Blíží se Vánoce a já vnímám počínající nákupní hysterii. Krásný slunečný víkend. Celé rodiny v shopping centrech vláčí za sebou řvoucí a znuděné děti, nebo je naopak nechají řádit mezi regály a manželky tlačí na stejně znuděné otce dětí, aby si zkusili to či ono, jelikož to jistě potřebují a za takovou cenu to nelze v obchodě nechat. Postarší pár se také do tohoto mumraje vydal a manželka sekýrujícím tónem diriguje svého muže s těmi „nejlepšími úmysly“: „Kafe nepotřebuješ, přišli jsme pro spodky!“. Muž si neobvykle zachovává úsměv na tváři s tím, že má ale na něj chuť a že si ho dá. Tak se žena ujímá vedení a vybírá mu kávu, která je pro něj nejlepší. Muž je bezradný, jelikož chce jinou. Zachraňuje ho vlídná prodavačka s dotazem, jakou kávu má rád a následně mu doporučí takovou, na kterou měl opravdu chuť. Vejdu do dalšího obchodu a kousek od dveří mne opět atakuje prodavačka s dotazem, s čím mi může pomoci. K tomu navalí množství informací o tom, co vše bych mohla ještě chtít a co firma poskytuje. Mám chuť jí poslat s otráveným obličejem do háje, jelikož taková přepadení prodávajícím nesnáším a jsem si jistá, že pokud budu potřebovat, dokážu si o pomoc či informace říci. Dobře ale vím, že u každého zákazníka musí „odemlít“ vše, co jí zaměstnavatel nařídil v domnění, že ho ovlivní k maximálnímu nákupu. Bylo by ale naivní myslet si, že chce zákazníka skutečně k nákupu ovlivnit a vše říká v jeho dobru. Tuto informační smršť a křečovitý úsměv spouští jen proto, že každý zákazník je potencionální firemní kontrola, zda „odemlela“ skutečně vše. Pokud ne, má po odměnách. Na zákazníka, který má opravdu potřebu něco probrat a touží po asistenci, nemá na druhou stranu čas, protože by případnou kontrolu v tom mumraji mohla minout. Musím se pozastavit nad tím, jak marketing společností manipuluje a nad tím, jakou možnost a nevyslovený souhlas mu k tomu lidé dávají. Psychologicky dokonale propracovaná manipulace lidí, kterou marketing představuje, cílí na přesná místa našeho podprahového vnímání k tomu, abychom nevědomky vytvářeli „davové šílenství“, utráceli za věci, které nepotřebujeme, měli vše, o čem se říká, že je to moderní, doba si to žádá a udrželi krok s ostatními. Kvůli čemu to tedy jsme ochotni připravit naše děti o krásný víkend a společně strávený čas. Proč jsme imunní, když nám malinké dítě, které tak milujeme, v obchodech pláče, nudí se a je nešťastné? Proč nás nešokuje, když dítě začíná pobírat rozum a jeho představa o nejlepším místě pro volný čas je obchodní centrum? Obrovské množství lidí je již obětí manipulace a také nevědomky vyškolenými manipulátory. Žijeme v době, kdy již od narození učíme děti k tomu, co vše potřebují a kde jsou ta místa, která je vždy uspokojí. Štěstí z dobrého nákupu na ně přenášíme častěji, než dobrý pocit z procházky a společné hry. Jsme skvělými vychovateli další spotřební generace, která poté bude ještě lepšími učiteli svých dětí. Řadoví prodávající se stávají prodejními stroji bez opravdového zájmu o zákazníka či klienta. Jsou jen prodlouženou rukou marketingu a zákazník stejně na konci nedostane to, co potřebuje. Buď je otráven z nátlaku, nebo že mu nebylo věnováno pozornosti dost. Pokud je zákazník opravdu spokojen, je to o osobní odvaze prodavače, jeho osobního zájmu o zákazníka a talentu, který má. Odhadnout zákazníka, způsob, jak ho oslovit a odhalit jeho potřeby bylo vždy umění a významný díl přirozené psychologie. Toto umění vycházející z osobnosti prodávajícího je ovšem zdárně ve společnosti ničeno. I tak se lze přimluvit za drmolící prodavače, aby byli odmítnuti s úsměvem a soucitem, jelikož jim nic jiného nezbývá. Horší je, k čemu se to vlastně oborníci z oboru psychologie propůjčují. Proč se zpronevěřují své odbornosti, která má sloužit pro dobro a duševní zdraví lidí a nechají se kupovat za balíky peněz obchodními společnostmi, které pak lépe lidi finančně ždímou. Když to vezmu ad absurdum, tam, kde je rozežranost a svoboda jednoho, začíná závislost a chudoba druhého. To nehovořím o morální úrovni, po které se příliš nevolá. A to vše neplatí jen v marketingu, ale i v politice a ostatních oblastech. Zamysleme se nad tím, kdo jsme, jací jsme, co je v nás nejlepší a co kdo může druhým předat. Uvědomme si, kde je hranice naší vůle a manipulace druhými. Buďme sebevědomí, ne hračkami těm, kdo mají sebevědomí až dost. Do úst se mi dere naléhavá Fučíkovská věta: „Lidé bděte!“, aniž bych se hodlala obětovat. Ale uráží mou přirozenou inteligenci, když mi není dán prostor rozhodovat se o vlastních potřebách samostatně a o to hůře, když se jedná o běžný nákup.
Obchodování na burze a finančních trzích může mít celou řadu podob, od konzervativních typů obchodů po rizikovější transakce, které ovšem zaručují vyšší výnos v případě vhodně zvolené strategie. Jedním z takových způsobů obchodování je obchodování s binár
Využijte jedinečnou příležitost nakoupit dárky od Frais Monde se slevou 15 %! The post Nákupy s Maminkou – vánoční nákupy jsou tu! appeared first on Frais Monde.
projít na článekRestauraci Mc Donald's Brno nám. Svobody najdete na adrese nám. Svobody 19, Brno, 602 00
projít na článekÚvod Sochu svobody zná snad každý, tento papírový model jsem stavěl pro svou manželku jako výzdobu třídy, neboť začala učit na základní škole anglický jazyk a o stavbu symbolu Sobody mne požádala. Model není složitý a jeho stavba zabrala dva večery. Mod
projít na článek