Jak nastavit ceny dopravy na Heurece a Zboží.cz

Praxe ukazuje, že nastavit na zbožácích ceny dopravy tak, aby se co nejlépe zobrazovaly, je pro mnohé eshopaře oříškem. Pojďme se společně podívat, jaké možnosti nastavení dopravy nabízí Heureka a Zboží.cz a jak je efektivně využít. Heureka Na Heurece existují dva způsoby nastavení cen dopravy: plošně pro všechny produkty přes administrační rozhraní Heureky, pro jednotlivé produkty přes XML feed. Administrace Heureky Administrace Heureky umožňuje pouze základní nastavení dopravců a cen dopravy. Nastavení přes administraci je vhodné pro e-shopy, které nabízí stejné způsoby a ceny dopravy napříč celým sortimentem. V administraci Heureky totiž nenastavíte dopravu na úrovni konkrétních produktů. Využít můžete pouze odstupňování cen dopravy dle cenových hladin zboží. Dopravu do výdejních sítí typu Zásilkovna v administraci nastavíte v sekci Volitelné možnosti dopravy. Využít můžete taky prostor Poznámky k dopravám na konci formuláře.  Formulář pro nastavení cen za dopravu v administraci Heureky Zobrazení cen dopravy nastavených přes administraci srovnávače na detailu produktu u e-shopu je trochu nepraktické. Podívejte se na obrázek níže. Vlevo je ceník doprav e-shopu, který využívá základní nastavení v administraci Heureky, vpravo pak ceník e-shopu, který zasílá ceny doprav u každého produktu prostřednictvím XML feedu. Levému e-shopu se u způsobu doprav, které nenabízí, zobrazuje červené „Ne“ a vy určitě nechcete zákazníka upozorňovat na způsoby dopravy, které nenabízíte. U přepravní služby do 30 kg není jasné, o kterou logistickou společnost jde. Kdežto u e-shopu vpravo se zobrazují pouze dopravci, kterými lze zboží skutečně zaslat a výdejní místa Zásilkovny, Uloženky nebo DPD Pickupu zaslaná XML feedem se zobrazí výrazněji i s logem. Zobrazení nastavení cen doprav v administraci (vlevo) a nastavení přes XML feed (vpravo). Nastavení cen dopravy přes administraci má i další limity. Pokud produkty zasíláte přes Zásilkovnu, nebo jiného dopravce se sítí výdejních míst, nezobrazí se váš e-shop na detailu produktu při filtrování obchodů dle výdejních míst. Proč? Protože výdejní místa dopravce nejsou propojená s vaším obchodem. Váš e-shop se po filtrování dle výdejních míst uživatelům zobrazí pouze u vlastních poboček s možností osobního odběru, pokud jsou vyplněné v administraci Heureky. XML feed Pro složitější ceník dopravy (členěný dle váhy nebo rozměrů produktů, dopravu zdarma pro konkrétní produkty/značku apod.) doporučujeme zasílat ceny dopravy ke každému produktu přímo v XML feedu prostřednictvím elementu DELIVERY. Pro jeden produkt se pak v XML feedu zasílá jeden způsob dopravy třeba takto: <DELIVERY> <DELIVERY_ID>CESKA_POSTA</DELIVERY_ID> <DELIVERY_PRICE>100</DELIVERY_PRICE> <DELIVERY_PRICE_COD>139</DELIVERY_PRICE_COD> </DELIVERY> Element DELIVERY se pak u jednoho produktu opakuje tolikrát, kolik způsobů dopravy produktu nabízíte. Seznam aktuálně podporovaných dopravců najdete zde. Předávání cen dopravy prostřednictvím XML feedu má výhodu také v tom, že pokud využíváte některou z podporovaných výdejních sítí (Zásilkovna, Uloženka, DPD Pickup), zobrazí Heureka váš obchod automaticky v případech, kdy návštěvník Heureky filtruje na detailu produktu nabídky e-shopů dle výdejních míst. Pobočky podporovaných výdejních sítí si totiž Heureka automaticky aktualizuje a propojuje s vaším obchodem. Detail produktu, filtrování dle lokality při zasílání cen doprav výdejních sítí v XML feedu Které nastavení má přednost? POZOR: Nastavení doprav v administraci a XML feedu se vzájemně nekombinují. Nastavení dopravy v XML feedu má vždy přednost před nastavením v administraci. Pakliže posíláte v XML feedu u produktu alespoň jednoho dopravce v elementu DELIVERY, zobrazí se v Heurece jen informace z XML feedu a nastavení cen doprav v administraci Heureka ignoruje (výjimkou je cena osobního odběru a případně textová poznámka k dopravám, které se nastavují pouze v administraci). Osobní odběr Pro oba způsoby nastavení cen dopravy platí, že vlastní kamenné prodejny, ve kterých si může zákazník zboží osobně vyzvednout, musíte v administraci Heureky vyplnit ručně. Stejně tak cenu za osobní odběr na těchto pobočkách. Nastavení ceny za osobní odběr v administraci Heureky Pobočky s možností osobního odběru se pak v Heurece na detailu vašeho obchodu ukazují jako výdejní místo. Pokud zákazník filtruje v detailu konkrétního produktu napárované nabídky e-shopu dle výdejních míst, zobrazí se mu e-shopy, které mají v dané lokalitě místo osobního odběru. Po vyfiltrování všech spárovaných obchodů dle lokality České Budějovice zůstaly zobrazeny jen tři ze čtyř napárovaných e-shopů, jak ukazuje obrázek níže. Stejně to funguje u Zásilkovny, Uloženky a DPD Pickup. Když jsou zasílány v XML feedu, automaticky se zobrazují všechny tyto pobočky jako vaše výdejní místa.  Detail produktu, nabídky všech e-shopů – bez použití filtru výdejních míst   Detail produktu, filtrované nabídky e-shopů podle lokality České Budějovice nezapomeňte v administraci Heureky vyplnit vlastní kamenné pobočky, kde lze osobně vyzvednout zboží z e-shopu (Nastavení >> Pobočky). cenu za osobní odběr na vlastních pobočkách nastavte rovněž v administraci Heureky  (Nastavení >> Ceny dopravy). ostatní ceny doprav nastavte dle potřeby buď v administraci Heureky (Nastavení >> Ceny dopravy), nebo na míru každému produktu prostřednictvím XML feedu. pokud posíláte ceny doprav v XML feedu, zasílejte tam vždy všechny dopravce. zkontrolujte přímo na detailu některého produktu, že se u vaší nabídky způsoby dopravy správně zobrazují. Zboží.cz Na Zboží.cz funguje dvoufázové nastavení cen doprav. V prvním kroku je vždy nutné zvolit v administraci Zboží síť výdejních míst a dopravce. V druhém kroku nastavíte samotné ceny za dopravu, a to buď v administraci nebo v XML feedu. Krok č. 1 – administrace Zboží.cz V sekci Doprava a výdejní místa nastavte výdejní sítě (Zásilkovna, Geis Point atd.), případně i síť vlastních poboček s možností osobního odběru. U sítě výdejních míst lze nastavit jen vybraná místa nebo všechny pobočky. Ty pak budou automaticky propojené s obchodem a budou se zobrazovat u vašich nabídek.  Nastavení výdejních sítí a dopravců v administraci Zboží.cz Na stejném místě v administraci si po přepnutí do sekce “Dopravci” nastavte všechny podporované dopravce. Krok č. 2 – nastavení cen doprav Ve druhém kroku zvolte, odkud má Zboží tahat ceny doprav k vybraným dopravcům a výdejním sítím. Existují 2 možnosti, buď je nastavíte v administraci, nebo stejně jako v případě Heureky, přes element DELIVERY v XML feedu. Ceny dopravy v administraci Zboží.cz je možné členit dle cenových hladin produktů a navíc také dle kategorií. Aby se vám možnost nastavit ceny zobrazila, zvolte pro nastavení cen možnost Administrační rozhraní. Nastavení cen doprav v administračním rozhraní Zboží.cz Pokud upřednostňujete zasílání cen doprav na úrovní každého produkt přes XML feed, nebo máte složitější ceník dopravy, který nejde v administraci nastavit, zaškrtněte v administraci pro nastavení cen možnost Feed. Nastavení načítání cen doprav z XML feedu Pak už přichází na řadu samotný XML feed. Stejně jako u Heureky, také pro feed Zboží.cz se ceny doprav zasílají prostřednictvím elementu DELIVERY. Pro jeden produkt se pak v XML feedu zasílá jeden způsob dopravy třeba takto: <DELIVERY> <DELIVERY_ID>ZASILKOVNA</DELIVERY_ID> <DELIVERY_PRICE>49</DELIVERY_PRICE> <DELIVERY_PRICE_COD>79</DELIVERY_PRICE_COD> </DELIVERY> Element DELIVERY se pak u jednoho produktu opakuje tolikrát, kolik způsobů dopravy produktu nabízíte. Seznam aktuálně podporovaných dopravců najdete zde. Na Zboží.cz můžete ceny doprav nastavit v XML feedu i pro vlastní výdejní místa. Jak se ceník doprav zobrazuje u nabídek? Zobrazené ceny doprav u nabídek e-shopu vypadají stejně, bez ohledu na to, jestli ceny nastavíte v administraci, nebo je pošlete prostřednictvím XML feedu. U konkrétních nabídek se zobrazuje ikonka auta pro dopravu až domů a ikona domečku pro výdejní místa spolu s nejlevnější cenou dopravy. Přehled nabízených způsobů doprav a podrobný ceník se rozbalí až po kliknutí na příslušnou ikonku.                                            Detail produktu, nabídka e-shopu   Detail produktu, nabídka e-shopu – doprava domů Detail produktu, nabídka e-shopu – výdejní místa aby se na detailu produktu u vašich nabídek vše správně zobrazovalo, musí být vždy nastaveni podporovaní dopravci a sítě výdejních míst v administraci A ZÁROVEŇ k nim musí být nastavené ceny (buď v administraci nebo v XML feedu). Když jeden z kroků vynecháte dopravce se nezobrazí. nezapomeňte na svá vlastní výdejní místa. Pokud se vám v administraci automaticky nenabízí možnost zvolit určitou pobočku, kontaktujte pro její přidání [email protected] a v e-mailu uveďte IČ výdejního místa, název a adresu. zkontrolujte přímo na detailu některého produktu, že se u vaší nabídky způsoby dopravy správně zobrazují Nevíte si rady s nastavením cen doprav do XML feedu? Rychle, snadno a bez zásahu IT nastavíte ceník doprav v našem online editoru XML feedů Xemel. V Xemelu můžete editovat veškeré informace zasílané v XML feedech, upravit XML feed tak, aby odpovídal požadavkům jednotlivých inzertních systémů, opravovat v něm chyby, nastavovat dočasné promo akce (například dárky, dopravu zdarma), importovat CSV soubory se změnami hodnot elementů ve feedu (usnadní párování produktů) a spoustu dalšího. Jak na nastavení cen doprav v Xemelu: 1) V části Editace feedu klikněte na Přidat pravidlo, otevře se vám formulář. 2) Ve formuláři si nejprve v Podmínce pravidla vyfiltrujte, pro které produkty chcete dopravu nastavit, nebo zaškrtněte možnost Všechny produkty pro nastavení doprav na vše v XML feedu. 3) Ve stejném formuláři nastavte Akci pravidla a vyberte z možností akci Nastavit ceny dopravy. Pak už jednoduše zvolte požadované dopravce a vyplňte k nim ceny dopravy (vč. DPH). Není-li možné zboží doručit daným dopravcem na dobírku, pole “Cena dopravy s dobírkou” nechejte prázdné. Pokud už ve svém XML feedu, který je nahraný v Xemelu, některé dopravce zasíláte, můžete se rozhodnout, zda nastavené dopravce v Xemelu chcete Přidat k existujícím dopravcům nebo jimi chcete Přepsat všechny existující dopravce. 4) Klikněte na Uložit pravidlo. Nyní se nastavení cen dopravců propíše k produktům ve výstupním feedu z Xemelu ten stačí nasadit do srovnávače a je hotovo. Už jste si zkontrolovali, zda máte na srovnávačích ceny doprav kompletní a aktuální? Pokud máte dotazy, napište nám na [email protected]. Otestovat nastavení cen dopravy a ostatní funkce Xemelu můžete na 14 dní zdarma. Článek Jak nastavit ceny dopravy na Heurece a Zboží.cz se nejdříve objevil na Trayto.

projít na článek

BiddingNews #7: Jaký byl Shopcamp, jak připravit inzerci na Zboží.cz na Vánoce a o kolik zdražily prokliky nebo jak si zdarma zanalyzovat spárovanost na Heurece

Konec pr zdnin znamen pro e-shopae za tek p prav na prodejn vrchol roku V noce. Jak vyladit Zbo .cz, aby v m naskakovaly objedn vky a jak ped sez nou maximalizovat sp rovanost na Heurece se dotete v dal m d le na ich e-commerce novinek. Na v non-nov

projít na článek

Vánoce na Heurece: Změna pravidel certifikátu Ověřeno zákazníky, přístupnější bidding a Dny dopravy zdarma letos už podruhé

Zabojovat o vt obraty by te na Heurece mohlo b t o nco snadnj . Heureka toti pich z se zmnou pravidel pro z sk n certifik tu Oveno z kazn ky a rozj d dal Dny dopravy zdarma. Oveno z kazn ky snadnji Certifik t Oveno z kazn ky je sluba, kter hodno

projít na článek

BiddingNews #6: Heureka upravuje ceník PPC, končí s Dny dopravy zdarma a vyhrála spor s Alzou, Seznam spustil web s partnery

as dovolen ch je v pln m proudu, ale ani to nebr n esk e-commerce, aby n m pinesla nkolik novinek a zmn. Pedstavme si spolen, co se za posledn ms c ud lo a jak zmny n s v tom p t m ekaj . Heureka upravuje cen k PPC Nov struktury se dokal cen k slue

projít na článek

Zavolejte na pomoc superbiddera Zavolejte BiddingManager Certifikovaného partnera!

Nastavit bidovac strategie, uhl dat traty a zajistit, e bude klient s v sledky bidov n na Heurece a Zbo opravdu spokojen je obas v kon hodn superhrdiny. Na tst existuje BiddingManager a jedinci, kte ho um ovl dat. A pr v ti pijeli do Ostravy. Na

projít na článek

BiddingNews #8: Glami spouští vyhledávání podle obrázků, Heureka se odtrhla od ztrátové Mall Group, zavádí nové parametry a stejně jako Favi nebo Zboží.cz zdražuje prokliky

N stup v non sez ny na zboov ch porovn va ch je ve znamen zdraov n . Od z si za prokliky piplat te na Favi, Heurece i Zbo .cz. U prvn ch dvou nav c nejde o pouh sez nn nav en , ale o trval n rst. Glami spou t vyhled v n podle obr zk Vyhled va m

projít na článek