Češi zůstávají obezřetní a čtou úvěrové smlouvy. Pomohlo by jim zvýraznění klíčových pasáží

Jsou tomu již tři roky, co povinné licencování zpřísnilo podmínky pro poskytování úvěrů, včetně omezení výší pokut. I přesto se Češi věnují studování smluv poměrně poctivě. 7 z 10 lidí pročítá smlouvu nejméně hodinu a 85 % rozumí podmínkám smlouvy. Pro ještě snazší porozumění smluv by téměř polovina lidí ocenila zvýraznění klíčových pasáží. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis mezi 525 respondenty.

projít na článek

Češi zůstávají obezřetní i v koronakrizi. 70 % z nich studuje úvěrové podmínky alespoň hodinu

Češi jsou při žádostech o půjčku stále obezřetní a podmínkám úvěrů věnují patřičnou pozornost. Tento výsledek dosud negativně neovlivnila ani koronavirová krize. Třetina lidí studuje podmínky úvěru více než hodinu svého času. Naopak do pěti minut je se čt

projít na článek

Češi se nepolepšili, pouze 5 minut studuje podmínky úvěru třetina lidí

Čerstvý průzkum úvěrové společnosti Cofidis ukázal, že třetina lidí studuje obchodní podmínky před podpisem úvěrové smlouvy maximálně 5 minut. Ve srovnání s rokem 2014 lidí s tímto přístupem dokonce mírně přibylo. Do budoucna by se ovšem mohla tato nelich

projít na článek

Polovina lidí vybírá nové auto déle než měsíc, od prodejců vyžadují hlavně férové jednání a rychlost

Češi jsou při výběru nového auta velmi obezřetní a dávají si na čas. Do jednoho měsíce si nový vůz vybere pouze polovina z nich. Ostatním to trvá déle a desetina lidí vybírá auto dokonce přes půl roku. Opatrnost je zřejmá také při samotné koupi vozu, kdy

projít na článek

Průzkum: třetina Čechů studuje podmínky úvěru pouze 5 minut

Třetina zájemců o úvěr studuje obchodní podmínky před podpisem smlouvy maximálně 5 minut. Dobrou zprávou je, že 30 % žadatelů o úvěr jim věnuje hodinu a pouze necelá desetina Čechů nečte obchodní podmínky před podpisem úvěrové smlouvy vůbec. Nejlehkovážně

projít na článek

Život bez papíru? Více než polovina Čechů by byla pro. Za nejzbytečnější tiskovinu považují reklamní letáky

Ačkoliv Češi platí za milovníky reklamních akcí z letáků, ne všichni jsou fanoušci jejich papírové varianty. Jako nezbytečnější tiskovinu i s ohledem na životní prostředí je zmiňuje více než polovina lidí. Následují návody a příručky v několika jazycích,

projít na článek