Funkce IF v Google AdWords

Funkce IF pomůže inzerentům více personalizovat jejich inzeráty s ohledem na to, kdo daný výraz vyhledává a z jakého zařízení ho vyhledává, a to vše bez nutnosti používat jakýkoliv doplňující zdroj s podkladovými daty, jako je tomu u personalizátorů reklam. ZÁKLADNÍ PRINCIP Princip fungování je velmi jednoduchý. Do složených závorek {} zapíšete dle dané syntaxe potřebné parametry, které chcete v inzerátu zobrazit při určitých podmínkách. Pokud jsou tyto podmínky splněny, výchozí text se nahradí tím, co chcete. Nemusíte se ale bát, pokud byste nesplnili třeba počty znaků nebo uživatel nesplnil podmínku, kterou jste si zadali (nevyhledával třeba z mobilu), tak máte vždy vyplněný zástupný (výchozí) text, který se v těchto případech v inzerátu objeví. Jen při jeho tvorbě myslete na to, v jakém kontextu se zobrazí. V nápovědě Google AdWords není uvedeno, jestli dimenze zařízení a publikum můžete používat zároveň. Tzn., jestli je možné je kombinovat. Například, že by uživatel vyhledával na mobilu a zároveň spadal do publika „opustili košík“, tak mu zobrazíme určitý konkrétní text. Vzhledem k tomu, že zatím nejde používat ani dimenze publika, tak to nelze otestovat. PODPOROVANÉ DIMENZE A PARAMETRY PŘÍKLADY Funkci IF můžete v AdWords použít například k tomu, abyste novým uživatelům, kteří ještě nikdy nebyli na vašem webu, ukázali nějakou speciální nabídku. Nebo naopak stávajícím zákazníkům můžete představit výhody vašeho věrnostního programu nebo jim třeba ukázat novinky, které máte v sortimentu. Podobně můžete funkci IF použít i podle zařízení. Pokud bude třeba někdo vyhledávat na mobilu, tak můžete v inzerátu vypíchnout, že máte formuláře přizpůsobené na mobily a že rezervace/registrace je tak z mobilu velmi rychlá. NA CO SI DÁT POZOR Funkce IF funguje pouze u reklam ve vyhledávání. Nemůžete je použít v obsahové síti, např. v remarketingu. Funkci IF nemůžete vložit do pole Cílová URL. Nezapomeňte, že daná funkce není podporována v Skliku, takže při importu reklam mějte v sestavě raději 2 záložní reklamy bez této funkce (kvůli A/B testům). V sestavě, kde funkci IF do inzerátu použijete, musíte mít vedle toho vždy i jeden inzerát, který tuto funkci nepoužívá. JAK NASTAVIT FUNKCI IF V SYSTÉMUhttps://www.youtube.com/watch?v=ckH-Zg10BmI Pokud budete chtít funkci IF pro zařízení použít ve větším rozsahu (tedy ne jen v jedné/dvou reklamách), tak jsem připravila jednoduchou šablonu v Excelu, do které stačí vyplnit "text k vložení", "výchozí text" a případně doplňující texty před a za funkci. Excel vám rovnou zkontroluje i počty znaků. Vložila jsem tam i náhledy textů, jak je uvidí uživatel na mobilu a jak na ostatních zařízeních. Snad to trochu pomůže :).

projít na článek

SvětAndroida.cz // Nová funkce v Google Chrome usnadní práci hromadě lidí

Google Chrome umí novou vychytávku, díky níž nebude nutné screenovat snímky z videa Postačí klepnout pravým tlačítkem a kopírovat snímek, následně jej můžete vložit kamkoliv Novinka je k dispozici na Windows, macOS, Linux i ChromeOS Teprve včera jsme vás

projít na článek

SvětAndroida.cz // Kalendář Google se naučil užitečnou funkci. Měl ji ale už dávno umět

Kalendář Google se konečně naučí skrývat dokončené úkoly Funkce bude zatím omezena pouze na webovém rozhraní Je ale docela pravděpodobné, že se objeví i na mobilech Kalendář Google se nedávno, konkrétně v polovině srpna dočkal dvou nových widgetů, které v

projít na článek

Google Ads gad=1 - Nový parametr v URL vstupních stránek

Nově můžete v Google Analytics pozorovat, že vstupní stránky obsahují parametr gad=1, který v adresách běžně nepoužíváte. Tento parametr do URL přidávají Google Ads pro lepší sledování návštěvníků, kteří přišli na web přes některý z vašich inzerátů/rekla

projít na článek

SvětAndroida.cz // Google slaví 25 let! Na Google Store se chystají zajímavé slevy

Google slaví 25. narozeniny Při této příležitosti nabídne v Google Store zajímavé slevy Akce oficiálně začíná 12. září Společnost Google slaví 25. narozeniny a rozhodla se je oslavit slevami v e-shopu Google Store napříč celou Evropou. Startují za 9 dní,

projít na článek

SvětAndroida.cz // Jen dnes: Google slaví 25 let a naděluje velké slevy na německém Google Store

Google si přichystal v rámci oslav 25. narozenin slevy v Google Store Ušetřit můžete na telefonech, hodinkách, kamerách, Wi-Fi routeru či obalech Akce končí dnes o půlnoci Minulý týden Google při příležitosti oslav 25. narozenin oznámil, že se zajímavých

projít na článek