Osvojte si deset ne až tak náročných pravidel, po dobu jednoho měsíce se jimi řiďte a sledujte změnu atmosféry na vašem pracovišti. Odzvonilo despotickým vedoucím, lidé oceňují jiné hodnoty. Staňte se hrdinou svých zaměstnanců. 1. Chvalte Spousta lidí ve vedoucích pozicích trpí známým nešvarem – všechno špatné zkritizovat, všechno dobré pokládat za samozřejmost. Tím si těžko získáte popularitu. Všímejte si detailů, oceňujte dobře odvedenou práci. Povzbudivá slova dokáží divy. 2. Dejte lidem svobodu Nechte zaměstnance některé věci zvolit a rozhodnout, není vše jen o vašem subjektivním pocitu. Pokud chcete vybudovat příjemné pracoviště, musí se lidé cítit svobodně. 3. Buďte pozitivně naladění Do práce přicházejte s úsměvem, nenechte se vytočit, zachovejte chladnou hlavu, sklenici vizte poloplnou. Tento přístup vám umožní řešit problémy efektivněji, navíc nehrozí, že vybuchnete a ztropíte hysterickou scénu, ta by vám na kreditu nepřidala. 4. Delegujte Nebojte se předávání zodpovědnosti. Možná vás párkrát někdo zklame, ale většinou lidé ocení, když jim někdo věří. I vy sami buďte vzorem v zodpovědnosti. 5. Finančně oceňujte Všímat si a chválit je věc jedna, ocenit pracovitého člověka prémiemi je věc druhá. Lidské zdroje jsou ty nejdůležitější, proto si svých lidí važte a nebuďte skoupí. Vyplatí se vám to. 6. Zaměřujte se na podstatné Jednejte efektivně v každé oblasti. Nesoustřeďte se na hlouposti. Při řešení chyby, problému nebo úkolu nikomu nepomůže vaše proudící zklamání, raději se snažte své zaměstnance popostrčit správným směrem. 7. Dejte prostor ke spolupráci Více hlav více ví. Nebojte se umožnit kolegům spolupracovat, nejsme ve škole, oni od sebe opisovat nebudou. Lidé mají dar se vzájemně doplňovat a inspirovat. 8. Jednejte tak, jak si přejete, aby se chovali vaši zaměstnanci Jde o starou známou pravdu, kterou uplatníte v jakékoliv životní situaci, lidé ve vedoucích pozicích si však tuto radu musí vzít k srdci dvojnásob. O pokryteckého nadřízeného nikdo nestojí. Pokud bazírujete na pracovní obuvi, nechoďte po dílně v žabkách. Pokud požadujete okamžité přiznání chyby, přiznávejte se i vy. Získáte si respekt. 9. Smějte se, neberte vše tak vážně Dívat se na problémy s nadhledem a držet si odstup od negativních emocí je klíčem k pohodě na pracovišti. Vy z velké míry utváříte atmosféru. Pamatujte, ryba smrdí od hlavy, takže zapracujte na sobě. Pak budete mít spokojené zaměstnance. 10. Buďte upřímní Nemá smysl si na něco hrát, chodit okolo horké kaše nebo probírat informace s někým jiným, než komu jsou určeny. Raději zkousněte nepříjemnou reakci nebo se ciťte trochu nepohodlně, ale zůstaňte upřímnými a pravdivými. Článek Desatero oblíbeného zaměstnavatele se nejdříve objevil na Leurope.
Výhody stále oblíbenějšího vzdělávání na dálku jsou zřejmé. Nemusíme kvůli němu opouštět svou zemi, město ani domov. Je to také levnější, než navštěvovat klasická vzdělávací zařízení, o prestižních univerzitách nemluvě. Ušetříte minimálně na dojíždění či
projít na článekSIPH ve Svídnici srdečně zve na online seminář „Perspektivy zaměstnavatele na trhu práce EU", který se uskuteční 26. ledna 2023 od 10h v rámci projektu „Vytvoření míst rychlé informace v česko-polském pohraničí". Registrovat se můžete ZDE Pozvánka CZ •
projít na článekO výhodách pružných pracovních opatření pro zaměstnavatele i zaměstnance již bylo napsáno hodně. V mnoha firmách to však stále vypadá, že o pružnému přístupu k práci nic nevědí anebo nechtějí vědět. Zejména malým firmám přitom může hodně pomoci, když pruž
projít na článekV našem každodenním životě často podléháme stresu a napětí. Abychom se z jejich zhoubného vlivu dokázali vymanit, potřebujeme se znovu stát pány svého času. To se neobjede bez zapojení našich vnitřních sil, disciplíny a vytrvalosti. Vynaložené úsilí se al
projít na článekKonsolidační balíček přinesl od 1.1.2024 změny týkající se benefitů. Už dávno neplatí, že se kandidáti při pohovorech zajímají primárně o výši mzdy a náplň práce. Za posledních několik let kladou velký důraz na benefitní systém potenciálních zaměstnavate
projít na článek