Franchising neboli franšízy

Jsou lidé, kteří chtějí podnikat v něčem úplně novém. V oblasti, po které je poptávka, ale chybí nabídka. Chtějí vybudovat něco zcela nového. To přináší samozřejmě celou řadu rizikových situací. Jsou to vizionáři, a pokud chtějí uspět, musí se stát i schopnými manažery nebo se schopnými manažery musí pracovat. Na druhou stranu jsou lidé, kteří chtějí vydělat sázkou na jistotu. Chtějí podnikat v oblasti, kde je jistota. Nepotřebují vytvářet nové produkty, nabízet nové služby, být za každou cenu originální. Chtějí vydělat na tom, co se už v minulosti jevilo jako velmi úspěšné. Pro tyto lidi je ideální podnikat v oblasti takzvaného franchisingu. Jedná se totiž o oblast bezpečného podnikání, ve kterém je minimální riziko neúspěchu.   Úspěšný marketingový systém Jedná se o marketingový systém, kdy jsou uváděny na trh produkty, služby nebo technologie. Stojí na spolupráci právně a finančně samostatných podniků. Franchisora, který je majitelem know-how a jeho franchisee. Franchisor zajišťuje franchisees právo a povinnost provozovat obchodní činnost v přímém souladu s jeho vlastním podnikáním. Toto právo umožňuje užívat jméno franchisorovy firmy v rámci a franchisové smlouvy. Možná to zní složitě, ale pokud si to ukážeme na příkladech, určitě si to dáte do souvislosti. Například typickým příkladem francheesee nebo počeštěle franšízy jsou restaurace Mc´Donald, KFC, hotely Hilton, čajovny s logem Dobrá čajovna atd. V České republice se začalo s tímto způsobem podnikání v roce 1991 a až lety se tento model začal rozšiřovat. Pokud byste si chtěli otevřít vlastní franšízu, na internetu najdete katalog franšíz s poptávkou. Většinou se jedná o zahraniční nebo české úspěšně zaběhané firmy. Co budete potřebovat? Samozřejmě důležitý je kapitál. Budete potřebovat peníze na zaplacení licence, vybavení a pronájem Vaší budoucí pobočky. Výhodou je, že jistý úspěch je téměř zajištěn. Lidé totiž mají rádi jistotu známé značky. Článek Franchising neboli franšízy se nejdříve objevil na Sanimont.

projít na článek

Co by měla obsahovat franšízová smlouva?

Franšízy jsou skvělou možností, jak začít rychle růst i v nové oblasti podnikání. Až budete podepisovat smlouvu o poskytnutí licence, ohlídejte si její základní parametry.   Totožnost obou smluvních stran  Jako první z bodů franchising smlouvy je samozřej

projít na článek

Proč jít do franšízy? Nová podnikatelská příležitost

Franšíza je způsob podnikání, kterým si pomocí spolupráce s dalším subjektem vytvoříte optimální podmínky pro rychlý rozjezd vašeho podnikání. Proč je tato forma podnikání výhodná?   Můžete konkurovat již od prvního dne otevření provozovny  Výhodou, ktero

projít na článek

Rok 2023 a franšízing – co nás čeká?

Poslední roky nám ukázaly, že franchising rozhodně má své místo na trhu. Stále více zaměstnanců hledá podnikatelské příležitosti s minimálním rizikem a opouští korporáty, aby se stali svými vlastními pány. Co nám v oblasti franchisingu přinese letošní rok

projít na článek

Výhody franchisingu, které vás přesvědčí o novém způsobu podnikání

Mezi nejčastěji skloňované výhody franchisingu patří jednoznačně podpora známé značky a využívání reklamních služeb franchisora. Existují však i další nesporné výhody, jako jsou nižší vstupní kapitál a možnost rychlého rozšíření podnikání. Franchising je

projít na článek

Jak vlastně funguje franšíza? 

O franšízovém podnikání toho bylo napsáno mnoho, je však pravdou, že stále má řada lidí problém v tom se vyznat, jak vlastně takové franšízové podnikání vlastně funguje. Pro mnohé je to nástup do už rozjetého vlaku, ale opravdu to znamená, že dostanu léty

projít na článek