UX audit je poněkud zpupné jméno pro víceméně selskou úvahu, jestli váš web poskytuje lidem službu, kterou jste jim chtěli poskytnout. UX čili user experience neboli uživatelská zkušenost s webem významně ovlivní fakt, jestli si lidé něco koupí, resp. nákup zopakují. Nákupem nemusí být jen objednávka tenisek nebo rezervace hotelu. Mám na mysli provedení jakékoliv akce, pro kterou jste za svůj web platili ty strašné peníze. UX audit (audit použitelnosti) způsobilost webu zkoumá a identifikuje problémy. Co má vliv na použitelnost Web působí na smysly, vědomí i podvědomí návštěvníka dost složitým způsobem, a jestli z interakce návštěvník (a vy) budete něco mít, záleží na mnoha okolnostech: Jestli je na webu něco, co návštěvníka zajímá anebo zaujmout může (cílení obsahu). Jestli zaujetí v prvních vteřinách pobytu je dost intenzivní, aby ho přimělo k setrvání a zanoření (emoční podnět, vizuální atraktivita, přiměřenost, srozumitelnost a užitečnost informací). Jestli po dávce těchto vstupních podnětů dost rychle pochopí, co má od webu čekat a jak se po něm pohybovat (srozumitelnost navigace a interakčních míst). Jestli skutečný obsah prvnímu dojmu odpovídá (konzistentnost obsahu a formy). Jestli je obsah dobře viditelný a čitelný na všech zařízeních i pro návštěvníky se zrakovým hendikepem (přístupnost). Jestli ovládání funguje předvídatelně, prvky neuskakují pod myší atd. (dodržení UX standardů). Jestli v ploše stránek je převážně to, co návštěvník očekává a potřebuje, nebo něco, co průchod brzdí a komplikuje (optimalizace obsahu). Jestli potýkání s webem vede k vytčenému cíli, nebo zájem návštěvníka předčasně vyčerpává (gradace konverzní cesty v souladu s procesem nákupního rozhodování). Atd. Tento seznam rozhodně není úplný ani závazný, což odráží množství vlivů, které výkon webu formují. Co přesně zkoumá audit použitelnosti Účinnost webu na mysl uživatele můžeme popsat např. těmito pěti kritérii. Použitelnost Web se dá snadno ovládat. Rychlost načítání stránek, předvídatelnost a správná funkce ovládacích prvků zásadně ovlivní chuť návštěvníka na webu aspoň chvíli setrvat. Některé parametry použitelnosti bedlivě sledují i vyhledávače. S identifikací problémů pomohou analytické nástroje. Srozumitelnost Uživatel musí snadno a rychle uhádnout, co na webu je a jak se k tomu dostane. Srozumitelné musí být i texty, benefity nebo procesy. Působivost První dojem z jakékoliv vstupní stránky vzbudí zájem návštěvníka setrvat na webu do chvíle, než se ho zmocní zájem o vlastní obsah nebo nabídku. Působivé musí být i později přicházející prodejní argumenty a podněty, které vzbudí zájem o provedení konverzní akce. Přesvědčivost Informace, argumenty, design, obslužné i obchodní procesy musí vzbuzovat důvěru. Vlastnosti nabídky ani úroveň textů a grafiky nesmí budit pochybnosti o úrovni značky, obavy ze sdílení informací nebo z platby. U e-shopů je významná např. dodací lhůta, znění obchodních a reklamačních podmínek a samozřejmě recenze. Přístupnost Schopnost webu vyhovět především hendikepovaným uživatelům řídí pravidla přístupnosti. Přístupnost nedělá jen barevný kontrast nebo velikost písma, ale i další parametry, které rovněž prospívají SEO. Jak vypadá auditní zpráva Má dvě předvídatelné části – analytickou a návrhovou. První popisuje pravděpodobné závady, druhá navrhuje opravy. Analytickou část lze pojmout jako recenzi vybraných vlastností či funkcí webu (informační struktury, ovládání, relevance obsahu, logiky nákupních procesů atd.), nebo reportáž#8220; z průběhu uživatelské úlohy (use case: co návštěvník vidí, zjišťuje a cítí, když se snaží řešit nějakou svou potřebu). Závěry auditu nejsou zjevenou pravdou. Jsou odborným názorem autora, opřeným o dlouholetou zkušenost s fungováním online komunikace a podepřeným výstupy analytických nástrojů jako Google Search Console nebo Google PageSpeed Insight. I ony jsou vlastně jen zobecněnými zkušenostmi. Výhodou analytika je i odstup, který tvůrci a vlastníci od svého webu nemají. I když závěry auditu není možno absolutizovat, přinášejí značný užitek. Jsou hypotézou do diskuse. Hypotézu lze ověřit uživatelským průzkumem, testováním nebo sběrem dalších analytických dat. Optimální je web rovnou proklepnout i zkušeným SEO analytikem. Kdy je vhodná chvíle pro UX audit Problém s konverzním potenciálem Neuspokojivý bounce rate Negativní feedback/recenze Úvahy o redesignu Přetrvávající problémy s výkonem ve vyhledávačích bez zjevných technických příčin Článek Jak vyšetřit sociální IQ webu se nejdříve objevil na Karel Melecký.
9. listopad 2023 I v letošním roce jsme se připojili k realizaci projektu společnosti KOMPAKT spol. s r.o. , Sociální automobil, a zúčastnili se slavnostního předání sociálního automobilu, letos určenému DSS Háj a Nová Ves, p.o. Blíže k projektu zde http
projít na článekNaše autoškola se propaguje i na sociální síti ČESBYZ. Nabízíme služby školení řidičů. Příspěvek Firemní sociální síť ČESBYZ pochází z Autoškola Brno, kurzy v autoškole Vosinek a Vosinková
projít na článekV tomto roce jsme se opět zapojili do projektu „Sociální automobil“ pro Pečovatelskou službu Kroměříž z.ú., který byl předán dne 15.3.2017. Sociální automobil bude využíván k práci pečovatelek a to V Kroměříži, na Morkovsku a Tlumačovsku. Cena takové samo
projít na článekV roce 2019 jsme přispěli do projektu „Sociální automobil“ na vozidlo Dacia Dokker pro Sociální služby města Kroměříže, který byl předán dne 16.7.2019, jedná se již o páté auto, na které jsme přispěli. Věříme, že naše pomoc přispěje ke zlepšení sociálních
projít na článekAhoj všem, již brzy dojde na tomto webu ke změnám. Vzal jsem si web na starost (po technické stránce) a budu se snažit, aby se tento web dal zase do kupy a prezentoval SKK Bohušovice na internetu co nejlépe. Článek Změny na webu se nejdříve objevil na S