Soutěžíte rádi? Uživatelé Facebooku ano! Uspějí zde soutěže, které pobaví, zároveň však tento formát můžete klidně využít i pro zvýšení prodeje či šíření odborného obsahu. Vyzkoušeli jste už, co vám soutěže na Facebooku přinesou? V tomto článku získáte praktické tipy, jak soutěže na Facebooku pořádat. Další podrobnosti se můžete dozvědět na našem školení Facebook pro firmy II. Soutěže na Facebooku nastartují vaši stránku Soutěže na Facebooku jsou jedním z nejlepších způsobů, jak nastartovat vaši FB stránku, pokud na Facebooku začínáte a potřebujete rychle zvýšit počet fanoušků nebo pokud jsou fanoušci na vaší FB stránce pasivní a potřebujete vzbudit jejich zájem a reakce. Soutěže na Facebooku nastartují vaši stránku Pokud začínáte: Vaším cílem bude oslovit co nejvíce uživatelů Facebooku ve vaší cílové skupině a získat je jako fanoušky. To nejdůležitější je mít relevantní, nikoliv jakékoli fanoušky! I kdyby vaším cílem byl pouze branding, pravděpodobně budete chtít získané fanoušky oslovovat opakovaně a v jistém momentu jim prodat své produkty či služby. Proto cílení soutěže dobře promyslete a soutěž jasně spojte se svou činností. Pokud chcete rozproudit život na vaší stránce: Cílit pak budete spíše na existující fanoušky a s tím musíte počítat i v zadání soutěže. Můžete se fanoušků zeptat na vaše produkty, ujasnit si, jaká je poptávka, nabídnout jim věrnostní či speciální slevy. Fanoušci vám také mohou pomoci vymyslet slogan či název nového produktu. Pokud je zároveň motivujete odměnou, určitě získáte zajímavé podněty. Obvykle však cílení na existující fanoušky a nové publikum kombinujeme. Reakce vašich fanoušků vám pomáhají soutěž dostat i k okruhu jejich přátel a když se to povede, získáte zajímavý lavinový efekt šíření. Proč soutěže na Facebooku dělat Soutěž na Facebooku byste měli pořádat s jasným cílem. Měla by být začleněná do vaši online marketingové strategie a marketingového plánu. V studiu StartOnline soutěž realizujeme vždycky jakou součást série promyšlených kroků, které vedou k plnění obchodních cílů. Samotná soutěž slouží především k vzbuzení zájmu a stojí tedy na začátku prodejního cyklu. (Výjimkou jsou ovšem soutěže typu „prvním 3 reagujícím dáme 30% slevu…) Ze soutěže vytěžíte více, máte-li promyšlené navazující aktivity, které vám umožní prohloubit vzbuzený zájem a dotáhnout akci ke kýžené konverzi. Pokud v soutěži získáváte e-mailový kontakt, mějte předem připravené navazující e-maily. Pokud je cílem získat fanoušky na stránce, připravte si předem další sekvenci kampaně k publikování. Pokud odkazujete lidi v soutěži na web, mějte připravený FB remarketing atd. Podívejme se na několik příkladů dobře naplánovaných soutěží na Facebooku. Příklad 1: Soutěž zaměřená na prodej přes e-shop V říjnu 2018 jsme realizovali soutěž pro Jahodárnu Brozany zaměřenou na zvýšení prodeje česneku přes e-shop. Tato soutěž byla od začátku plánovaná jako první stupeň prodejní kampaně, proto jsme i zadání vymysleli tak, aby pro zodpovědění soutěžní otázky bylo nutné navštívit e-shop. Pro aktivity na Facebooku je potřeba trefit správné načasování, co se nám s touto soutěží povedlo a i díky tomu jsme získali výsledky, které si každý klient i online marketér přeje. Přečtěte si naši případovou studii o soutěži na Facebooku, kde zjistíte, jaké obchodní výsledky soutěž pro Jahodárnu Brozany vygenerovala. Příklad 2: Soutěž zaměřená na získání zpětné vazby V říjnu 2017 jsme pořádali soutěž Co jste zažili v létě 2017 na Mallorce? na stránce Dovolená na Mallorce. Jejím smyslem bylo uzavřít sezonu v měsíci, kdy jinak nebylo moc co dělat, získat zpětnou vazbu a kvalitní fotky a videa od uživatelů, kteří v létě 2017 Mallorcu navštívili. Naším cílem zároveň bylo pozvednout aktivitu a zapojení fanoušků na stránce ještě dříve, než jsme v listopadu 2017 zahájili novou prodejní kampaň Mallorca first minute. Z hlediska strategie tedy plnila soutěž několik funkcí: získali jsme materiál, který jsme použili při propagaci nové sezony. Získali jsme informace, které nám pomohly definovat novou nabídku. V neposlední řadě jsme získali nové fanoušky a probudili ty stávající, kteří byli více připraveni vnímat nabídky nové sezony. Příklad 3: Soutěž zaměřená na branding a propagaci filosofie značky V květnu 2017 jsme na stránce Bio-parfemy.cz pořádali soutěž o bio parfémy z oranžové produktové řady značky Altearah. Proč? Filosofie této značky spočívá v tom, že každá produktová řada v dané barvě vyvolává aromaterapeutickým účinkem konkrétní pocity či rozpoložení. Hlavní slogan značky Altearah je EMOTIVE COSMETICS. Oranžová sada souvisí s kreativitou. Proto jsme i soutěž koncipovali tak, abychom kreativitu vyvolali a odměnili její nejlepší výtvory. Požádali jsme ženy, aby nám napsali báseň. Přijde vám toto zadání příliš náročné? Soutěž vyprovokovala napsání cca 30 krásných básní, získali jsme i přirozené sdílení a nové fanoušky. I když smyslem soutěže byl branding, samozřejmě na ni navazovala prodejní kampaň na oranžové produkty a remarketing jak na Facebooku, tak přes bannery na internetu. Jak na pravidla soutěží na Facebooku Pořádání soutěží na Facebooku už vyžaduje jisté know-how i základní znalost legislativy. Soutěže jsou regulované oficiálními pravidly používání Facebook stránek, bod 3 – Propagace na stránkách, ve skupinách a událostech. Obvykle pravidla soutěže figurují u soutěže jako samostatný dokument zveřejněný formou poznámek na Facebooku. (Pokud pro soutěž používáte aplikaci, pravidla jsou součástí aplikace.) Pravidla jsou nezbytná, ale z naší zkušenosti vyplývá, že je nikdo nečte. Všechno důležité, co od soutěžících vyžadujete, musíte sdělit v hlavním příspěvku na své zdi. Co uvést již v příspěvku: Že jde o soutěž (ideálně textem i v grafice). Co přesně od soutěžících požadujete. O co soutěží, případně i kolik cen bude uděleno. Datum ukončení soutěže. Odkaz na kompletní pravidla. Co uvést v pravidlech: Kdo soutěž pořádá – název firmy a IČ. Kdo se může soutěže účastnit (obvykle osoby nad 18 let) a lokalita, kam jste schopni doručit výhry. Jaká jsou kritéria, podle kterých se příspěvky hodnotí a kolik bude výherců. Časový harmonogram soutěže: kdy se sbírají příspěvky do soutěže, jak dlouho trvá vyhodnocení, kdy jsou vyhlášeni výherci. Nesmí chybět klauzule, že Facebook nemá se soutěží nic společného. Soutěže na Facebooku jsou v kombinaci s reklamní kampaní skvělým a účinným formátem, který může vyzkoušet úplně každý. Stačí vám dobrý nápad, který dostanete k těm správným lidem. Ale vždy přemýšlejte, proč to děláte. Více tipů k pořádání soutěže na Facebooku získáte na našem školení Facebook pro firmy. Soutěže pro vás také můžeme vymyslet a uskutečnit v rámci našich služeb. Príspevok Jak pořádat soutěže na Facebooku zobrazený najskôr StartOnline.
Chcete vyhrát plastovou jímku SMART 3600? Pak stačí splnit pár jednoduchých kroku: 1 úkol Dejte LIKE naší fajnpage 2 úkol Dejte LIKE u příspěvku a sdílejte tento příspěvek soutěže na našem Facebooku na svojí zeď. 3 úkol Napište nám jaký objem má plast
Zasoutěžte si o 3 sexy výhry a zpříjemněte si dlouhé zimní večery. Do soutěže se zapojíte pouhým sdílením příspěvku na Facebooku. Přečtěte si, jak vyhrát.
projít na článekV placené výkonnostní reklamě zpravidla dělají velké chyby hlavně začátečníci. Zde vám na příkladu ukážu 4 chyby, kterých se dopustila v kampani i agentura, kterou si najímá Microsoft. Může to být vhodným poučením, jak ne/dělat reklamu na Facebooku. K rek
projít na článekNašli jste pod stromečkem nevhodný dárek? Můžete jej věnovat do naší další aukce. VĚCI DO AUKCE NOVĚ PŘIJÍMÁME CELOROČNĚ OSOBNĚ (ML. BOLESLAV: PORADNA LUMA, VÁCLAVKOVA 1115 ve všedních dnech od 7:30 do 17:00, MN. HRADIŠTĚ: KOMUNITNÍ CENTRUM MÍROVÁ ve ČT o
projít na článekJsou tací, kteří se chtějí dotýkat hvězd, a nás se naopak hvězda dotkla! A to v podobě Oto Klempíře (český zpěvák, textař, rapper, scénárista, básník, kreativec a intelektuál v jedné osobě, a kromě jiného J.A.R.). Po šesti letech činnosti Prahy hravě jsme
projít na článek