Poslední dva roky byly naprosto výjimečné i při pohledu na nákupní chování Čechů. Velká část kamenných obchodů se přesunula do online světa a jejich zákazníci je následovali. Kromě nakupování si tak vyzkoušeli nové platební metody či různé možnosti doručování. Ani nyní, kdy pandemie polevila, poptávka po online nakupování nepolevuje. Jak změnila koronavirová krize nákupní zvyklosti Čechů?
Češi jsou zařizování věcí online velmi otevření a učí se přes internet pořizovat a obstarávat čím dál tím víc věcí. Přes 90 % lidí by si tak pořídilo dovolenou, domácí spotřebiče nebo sportovní vybavení, více než 80 % pak oblečení, obuv nebo potraviny. Ve
projít na článekČeši jsou přesvědčeni o tom, že finanční technologie mají v jejich životech smysl. Více než tři čtvrtiny lidí považují za tu nejdůležitější internetové bankovnictví, téměř 60 % bezkontaktní platby a 44 % mobilní bankovnictví. Na opačné straně žebříčku se
projít na článekTechnologie, které jsou spojené se správou financí, si vyzkoušelo již 69 % Čechů. Oproti loňskému roku vzrostl především počet pravidelných uživatelů. Aktuálně jich je více než 40 %. Z části tomuto růstu napomohla situace spojená s onemocněním covid-19, k
projít na článekJsou tomu již tři roky, co povinné licencování zpřísnilo podmínky pro poskytování úvěrů, včetně omezení výší pokut. I přesto se Češi věnují studování smluv poměrně poctivě. 7 z 10 lidí pročítá smlouvu nejméně hodinu a 85 % rozumí podmínkám smlouvy. Pro j
projít na článekHodiny strávené ve frontách, rvačky o poslední kusy zlevněného zboží, a nárok na jeden den dovolené strávený po nákupech. Připadá vám to jako šílenství? Přesně takový ale Black Friday může být. Pokud ovšem nenakupujete online.
projít na článek