Jak by vypadal každodenní život v eurozóně? Martin Slaný z DRFG odpovídá na aktuální téma

V roce 2024 se opět otevírá diskuze o možném zavedení eura v České republice. Co si o životě v eurozóně myslí Martin Slaný, který je hlavním ekonomem investiční skupiny Davida Rusňáka dlouhodobě se zabývající investičními fondy a dluhopisy?  Martin Slaný, který je hlavním ekonomem investiční skupiny DRFG již od roku 2018, se netají názorem, že není pro přijetí eura. Proč? „Euro je jen zástupným tématem. Mnohem závažnější je dle mého pomalé oživení české ekonomiky, klesající kupní síla obyvatel nebo vysoká inflace. Euro jen odvádí pozornost,“ říká na úvod Martin Slaný ze skupiny Davida Rusňáka. Euro versus koruna „Já jsem zastáncem koruny, ne eura. A obecně jsem zastáncem flexibilních kurzů. Ceny by podle mého měly být co nejvíce flexibilní bez státních zásahů. Jsem zastáncem koruny, protože v období covidové pandemie i po ní ukázala, že opravdu funguje,“ vysvětluje. Následně dodává: „Jsem pevně přesvědčen, že se nikdy nemá měnit něco, co funguje, za něco, co prokazatelně nefunguje. A za to, co pro naši ekonomiku představuje velké náklady a rizika.“ V koruně vidí sílu i stabilitu. „Česká koruna se během šoků, jako byl zejména covid a inflace, respektive energetická krize, předvedla jako spolehlivě fungující měna, která ekonomice v takových situacích nejen pomáhá, ale navíc ji i stabilizuje. A to je za mě velice silný argument, proč ji udržet,“ pokračuje ve svém povídání Slaný. Eurozóna neřeší makroekonomické problémy české ekonomiky „S eurem by makroekonomické problémy, se kterými se momentálně potýká česká ekonomika, byly nepochybně ještě větší,“ říká. „Když například přišel covid, koruna oslabila, což zlevnilo vývoz. Slabší koruna pomohla konkurenceschopnosti podniků, které vyvážely, aniž by musely snižovat ceny,“ uzavírá téma Slaný z Rusňákovy DRFG. Autor: Michal Pecka

projít na článek

Jak by vypadal svět bez internetu?

Inzerce: V dnešní době si většina z nás nedokáže život bez internetu představit. Časy, kdy jsme na dálku se svými blízkými komunikovali prostřednictvím dopisů a pevné telefonní linky jsou dávno pryč. A ta tam je i éra tlačítkových telefonů bez internetu a

projít na článek

Metoda řízení projektů ve stylu „One man show“

Nedávno jsem se zamýšlel nad trendem, který bych nazval one (wo)man show. Existují totiž takové e-shopy, které provozuje pouze jeden člověk, což odpovídá i počtu živnostníků, které máme u nás v Česku ve velkém zastoupení. Pojďme se toto zajímavé téma podí

projít na článek

Oriflame aktuální katalog

Oriflame aktuální katalog Firma Oriflame má pro Vás každé tři týdny skvělý Oriflame aktuální katalog. Nyní je v platnosti katalog č.15. Platí od 15.10.2013 - 4.11.2013. Katalog má 136 stránek atraktivních výrobků. Novinkou je parfémová voda My Red pod ozn

projít na článek

Víte, jak se projevuje inflace v PPC reklamě?

Spontánně jsem pro vás připravil článek na aktuální téma, které se nějakým způsobem dotýká téměř každého.  Obecně nad inflací přemýšlím již dlouho, protože narůstají náklady nejen v naší domácnosti, ale i ve firmě. Pojďme se teď ale podívat, jak se dotýká

projít na článek

Co všechno byste měli vědět o cookies

Cookies je stále omílané téma, a to dokonce i u mě na blogu, ale právem. Pro každého marketéra by však mělo být důležité, takže alespoň základní orientace v této oblasti je nezbytná. V tomto článku se proto budu snažit udělat aktuální přehled o problemati

projít na článek