Google Analytics 4 budou událostí roku

Za rok touto dobou budeme se slzou v oku vzpomínat na staré dobré Universal Analytics. Nebo ne? 1.7. 2023 Přesně v tento den dojde k ukončení služby Google Universal Analytics, konkrétně do ní přestanou proudit data z vašich webů. Zároveň tímto dnem nastává vláda Google Analytics 4, které jsou evolucí nebo spíše revolucí v oblasti webové analytiky. Dobrá zpráva je, že stará data z UA budou k dispozici ještě dalších 6 měsíců. Zmínit bychom měli fakt, že předplatitelé služby GA360 budou mít ukončení posunuté o 3 měsíce do 1. října. A co my s tím? Každý analytik, PPCčkař nebo markeťák si bude muset projít touto pětibodovou osvětou: Odmítnutí – „Nepotřebuju ty nový GAčka, stačí mi UAčka“Hněv – „Cože? Google chce vypnout UAčka? To jsou ***“Smlouvání – „A nešel by ten termín posunout ? Napíšu do Googlu“Smutek – „Achjo, jak jen se mám naučit s tím novým GAčkem“Přijmutí – „Wow, ty nový GAčka umí tolik nových věcí, s tím asi zvládnu žít“ A teď vážně. Důležité je v této chvíli nemeškat a okamžitě rozjet GA4 souběžně s již spuštěnými UA tzv. dual tracking. Tímto získáme množství dat, které můžeme následně porovnávat a zároveň se sžívat s novými funkcemi Google Analytics 4. Výsledky měření se nebudou vždy úplně shodovat, jelikož jsou obě služby postaveny na rozdílných principech měření, které si ještě popíšeme. Když dva dělají totéž, není to totéž Nejprve si vysvětlíme jak poznat, že pracujeme s GA4 a ne UA. Pro ověření stačí rozkliknout pole účtů v levém horním rohu. Po rozbalení nabídky se ve sloupci nachází seznamy účtů a jejich ID. Pokud ID začíná písmeny UA, je jasné, že se jedná o Universal Analytics. V opačném případě jde o GA4. Při zakládání nových účtů je GA4 defaultně přednastaven. Události. Tak se dá shrnout hlavní princip v měření u GA4 – a také to vysvětluje skrytý vtípek v nadpisu. Události jsou teď hlavní metrikou a lze pomocí nich téměř dokonale analyzovat chování zákazníka. Základ je v určité timeline, do které se propisují nadefinované události. Díky nim vidíme kdy a odkud uživatel přišel, kde se pohyboval, co viděl a co případně rozhodlo o jeho konverzi. UA pracují na principu návštěv neboli relací, kde se měří čas strávený na stránce, bounce rate či konverzní poměr. Výhled do budoucna Konkrétně výhled do cookieless future. Teď si říkáte, proč už v tak děsivém článku zmiňuji další strašidlo markeťáků. Jednoduše proto, že GA4 bylo navrženo s ohledem na splnění zpřísňujících se pravidel ohledně ochrany soukromí, a to včetně cookieless future či GDPR. Jeho fungování je nezávislé na tzv. third-party cookies. Díky strojovému učení zvládne Google, jakožto velký hráč na poli strojového učení, predikovat chování uživatelů a chybějící data doplnit. Díky těmto nesporným výhodám povstane nový král webové analytiky. Článek Google Analytics 4 budou událostí roku se nejdříve objevil na StellaDigital.

projít na článek

Nastavení oprávnění ke Google Analytics

Postupujte dle následujících obrázků. Kontaktujte mě v případě, že si nebudete vědět rady a společně to zvládneme. The post Nastavení oprávnění ke Google Analytics appeared first on jelibostudio.

projít na článek

Google partners

Podle certifikátu poznáte společnosti, které mají špičkové znalosti služeb Google a řídí se doporučenými postupy Google. Nyní mezi ně patříme i my. A nyní jsme si ještě rozšířili další znalosti v oblasti znalosti služen Google. Jedná se o certifikaci pro

projít na článek

Jak získat měřící kód Google Analytics

Aby bylo možné sledovat návštěvnost webových stránek pomocí služby Google Analytics, je třeba si nejprve založit účet. Pokud již máte Google účet, můžete ho použít pro přihlášení. Přihlaste se k účtu Google Analytics na adrese https://analytics.google.co

projít na článek

Užitečné informace o službách Google

Pokud hledáte podrobné informace o službách Google, pak vše najdete na jednom místě: https://support.google.com/ Informace o vyhledávacích nástrojích a použitelných operandech pro vyhledávání najdete zde: Zúžení výsledků vyhledávání pomocí filtrů - Počít

projít na článek

Malware SonicSpy se dostal i do Google Play

Celkem tři aplikace na posílání zpráv v Google Play obsahovaly spyware s názvem SonicSpy. Podle bezpečnostních expertů se tento malware nacházel také ve více jak tisícovce oblíbených aplikací hostovaných mimo Google Play. V Google Play byly napadené aplik

projít na článek