O tom, frac34;e po et dopravn ch nehod neust le roste, nen nejmen ch pochyb. Plat to nejen u t ch, kde se prakticky nikomu nic nestane, ale i u t ch se skute n tragick frac12;mi n sledky. Nen tedy divu, frac34;e s t mto probl mem chce mnoho lid n co d lat. Probl m je, frac34;e to nen tak snadn , jak bychom si mohli myslet. V prvn ad je pot eba zamyslet se nad p inami tohoto znepokojiv ho trendu. Tou hlavn je zde samoz ejm st le vy po et automobil br zd c ch na e silnice. Je pak jen logick , frac34;e m v ce jich bude, t m v t je pravd podobnost, frac34;e se n jak dopravn nehoda stane. A to nen ani zdaleka v e. St le se zvy uj c po et vozidel vede taky k v t mu po tu dopravn ch komplikac , jako jsou dlouh fronty na semaforech i ast j dopravn z cpy. Nav c to po idi ch vy frac34;aduje st le v ce soust ed n , a tak nen divu, frac34;e se j zda st v m d l v c stresuj c . Je tedy jen logick , frac34;e mnoz ve snaze se t mto probl m m vyhnout budou i za volantem jednat zkratkovit , co frac34; nebezpe dopravn nehody zna n zvy uje. Nelze ov em v e sv d t na po et vozidel. Svou roli v tom maj i n zk po frac34;adavky, kter jsou na absolventy auto kol kladeny. Kdy frac34; se pod v me na sp nost absolvent , je n m jasn , frac34;e neprojdou jen ti, kte skute n jezdit neum . Naprost v t ina lid idi k ud l , a to bez ohledu na to, frac34;e jejich idi sk dovednosti nejsou a frac34; tak dobr . Kdy frac34; to nav c spoj me s chov n m mlad frac12;ch, nezodpov dnAtilde;frac12;ch lid , pak m me recept na katastrofu. Dobr , co s t m ale d lat? Probl m je v tom, frac34;e plo n opat en v tomto p pad nejsou p li efektivn . Jist , vl dy se o n pokou , naposledy zp sn n m trest za dopravn p estupky, av ak je jasn , frac34;e to fungovat p li nebude. Jedin frac12;m e en m je zde osv ta, kdy se lidem bude neust le ukazovat, jak n sledky m frac34;e dopravn nehoda m t, a tak sn frac34;en po tu vozidel (skute n mus m t ka frac34;d rodina t i nebo ty i auta?). Teprve pak budeme m t nad ji, frac34;e se tyto statistiky sn frac34; . Článek Jak snížit množství dopravních nehod se nejdříve objevil na Zuhk.
Téma bezpečnosti motocyklistů opět vzrůstá na významu. V minulém roce byl přibližně každý sedmý usmrcený při dopravní nehodě právě motocyklistou a ani uplynulé první čtyři měsíce roku 2020 nesignalizují v této statistice pozitivní vývoj, spíše naopak.
projít na článekBěhem dvou týdnů po provedené změně času může stoupnout počet smrtelných nehod až o 6 procent. Nebezpečné je pondělí po víkendu, kdy ke změně došlo – počet nehod může stoupnout až o 17 procent. Nebezpečná je především spánková deprivace a únava účastníků
projít na článekNepozornost či nevěnování se plně řízení vozidla patří dlouhodobě do pětice nejčastějších příčin dopravních nehod na silnicích v České republice. Důvodů, proč řidič motorového vozidla odvrátí pozornost od situace na silnici je bohužel hned několik.
projít na článekSe zvýšeným provozem na českých silnicích roste také počet rizikových úseků, které jsou místem častých dopravních nehod s mnohdy fatálními následky. Zkušenosti z vyšetřování těchto nehod ukazují, že mnohým střetům vozidel šlo zabránit, pokud by řidiči uzp
projít na článekNeznalost předpisů, spěch, nepozornost, ale často také vysoká míra ignorance stojí za smrtelnými nehodami, které se odehrávají na železničních přejezdech v ČR. Podle údajů Drážní inspekce zde vloni přišlo o život 40 lidí a zraněno bylo 96 účastníků těchto
projít na článek