Červená informacím. MPO odmítlo aktualizovat regulaci pravidel reklamy na léky

V Česku je na rozdíl od Spojených států zakázaná reklama na receptové léky. Hranice mezi tím, co je reklama a co poskytování informací o nemoci a léčbě, ale můžou být velmi nejasné. Politika a ekonomika O tom, že je třeba upravit zákon o regulaci reklamy tak, aby v oblasti léků a zdravotnických prostředků odpovídal dnešní informační době, se hovoří už roky. Přesto ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) tuto oblast nezařadilo do novely zákona a nyní odmítlo návrhy ministerstva zdravotnictví, které to napravovaly. Ministerstvo zdravotnictví s tímto rozhodnutím nesouhlasí a požaduje další jednání na úrovni vrchních ředitelů a náměstků. Jenže o tom, že novela má obsahovat změny ohledně regulace reklamy na léky, se hovoří již dlouho – a MPO bylo součástí diskuzí. Zdravotnický deník se tématu věnoval před dvěma lety na konferenci Komunikace ve zdravotnictví, kde byl přítomen i ředitel odboru živností a spotřebitelské legislativy MPO Jan Strakoš (více zde ). Tehdy bylo domluveno, že ministerstvo zdravotnictví by mělo připravit věcný záměr novely zákona o regulaci reklamy s tím, že podklady odevzdá MPO do konce roku 2022. Novelu pak MPO mělo poslat na vládu k projednání do konce roku 2023. Nakonec to ovšem dopadlo tak, že MPO připravilo novelizaci, která zahrnuje pouze úpravu ohledně kojenecké výživy. Ministerstvo zdravotnictví proto přistoupilo k tomu, že své návrhy ohledně regulace reklamy na léky a zdravotnické prostředky zaslalo prostřednictvím meziresortního připomínkového řízení. Zdravotnictví se nevzdává Téma pochopitelně bedlivě sleduje také farmaceutický průmysl. „Bohužel musím konstatovat, že MPO většinu návrhů z oblasti zdravotnictví odmítlo a novela v současné podobě nepřináší prakticky žádné významné dopady. Pokud novela projde bez dalších úprav, budeme tady mít i nadále zastaralou a neaktuální právní regulaci, která pacientským organizacím, odborníkům, všeobecným sestrám nebo průmyslu spíše komplikuje život,“ komentuje krok výkonný ředitel Asociace inovativního farmaceutického průmyslu David Kolář. Podle něj ale zůstává řada možností, jak konečnou podobu novely ovlivnit. „Jedná se o poslední šanci v tomto volebním období, a proto celá řada z nás vkládá do novely velké naděje,“ napsal Kolář na síti LinkedIn. Zdroj: Zdravotnický deník Autor: Michaela Koubová #regulacereklamy #Král #zdravotnictvi #Rezabek #SUKL #pacient #MPO #czechmed #digitalizace #zdravotnictví #OZP #portamedica #apss #zdravotnickeprostredky #medtech #software #aplikaceprozdravi #softwarejakozdravotnickyprostredek

projít na článek

Pacient jako rokojmí? Stanovisko průmyslu zdravotnických prostředků k zamítnutí doporučených změn novely zákona o regulaci reklamy ze strany MPO

Průmysl zdravotnických prostředků vyjadřuje znepokojení nad zamítnutím navrhovaných změn v přípravě novely zákona o regulaci reklamy ze strany MPO, které omezují přístup pacientů k informacím o zdravotnických prostředcích. Podporujeme zájmy pacientů a d

projít na článek

Marketing a reklama - daňové a účetní minimum

Představíme vám vliv daňových a účetních pravidel na oblast marketingu a reklamy.

projít na článek

Prezident vsadil na rozum, ale pak se vrátil Babiš

ANO odmítlo jednat o klíčovém tématu české budoucnosti a prohlubuje tím dlouhodobý konflikt

projít na článek

Lehký bramborový salát s kapary

600 g brambor 300 g majonézy 250 g sterilovaná paprika červená 50 g kaparů 5 kyselých okurek 1 kelímek zakysané smetany (200 g) 1 červená cibule sůl mletý pepř Den předem oloupeme brambory, uvaříme do měkka a necháme přes…

projít na článek

Apple bude brzy aktualizovat iPhony ještě před jejich prvním rozbalením

Nový systém bude poskytovat aktualizaci iOS na dálku, aniž by se zařízení kdokoliv dotknul. Příspěvek Apple bude brzy aktualizovat iPhony ještě před jejich prvním rozbalením pochází z Professional Computing

projít na článek