Při přebírání webu nového klienta se mi občas stává, že majitel webu nemá přístup do Google Analytics. Pominu-li fakt, že nemůže vyhodnocovat své marketingové aktivity na internetu, způsobuje to i mě menší problémy. V článku se podíváme, jak to řeším. Jelikož Google nikde oficiálně neuvádí vlastnictví jednotlivých účtů a kódu a podpora nekomunikuje, není oficiální cestou možné se k přístupům dopátrat (pokud měl klient založený i Google Adword,můžete použít tento formulář). V opačném případě existují dvě možnosti, jak z toho ven. První je, že si založíte nový účet, který správně nastavíte a začnete od znovu. Druhou možností je pustit se do hledání. V první fázi se snažím od klienta získat informace o tom, kdo mu web vytvořil, kdo mu jej spravoval a zda neměl zaplacené nějaké marketingové aktivity. Následně se snažím získané kontakty obtelefonovat a získat od nich přístupu. Pokud se mé hledání dostane do slepé uličky, zobrazím si zdrojový kód webu a najdu si číslo trackovací kódu ve tvaru UA-XXXXXXX-XX. Získané UA Google Analytics Zjistím-li, že číslo pro měření má za druhou pomlčkou hodnotou vyšší než 1, může to znamenat, že Google Analytics pro daný web vytvořil webmaster, který pod daným účet vytvářel profily pro více klientů. Zkopíruji si tedy získané měřící číslo bez hodnoty za poslední pomlčkou (UA-XXXXXXX) a zadám je do vyhledávače Google nebo do specializované služby Solinet.org nebo Sameid, kde mi vyjedou další domény v účtu Google Analytics. Vyhledávání v Solinet Ukázka nalezených domén Následně si tyto domény projdu a snažím se identifikovat, zda nalezené weby mají něco podobného s mým webem (tvůrce, marketingová firma, reklamka atd.). Nedaří-li se mi nic najít, projdu si kontakty na nalezených webech a volám majitelům domény a doptávám se jich, zda nemají přístup do Google Analytics a případně na osobu, která účet zakládala. Pokud nenajdu na daném webu žádný kontakt, čerpám informace uvedené u registrátora domény ve Who.is. Napište mi do komentářů, jak získáváte ztracený přístup do Google Analytics vy.
Zde najdete jednoduchý návod, jak přidat nového uživatele do Google Analytics. Návod pro přidání správce do Google Analytics Přihlaste so do svého Google Analytics na url: https://analytics.google.com/ Ve spodní části klikněte na volbu Správce Vyberete úč
projít na článekUž se nám to blíží. Oblíbená bezplatná služby od Google Universal Analytics (UA) přestane k prvnímu prázdninovému dni roku 2023 shromažďovat data a půl roku poté dokonce přijdete o všechny historická data. Pokud si je tedy nezazálohujete do externích prog
projít na článekV rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce sGoogle Analytics a získání nových pohledů na data. Google Analytics Vlastní přehledy Když chcete kombinovat více sloupců (dimenzí) a/nebo vlastní metriky či dimenze neobjedete se bez vl
projít na článekMožná víte, že Google k 1. červenci 2024 úplně ukončí své služby Universal Analytics. I když většina e-shopů a webů již přešla na Google Analytics 4, mnozí z vás ještě nemusí mít zálohovaná data z Universal Analytics. Bez zálohování dat můžete přijít o
projít na článekOpakování je matka moudrosti. Proto jsem se v měsíci říjnu rozhodl absolvovat online kurz Analytics Academy zaměřený na práci s analytickým nástrojem Gooogle Analytics. V šesti lekcích jsem si osvěžil znalosti základní i pokročilejší znalosti webové analy