Postupem času se vám může v emailu, Disku a dalších službách nahromadit spousta dat, o které by nebylo dobré přijít. Možností zálohování je více naprogramování vlastního řešení pomocí Apps Script, soubory z Disku stáhnout ručně a e-maily stáhnout do offline podoby pomocí protokolu IMAP (ten, pomocí kterého komunikuje s mailovým serverem e-mailový klient). Každá z těchto možností by však byla příliš zdlouhavá a neefektivní. Proto Google nabízí službu Takeout, která vám umožňuje data ze všech služeb pohodlně zálohovat. Jedná se o jednoduché klikací rozhraní, které vám umožní přesně definovat, jaká data chcete zálohovat, jakým způsobem mají být uložena a jakým způsobem si přejete zálohu stáhnout. Ukázka jednoduchost zálohy si ukážeme na příkladu řekněme, že si přejeme stáhnout všechny soubory z Google Disku. Otevřeme stránku služby Google Takeout (pravděpodobně budete vyzvání k zadání hesla, i když jste přihlášení) Na stránce, která bude vypadat obdobně jako na obrázku, zvolíme možnost Nevybírat žádné, kterou odznačíme všechny níže uvedné možnosti (názvy služeb budou šedé) Google Takeout tvorba archivu Pomocí posuvníku aktivujeme položku Disk a pomocí šipky rozbalíme podrobnější nabídku. Máme na výběr, zda chceme stáhnout všechny soubory, nebo jen ty zvolené (ve výchozím stavu se stáhnout všechny soubory). Nyní je dobré věnovat pozornost sekci Formáty souborů. Můžeme zde totiž definovat, v jakém formátu se mají jednotlivé dokumenty exportovat. Například Dokumenty můžeme exportovat do formátu Microsoft Word, ODF, PDF, RTF či prostého textu. Volba je čistě na vás, pokud si nejste jistí volbou, ponechte výchozí nastavení. Google Takeout volba formátu exportovaných souborů Ve spodní části stránky najdeme tlačítko Další, které nás dostane na stránku Přizpůsobení formátu stažení. Zde si můžete vybrat, zda si přejete zálohu stáhnout ve formátu .zip, .tgz nebo .tbz. Pokud se zálohou budete pracovat na platformě Windows, ponechte .zip, se kterým umí daný operační systém pracovat nativně. Volba Způsobu zobrazování (uložení) je posledním nastavením, které učiníme. Zvolíme, zda chceme dostat odkaz pro stažení vytvořeného souboru e-mailem či zda má být soubor uložen na váš Disk. Pokud zvolíme e-mailovou možnost, obdržíme e-mail s odkazem na přímé stažení souboru, na jeho stažení máme jeden týden. Poté bude smazán a bude jej třeba vytvořit znovu. Pokud zvolíme možnost uložení na Disk, archiv bude uložen mezi vaše soubory, bude mít neomezenou platnost (tzn. nikdy nbude smazán pokud jej sami nesmažete), avšak bude vám zabírat místo na Disku (jelikož se s archivem zachází jako s normálním souborem, který sami nahrajete). Vhodnější způsob je tedy obdržet dočasný odkaz e-mailem, kde se vás započítávání velikosti netýká. Tvorba archivu je otázkou minuty až desítek hodin. Například záloha mého Drivu (6 GB) trvala méně než 15 minut a vytvořený .tgz archiv má 2.3 GB. Jakmile bude archiv vytvořený, obdržíte e-mail, jehož podobu vidíte na obrázku níže. Po kliknutí na tlačítko Stáhnout archiv započne stahování vaší zálohy do počítače. TIP: Nikdy nestahujte zálohu všech služeb, ale snažte se je rozdělit mezi více archivů. Nebudete tak muset stahovat jeden obří soubor a složitě jej poté extrahovat. Tímto je proces zálohování dokončen. Máte vlastní opensource řešení pro zálohování napsané pomocí Apps script a máte zájem o jeho představení v článku? Napište do komentářů. The post Google Takeout – jak zálohovat data z Google účtu first appeared on Google Disk návody.
Fotky Google fungují již více než pět let, a to tak, že umožňují nahrávat fotografie a videa bez započítávání do objemu úložiště Google Drive (Google disk) v případě, že necháte Google zmenšovat velikost souborů snižováním jejich kvality. Tato možnost kon
projít na článekChcete začít inzerovat na Googlu? S cerfitikovaným Google partnerem máte výhodu kreditu zdarma. Google nyní nabízí novým inzerentům kredit v hodnotě 8500,- Kč. Investujete-li v účtu min. 8500 Kč během 2 měsíců od naší spolupráce, tak se vám v dalším měsíc
projít na článekV červnu 2021 jsme splnili nové požadavky programu Google Partner stanovené společností Google pro certifikované agentury.
projít na článekIniciativa, kterou Google neudržel ani jednu pětiletku, je definitivně pryč. Google authorship (autorství) se nejčastěji a nejjednoduššeji realizovalo propojením publikované www-stránky s profilem autora na Google+. Technologie, která byla jedním ze signá
projít na článekV září 2015 se naše agentura stala Google Partnerem, což nám nejen udělalo velkou radost, ale přibyla s tím ještě větší odpovědnost za výkonnost našich kampaní a spokojenost našich klientů. Rovněž si musíme pravidelně vyhrazovat čas na to, abychom se škol
projít na článek