Jak snížit množství dopravních nehod

O tom, frac34;e po et dopravn ch nehod neust le roste, nen nejmen ch pochyb. Plat to nejen u t ch, kde se prakticky nikomu nic nestane, ale i u t ch se skute n tragick frac12;mi n sledky. Nen tedy divu, frac34;e s t mto probl mem chce mnoho lid n co d lat. Probl m je, frac34;e to nen tak snadn , jak bychom si mohli myslet. V prvn ad je pot eba zamyslet se nad p inami tohoto znepokojiv ho trendu. Tou hlavn je zde samoz ejm st le vy po et automobil br zd c ch na e silnice. Je pak jen logick , frac34;e m v ce jich bude, t m v t je pravd podobnost, frac34;e se n jak dopravn nehoda stane. A to nen ani zdaleka v e. St le se zvy uj c po et vozidel vede taky k v t mu po tu dopravn ch komplikac , jako jsou dlouh fronty na semaforech i ast j dopravn z cpy. Nav c to po idi ch vy frac34;aduje st le v ce soust ed n , a tak nen divu, frac34;e se j zda st v m d l v c stresuj c . Je tedy jen logick , frac34;e mnoz ve snaze se t mto probl m m vyhnout budou i za volantem jednat zkratkovit , co frac34; nebezpe dopravn nehody zna n zvy uje. Nelze ov em v e sv d t na po et vozidel. Svou roli v tom maj i n zk po frac34;adavky, kter jsou na absolventy auto kol kladeny. Kdy frac34; se pod v me na sp nost absolvent , je n m jasn , frac34;e neprojdou jen ti, kte skute n jezdit neum . Naprost v t ina lid idi k ud l , a to bez ohledu na to, frac34;e jejich idi sk dovednosti nejsou a frac34; tak dobr . Kdy frac34; to nav c spoj me s chov n m mlad frac12;ch, nezodpov dnAtilde;frac12;ch lid , pak m me recept na katastrofu. Dobr , co s t m ale d lat? Probl m je v tom, frac34;e plo n opat en v tomto p pad nejsou p li efektivn . Jist , vl dy se o n pokou , naposledy zp sn n m trest za dopravn p estupky, av ak je jasn , frac34;e to fungovat p li nebude. Jedin frac12;m e en m je zde osv ta, kdy se lidem bude neust le ukazovat, jak n sledky m frac34;e dopravn nehoda m t, a tak sn frac34;en po tu vozidel (skute n mus m t ka frac34;d rodina t i nebo ty i auta?). Teprve pak budeme m t nad ji, frac34;e se tyto statistiky sn frac34; . Článek Jak snížit množství dopravních nehod se nejdříve objevil na Zuhk.

  • Web: Zuhk
  • Aktualizace: 16.5.2024
projít na článek

Smrtelných dopravních nehod motocyklistů výrazně přibývá

Téma bezpečnosti motocyklistů opět vzrůstá na významu. V minulém roce byl přibližně každý sedmý usmrcený při dopravní nehodě právě motocyklistou a ani uplynulé první čtyři měsíce roku 2020 nesignalizují v této statistice pozitivní vývoj, spíše naopak.

projít na článek

Víkendová změna času s sebou nese nebezpečí většího počtu vážných dopravních nehod

Během dvou týdnů po provedené změně času může stoupnout počet smrtelných nehod až o 6 procent. Nebezpečné je pondělí po víkendu, kdy ke změně došlo – počet nehod může stoupnout až o 17 procent. Nebezpečná je především spánková deprivace a únava účastníků

projít na článek

Každou šestou dopravní nehodu zaviní nepozornost řidiče

Nepozornost či nevěnování se plně řízení vozidla patří dlouhodobě do pětice nejčastějších příčin dopravních nehod na silnicích v České republice. Důvodů, proč řidič motorového vozidla odvrátí pozornost od situace na silnici je bohužel hned několik.    

projít na článek

Jízda v rizikových úsecích vyžaduje odpovědnost

Se zvýšeným provozem na českých silnicích roste také počet rizikových úseků, které jsou místem častých dopravních nehod s mnohdy fatálními následky. Zkušenosti z vyšetřování těchto nehod ukazují, že mnohým střetům vozidel šlo zabránit, pokud by řidiči uzp

projít na článek

Nehody na železničních přejezdech přibývají a jsou většinou smrtelné

Neznalost předpisů, spěch, nepozornost, ale často také vysoká míra ignorance stojí za smrtelnými nehodami, které se odehrávají na železničních přejezdech v ČR. Podle údajů Drážní inspekce zde vloni přišlo o život 40 lidí a zraněno bylo 96 účastníků těchto

projít na článek