Dvě složky nevědomosti

Jiří Vacek Pokud se v józe mluví o nevědomosti, není jí pouhá neznalost mysli, ale neuvědomování si naší božské podstaty. Je totéž, co křesťané nazývají hříchem proti Duchu svatému neboli prvotní hřích. Tato nevědomost, která vytváří ego, naše nepravé Já, křesťané mluví o padlém Adamovi, má dvě složky. Prvou je ztotožnění toho, co jsme, naší božské podstaty s tím, co nejsme, s tělem a s myslí. Druhou je zapomenutí toho, co jsme, neuvědomování si ryzího vědomí Já jsem, átman, Krista v nás. Nevědomost mysli je druhotná, nevědomost vědomí je prvotní. Ztotožnění s tělem a s myslí je příčinou toho, že jsme přesvědčeni jsem tělo a mysl . Zdůrazněme znovu, že ego není pouhá myšlenka jsem tělo a mysl , ale ztotožnění vědomí s tělem a s myslí

projít na článek

Základní příčina pádu

Jiří Vacek ... Základní příčinou našeho pádu je nevědomé ztotožnění vědomí Já jsem s ne-já, s tím co nejsme a život pod vládou této nevědomosti. Je ztotožněním vědomí Já jsem se stvořením, které si uvědomuje neboli pozoruje. Základem vysvobození je ods

projít na článek

O moci nevědomosti

Jiří Vacek Lidská nevědomost, zastření rozumu, ztráta vidět věci takové, jaké jsou, není prvotně záležitost názorová, ale silová. Nelze ji proto vyřešit změnou názorů, ale jedině rozpuštěním sil zla, které ji vytvářejí. To, co nás udržuje v nevědomosti

projít na článek

Vážná chyba žáků

Jiří Vacek Největší chybou je, když se necháme zmýlit mistrovou zevní osobností a usoudíme, že je jako my. Jsouce slepí, nevidíme světlo, které mocně v těle mistra vyzařuje, a proto usuzujeme, že neexistuje. Když se v souladu se svou nevědomostí žáci p

projít na článek

Prožitek Boha

hledající ... Má mysl, vše se zastavilo. Pak se díky Vám či skrze Vás stalo něco úžasného. Rouška mé nevědomosti na okamžik zmizela a já To uviděl. Byl zde Bůh. Živé, inteligentní, sebe si vědomé, láskou žhnoucí, blažené Jsoucno. Věděl jsem, že je to O

projít na článek

Učitel a žáci

Jiří Vacek Co je dovoleno Jovovi (bohočlověku) není dovoleno volovi, neboli zevnímu člověku, žákovi stezky. Tak zní jedna dobrá antická moudrost. Snad by bylo lépe tuto moudrost obrátit a tak ji přiblížit lepšímu pochopení: Co je dovoleno pouze učiteli

projít na článek