Ačkoliv práce v kanceláři není tak riziková, jako například práce ve stavebnictví nebo ve výrobě, i přesto je nutné dodržovat pravidla BOZP. A i zaměstnanci kanceláří musí pravidelně absolvovat školení BOZP. Nepodceňujte rizika a nechte školení na odborné firmě, která se problematikou zabývá. Co v kanceláři hrozí? Mezi nejčastější rizika práce v kanceláři patří zakopnutí, uklouznutí, zásah elektrickým proudem, ale i psychická zátěž a stres, záněty šlach, karpální tunely a také problémy se zrakem a pohybovým ústrojím. Problémy s pohybovým ústrojím vznikají především v důsledku dlouhodobého sezení, a to především tehdy, když zaměstnanec sedí na ergonomicky nevyhovující židli nebo v nesprávné poloze. Zaměstnavatel by měl pořádat školení o tom, jak správně sedět u počítače, zajistit ergonomické vybavení a dopřát zaměstnancům pravidelné přestávky na protažení. Jak vybavit pracoviště? Kancelářská židle by měla mít opěru zad, podporu rukou a polohovatelnou výšku sedu. Záda musí být podepřená ve spodní části, ale pouze tak, aby sedící člověk necítil tlak na zadní stranu nohou. Ruce by měly být podepřené v pravém úhlu a výška nastavená tak, aby chodidla byla zcela položená na zemi. Klávesnice a myš musí být v takové vzdálenosti, aby byly dosažitelné i tehdy, když jsou ruce v souběžné poloze s deskou stolu či opřené o opěrky židle. Zaměstnanec by se při práci s myší neměl zápěstím dotýkat okraje stolu. K menším stolům je vhodné pořídit ergonomickou myš, která umožňuje daleko větší pohyblivost i na malém prostoru. Vrchní okraj monitoru by měl být těsně pod výškou očí a v takové vzdálenosti, aby se ho zaměstnanec mohl dotknout konečky prstů v případě, že se opírá o opěradlo židle. Odborníci dále doporučují každých 20 minut práce na počítači zaměřit svůj zrak na 20 vteřin na objekt vzdálený přibližně 20 stop, tedy asi 7 metrů od místa, kde zaměstnanec sedí. Jak vybrat kancelářskou židli? Ergonomie: Kancelářská židle by měla být ergonomická a přizpůsobit se vaší tělesné výšce a postavě. Židle by měla mít nastavitelnou výšku sedadla, opěradla a opěrek pro paže. To pomůže zajistit správnou polohu těla a minimalizuje riziko bolesti zad, krku a ramen.Materiál: Kancelářské židle mohou být vyrobeny z různých materiálů, jako jsou kůže, tkaniny nebo síťoviny. Každý materiál má své vlastnosti, jako jsou měkkost, pohodlí a trvanlivost. Rozhodněte se, jaký materiál vám vyhovuje nejlépe na základě vašich preferencí a potřeb.Podnožka: Podnožka na kancelářské židli by měla být dostatečně stabilní a silná, aby vydržela váhu uživatele. Měla by být také dostatečně velká, aby poskytovala dostatečnou podporu nohám a měla by mít kolečka pro snadnou pohyblivost.Vzhled: Kancelářská židle by měla být vizuálně přitažlivá a hodit se do prostředí vaší kanceláře. Zvažte barvu a design židle, která bude odpovídat vašim preferencím a stylu.Cena: Cena kancelářských židlí se může značně lišit. Rozhodněte se, kolik jste ochotni investovat do kancelářské židle. Cena může být ovlivněna kvalitou materiálu, ergonomií a dalšími faktory. The post Dlouhodobé sezení při práci – jak minimalizovat zdravotní následky? appeared first on logist.cz.
The post Následky first appeared on Nejlepší české vtipy.
Pracujete na počítači? Pak se pravděpodobně každý den docela dost nasedíte. A jak známo, dlouhodobé sezení nejde našemu zdraví zrovna ku prospěchu. Co všechno hrozí? Bolesti zad v oblasti krční i bederní páteře, cervikokraniální syndrom, otoky nohou, rizi
projít na článekVelký kus Evropy se potýká s následky větru a bohužel ani nás se problémy nevyhnuly. Vítr je to podivný a bohužel tropí škody si z nás šoufky. Škody sice nejsou naštěstí nijak velké a závažné, ale neustále hýbá s anténami a větší i otáčí. V historii takov
projít na článekNásledky krádeže digitální identity můžou být mnohem horší, než následky krádeže obyčejných hesel nebo plastové občanky. Bankovní identita má spolehlivé technologické... The post Jak chránit svojí bankovní identitu? appeared first on Comeflexoffice.cz.
projít na článekLékařský posudek, vydaný při posouzení zdravotní způsobilosti k práci, pozbývá platnost ukončením pracovního poměru?