, zbytek e-shopy. Proč zrovna tak? Protože s B2B Marketingem máme nejvíc zkušeností, víme, jak to v něm chodí, jak sledovat a testovat nové kanály komunikace marketingu a obchodu. A popravdě řečeno, také proto, že většina agentur jede čistě ‚‚jen‘‘ výkonnostní B2C marketing. V B2B je to trošku jinak. Výkon je fajn a žádoucí, ale sám o sobě nestačí. Jak už jsme totiž mnohokrát zdůrazňovali, většina uskutečněných zakázek je zde výsledkem spolupráce marketingového a obchodního oddělení. Funkční B2B Marketing? Sami to nezvládneme Pokud oddělení nespolupracují – nebo v nejhorším případě stojí nesmyslně proti sobě – může jeden nebo druhý klikovat na uších… a obchody stejně netáhnou. Naopak, když táhne marketing a obchod za jeden provaz, zelení se. Vůbec nejlépe se nám osvědčila spolupráce v podobě obchodní oddělení + interní marketér + my. Renesančních marketérů je totiž jako šafránu, takže výkonnostní část reklamy se hodí svěřit právě agentuře. Interní marketér může chodit s nápady, dodávat podklady, dohlížet na hladký průběh komunikačního toku mezi všemi zúčastněnými a tak dále. Poměr cena/výkon je mimořádně příznivý.  Teorie versus praxe Takhle černé na bílém to vypadá mimořádně efektně a chytře, což? Teorie vypadá téměř fantasticky, praxe občas klopýtne. Samozřejmě i u nás. Dávám letmo nahlédnout do statistik loňského roku. 2022 se dá shrnout takto: 82 % spoluprací bylo úspěšných. Plus mínus 8 z 10 klientů, s kterými jsme navázali spolupráci, s námi zůstalo a přeneslo se do dalšího roku. Protože jsme přinesli výsledky, které dávali oběma stranám smysl. Proč to občas nefunguje Zhruba 6 z 10 případů, kdy jsme se dohodli na ukončení spolupráce, bylo o nesoučinnosti. Horko těžko jsme se dostávali k podkladům, kvůli čemuž byly naše aktivity roztříštěné. A B2B Marketing pak prostě nefungoval. U několika firem jsme díky A/B testování došli ke zjištění, že cílová skupina je tak úzce specializovaná, že největší přínos pro firmu má osobní kontakt přes obchodníka. Nástroje ‚‚hromadného zásahu‘‘ v těchto případech nepřinášely optimální výsledky a nepřinesly by je ani kdykoliv později. A tak jsme si popřáli štěstí a šli každý svou cestou dál. Všechno se vyvíjí, my taky, takže hledáme způsoby, jak úspěšnost v B2B Marketingu o pár procent posunout. Za krátkou dobu můžu myslím kladně hodnotit nový paušální systém. Klient ví, co musí stůj co stůj dodat, protože faktura dorazí tak jako tak. My víme, co musíme splnit, protože dohoda je pevně daná. Snad mi to nadšení vydrží, zatím to vidím velmi nadějně. Potřebujete nakopnout byznys a svatosvatě slibujete, že budete dodávat podklady? Už se vás nemůžeme dočkat!  The post B2B Marketing je týmová hra. Klíč k úspěchu leží ve spolupráci appeared first on Malá marketingová.

projít na článek

ONLINE MARKETING VPRAXI APROČ JE DŮLEŽITÝ?

Online marketing je vdnešní době klíčovým prvkem pro úspěšný růst arozvoj podnikání. Získávání nových zákazníků audržení těch stávajících se stává vdigitálním světě stále náročnější. Online marketing proto může být velmi účinným nástrojem pro dosažení těc

projít na článek

Základové desky na klíč, ale nezapomínejte i na kanalizaci a odpady

S konečnou platností jste se rozhodli, že si necháte postavit základovou desku na klíč. K tomuto rozhodnutí vám gratulujeme, protože si ušetříte spoustu práce. TS stavby: Základové desky a výkopové práce Základové desky na klíč jsou dnes zpravidla běžnou

projít na článek

Marketing pro lékaře

MARKETING PRO L KAŘE Marketingov strategie, webov str nky, soci ln s tě, videa, online i ti těn inzerce

projít na článek

Jak vyndat zalomený klíč ze zámku: Rychlé a efektivní metody

Zlomit klíč v zámku je situace, kterou nechce zažít nikdo, ale stává se. Když se mi to stalo naposledy, zjistila jsem, že klíč můžete vyndat třeba se silným magnetem nebo kancelářskou sponkou. V článku se podělím o několik jednoduchých a efektivních způso

projít na článek

HQP, s.r.o. NáhradníDíly.cz

Pro HQP, s.r.o. NáhradníDíly.cz  jsem realizoval zakázku: Content marketing (obsahová strategie a marketing) Copywriting (tvorba textů na web) Blogging (tvorba příspěvků na blogu) The post HQP, s.r.o. – NáhradníDíly.cz first appeared on centralcommunica

projít na článek