Čeho se vyvarovat přitvorbě e-mailu

Ať už s newslettery začínáte, nebo je posíláte už roky, je dobré si připomenout nejčastější chyby. Využijte tento článek jako praktický checklist, díky kterému si můžete zkontrolovat, jestli je děláte také, nebo ne. Nesprávná adresa či jméno odesílatele Vždy se ujistěte, že jste do příslušné kolonky v e-mailovém nástroji zadali správnou e-mailovou adresu a jméno odesílatele. Možná nepoužíváte pouze jednu adresu, ale pro různé seznamy kontaktů máte různé odesílací adresy (například pro různé země, kde působíte)1, v tom případě si na to dejte obzvláště pozor. Proč? Kromě nepříjemností, které vám může způsobit zadání jiného e-mailu (pracovního, osobního, kolegova,), tato chyba mate čtenáře i e-mailové schránky. Čtenáři kvůli tomu nemusí chtít vaši kampaň vůbec otevřít. To pak negativně ovlivňuje vaši míru otevření (Open Rate). Jak? Když je jméno odesílatele pro čtenáře neznámé, váš e-mail si s vámi nespojí a neotevře ho. Označení za spam. Pokud čtenáři vaše jméno odesílatele nerozpoznají, mohou váš e-mail hned označit jako spam. To má negativní vliv na to, jak budete e-maily doručovat, jelikož se vám zhorší reputace.2 E-mailový provider může e-mail s jinými adresami vyhodnotit jako phishing (druh kybernetického útoku). To má podobně špatný dopad3 na doručitelnost jako bod výše. Následky způsobené výše zmíněnými situacemi můžete poznat velmi rychle. TIP: vaši doručitelnost ovlivňuje také to, jestli máte správně nastavené DNS záznamy. Chybí online verze e-mailové kampaně I v dnešní době některé webové prohlížeče a e-mailové služby stále neumí zobrazit e-maily správně. Někdy nenačtou obrázky (načtení se musí povolit), jindy náhled zprávy zkrátí. Proto vždy mějte možnost zobrazit online verzi vašeho newsletteru, aby si vaši zprávu mohl přečíst úplně každý. Většina nástrojů pro hromadné rozesílání e-mailů zobrazí odkaz na online verzi automaticky. Zkontrolujte si, že právě váš nástroj k nim patří. Ve SmartEmailingu je odkaz na online verzi vždy ve výchozí šabloně e-mailu. Museli byste ho záměrně smazat, abyste o něj přišli. Takhle to píšeme ve SmartEmailingu my. Můžete to natextovat jako “Zobrazit e-mail online” nebo jakkoliv jinak. My používáme “Nezobrazují se vám obrázky? Klikněte zde.” Zpráva je hned na začátku e-mailu v pravém horním rohu. E-mail nemá přidanou hodnotu Je ideální, když má e-mail pro čtenáře svou cenu a uživatelé ho rádi čtou. Co to znamená? Že je dobré znát vaši cílovou skupinu, její problémy, potřeby a přání. Díky tomu se vám bude obsah připravovat mnohem snadněji. A tím také zjistíte, jestli posílat slevy, vzdělávat nebo bavit. Ideální je obsah vašich newsletterů testovat a personalizovat. Newsletter s přidanou hodnotou si najde své publikum. Lidé se k jeho inspirativním číslům mohou vracet i opakovaně. 6 tipů, jak budovat vztah se zákazníky díky e-mail marketingu Nevyužívá personalizaci Chcete co nejlépe zaujmout své čtenáře? Pište jim jako byste psali jen jim. Oslovte je jménem, popřejte k svátku nebo k narozeninám, tvořte celé bloky v e-mailu podle toho, co daného člověka zajímá, Možností je celá řada. Personalizace má mnoho výhod, jednou z nich je, že průměrná návratnost investic (ROI) do ní je 122 %.4 TIP: pokročilou personalizací lze dosáhnout míry otevření i 92 % to se nám povedlo díky napojení SmartEmailingu na další platformy (Meiro, MotionLab) ve vysoce personalizované e-mailové kampani pro Blesk.cz. Článek personalizace v e-mail marketingu Složitý / chybějící design Odradil vás někdy e-mail svým vzhledem tak, že vás přešla chuť ho číst? Pokud má i váš e-mail příliš složitý design, zákazník se v něm může ztratit, protože je pro něj nepřehledný. Ještě nebezpečnější jsou e-maily tvořené formou obrázků místo textu. Obrázek se nemusí v některých schránkách vůbec zobrazit. Sdělení je tak ztracené. Takhle vypadá newsletter s módou, když se v něm nenačtou obrázky. Zdroj: Mailjet.com TIP: pokud si v navrhování e-mailu nejste jistí a netušíte, jak ho poskládat a dotáhnout k dokonalosti, obraťte se na nás a my vám vytvoříme šablonu na míru. Neoprávněné použití obrázků Na fotky, infografiky, data a statistiky se často vztahují autorská práva. Tehdy je můžete použít za poplatek. Před odesláním newsletteru se vždy ujistěte, že respektujete práva jejich autorů. A pokud hledáte varianty zdarma, podívejte se na 40 fotobank zdarma. Příliš mnoho obrázků Ano, díky obrázkům může marketingový e-mail vypadat lépe. Někteří příjemci ale mají nastavené blokování e-mailů s obrázky. Když takovým příjemcům pošlete e-mail, přijde jim téměř prázdná zpráva. Možná si teď říkáte, že používáte alternativní texty, které se zobrazí místo obrázků, ale to není stejné jako textové části e-mailu s odstavci a odrážkami. TIP: používejte v e-mailech maximálně několik obrázků ve velikosti do 400 kB, zkrátíte tak načítání e-mailu. To čtenář ocení. Newsletter s nabídkou produktů, ve kterém se místo fotek nezobrazily ani alternativní popisky. Zdroj: Litmus.com Chybí výzva k akci (CTA) S každým posílaným e-mailem byste měli vědět, jaký je jeho cíl. Je to zvýšení prodeje konkrétních produktů či služeb? Častější návštěvnost webu? Vyšší čtenost vydaných článků? Jaký je váš záměr? Veďte uživatele v e-mailu knbsp;jasné výzvě k akci (z anglického Call To Action). Kam mohou CTA vést? E-shop, kde čtenář zadá slevový kupón viz obrázek níže (příklad CTA: VYUŽÍT SLEVOVÝ KÓD), Blog, kde si přečte článek (př. CTA: PŘEČÍST ČLÁNEK), Web, kde si objedná produkt nebo službu (př. CTA: VÍCE O PRODUKTU), Online dotazník (př. CTA: VYPLNIT DOTAZNÍK), … Pokud e-mail nebude obsahovat CTA, čtenář zřejmě nebude proaktivní sám od sebe a váš e-mail nesplní svůj účel. Proto je vždy dobré si určit cíl konkrétní kampaně a přizpůsobit tomu CTA. Příklad dvou CTA z našeho newsletteru Příliš mnoho výzev k akci I opak je špatně. Vyhněte se zahlcení čtenáře příliš mnoha tlačítky, výzvami a odkazy. Nemusel by pak vědět, kam dřív kliknout. Základem úspěchu je udržet e-mailovou šablonu přehlednou, aby uživatele dovedla tam, kam potřebuje. Dávejte pozor na to, kolik CTA tlačítek v celém newsletteru použijete. Nefunkční nebo nesprávný odkaz Před odesláním si všechny odkazy a tlačítka v newsletteru proklikejte a zkontrolujte, že jsou jejich URL adresy správné a funkční. Při zásadních prodejních kampaních ověřujte odkazy raději několikrát. Ověřte si funkčnost všech stránek, na které z newsletteru odkazujete. Aby čtenáři neskončili na 404. Ukázka Airbnb. TIP: v každém e-mailu dejte do loga v hlavičce zprávy nebo do zápatí e-mailové šablony odkaz na váš web. Obsah e-mailu je s chybami Vždy mějte druhé nebo i třetí oči, které e-mail projdou po vás. Odhalí překlepy, případné chyby nebo faktické nesrovnalosti (například nesprávné datum). Obsah e-mailu by měl být nejen gramaticky a fakticky správně, ale měl by také ladit s dlouhodobou tonalitou značky. Ta by měla být stejná napříč všemi komunikačními kanály, které máte na webu, na sociálních sítích, v newsletteru, při kontaktu se zákaznickou péčí i oddělením reklamací. TIP: mějte v procesech před každým odesláním krok, ve kterém dáte e-mailovou kampaň přečíst další osobě nebo osobám. Takovým, které jsou silné v gramatice, odhalí chyby ve faktech a ví, jakou tonalitou má být e-mail psaný. Kopírování kampaní bez 100% kontroly E-mail marketingové aplikace obsahují možnost vytvořit novou kampaň jedním kliknutím tak, že zkopírujete kampaň, kterou jste již vytvořili v minulosti. Toto zjednodušení má i svá úskalí můžete omylem zapomenout změnit data, časy konání, adresy, odkazy z CTA tlačítek, produkty, Buďte při kopírování minulých e-mailů vždy ostražití a před ostrou rozesílkou pošlete test kolegům. Jak nastavit testovací seznam kontaktů Nedohledatelné kontaktní údaje Znáte ten pocit, když na webových stránkách marně hledáte kontakt? Jděte svým zákazníkům, fanouškům nebo dárcům naproti! V e-mailu i na webu mějte přehledně kontaktní údaje (e-mail, telefonní číslo), na které se mohou ozvat. Ušetřete odběratelům newsletteru práci i čas a vždy uvádějte spojení E-mail není responzivní (bez verze pro mobilní zařízení) Podle aktuálních dat se na mobilních zařízeních otevře přes 61,9 % e-mailů a toto číslo se dále zvyšuje. Vždy si ohlídejte, že se e-mail na telefonu zobrazí správně a čitelně. Ukázka responzivního e-mailu Nahodilé odesílání e-mailů Nemáte strategii, jak často, co a komu posílat? Doporučujeme vybudovat si kolem vašeho newsletteru určitý zvyk například každé úterý, 2x týdně nebo 1x v měsíci. Odběratelé pak budou e-mail očekávat. Máte více různých obsahů, které posíláte? Vytvořte více newsletterů například zvlášť s tipy na vzdělávání a zvlášť s pracovními inzeráty. A dejte vždy čtenářům možnost se do každého z nich přihlašovat i odhlašovat zvlášť. Proč? Ať odhlášením z jednoho z nich nepřijdete i o odběratele, kteří rádi četli váš další newsletter. Podcast E-mailová strategie vám pomůže dojít do cíle Chybějící odhlašovací odkaz Toto není jen chyba, ale rovnou rozpor se zákonem. Odhlašovací odkaz je společně s identifikací odesílatele, kontaktními údaji a informací o obchodním sdělení zákonnou povinností e-mailových kampaní.Dobrou zprávou je, že většina nástrojů pro e-mailing odhlašovací odkaz přidává do každého vašeho e-mailu automaticky sama. Raději si to ale vždy zkontrolujte. Pozor, zákon nemůžete v žádném případě obejít větou typu: „Pokud si již nepřejete dostávat tyto zprávy, odpovězte na tento e-mail a do předmětu napište NEZASÍLAT.” Proč? Odhlašovací odkaz by měl být jednoznačný, na viditelném místě a umožnit odhlášení na jedno kliknutí. Takto jednoduše vypadá legislativně správné nastavení odhlášení z newsletteru. Příklad je od Holek z marketingu. Záznam školení Právo v e-mailingu Co dělat před odesláním Před odesláním si vždy e-mail otestujte. Jak? Pošlete si test kampaně a pozorně si ho přečtěte. Zkontrolujte: e-mail odesílatele, jméno odesílatele, odkaz na online zobrazení, grafiku, obsah (správná data, informace, fakta,), jestli se obrázky zobrazují správně, gramatiku a stylistiku, funkčnost odkazů, responzivitu (zobrazení pro telefony). variantu ve tmavém režimu (tzv. Dark Mode), odhlašovací odkaz. Přeskočit tento krok znamená riskovat všechnu vaši práci i dobré jméno značky. Závěrem Tak, to byly nejčastější chyby při tvoření newsletterů. V příštím článku se podíváme blíž na to, jak psát správně texty pro e-maily (předmět, preheader, obsah, call to action,). Je to totiž téma, které si zaslouží samostatný článek. Chcete zkontrolovat své newslettery od zkušených e-mailových specialistů? Nebo se poradit? Ozvěte se nám, jsme tu pro vás. Pozn. 1 Například používáte jinou rozesílací adresu pro Českou republiku, Slovensko a Polsko. 2 Reputace každé domény (např. [email protected]) se tvoří na základě kvality rozesílek. Tu určuje váš Open Rate, reakce adresátů, aktivita i angažovanost adresátů, spamovost e-mailů, odhlašování adresátů, 3 E-mailoví provideři kontrolují, jestli je e-mail odesílatele shodný se jménem odesílatele a s adresami odkazů uvnitř e-mailu. Pokud se domény neshodují v základních odkazech (například doména z loga a doména webu, na který logo vede), může se jednat o phishing. E-mailoví provideři pak váš e-mail mohu doručit do spamu, nebo vůbec nedoručit. 4 https://instapage.com/blog/one-to-one-email The post Čeho se vyvarovat při tvorbě e-mailu appeared first on SmartEmailing.

projít na článek

Jednodušší správa e-mailů: Nové funkce eWay-CRM vám ušetří čas

eWay-CRM Online je budoucnost. A proto máme radost, že vám můžeme představit další novinky v eWay-CRM Online doplňku pro Microsoft 365. Nové funkce se zaměřují na vylepšení správy e-mailů a organizace kontaktů a mohou výrazně zjednodušit některé drobné úk

projít na článek

Práce ve více lidech na konceptu emailu

Znáte to. Ladíte obsah mailu pro klienty a rádi byste radu od někoho dalšího. Tak si koncept mailu různě přeposíláte a společně ladíte. Díky funkci Stavební prvky - Koncept emailu nyní můžete pracovat ve více lidech na podobně zprávy současně. The post P

projít na článek

Gmail upravuje automatické řazení e-mailů do kategorií, změna se dotkne Aktualizací

Google zavedl do své služby Gmail asi jednu z nejlepších funkcí, možnost odebrání odběru. Už nyní byste měli vidět nové tlačítko pro odhlášení odběru nejen u webové verze, ale také v aplikacích pro mobily. Rozhodně zjednodušuje správu, ale nyní zde máme j

projít na článek

Fototoxicita, fotodermatózy, konkrétní léky a slunce

Aktualizovala jsem články "fotodermatózy" a "fotosenzitivita", v sekce "vzájemné reakce léků" jsem doplnila konkrétní léky, u kterých je potřeba se vyvarovat se přímému slunečnímu záření (a soláriím).

projít na článek

BISEPTOL, SUMETROLIN a slunce

Přípravky mohou způsobit fotosenzitivitu, proto by se pacienti měli během léčby vyvarovat přímému slunci nebo používat ochranné oděvy a/nebo fotoprotektivní přípravky. Přípravky se dávají např. při infekcích dýchacích cest nebo močových cest.

projít na článek