Jak získat byznys díky schopnosti adaptovat ve firmě generativní AI

Zatímco v předchozím blogu jsme se věnovali využití generativního AI k čistě marketingovým účelům, tedy např. napsat příspěvek na blog, v tomto článku se zaměřím na otázku, jak může neschopnost s adaptováním AI ve firmě vést ke ztrátě byznysu. Nejdříve takovou odbočku, generativní AI model zvaný ChatGPT, asi netřeba tolik představovat. Řada z vás si ho jistě vyzkoušela a má na tuto technologii nějaký názor, který může být od obavy ze ztráty zaměstnání až po božskou bázeň na jedné straně a pocit neužitečného nesmyslu na straně druhé. Faktem je, že za těch pár týdnů, co je technologie dostupná veřejnosti, umožnila mnoha lidem si ji vyzkoušet a přijít s pestrou škálou možností jejího využití. OpenAI, tedy firma, co ji vybudovala, mezitím přišla s komerčním modelem jejího použití. To je velmi dobrá zpráva, protože všichni víme, že nic není zadarmo. S předplatným modelem varianty ChatGPT Plus, kdy za pouhých 20 USD měsíčně, jsme schopni již dostat alespoň nějakou záruku dostupnosti, která je nezbytná pro komerční využití. Zároveň je potřeba zdůraznit, že ChatGPT je jen jedním z generativních AI modelů, které jsou vyvíjeny. Další firmy, jako je Alphabet (Google), Meta a další léta pracují na podobných systémech. Lze tedy očekávat, že v brzké době budou komerčně zprovozněny další platformy a nastane boj o dominanci na trhu. To je dobrá zpráva, neboť uživatelům takovýto konkurenční boj přináší řadu výhod. Klíčovou otázkou tedy zůstává, proč si myslíme, že neschopnost adaptovat tuto technologii ve firmě, může vést ke ztrátě byznysu. Odpověď je prostá. Konkurence, která umožní svým zaměstnancům v oborech, kde je požadováno kreativní myšlení, ji využívat nebo je bude dokonce přímo tlačit/motivovat k použití, může získat ohromnou konkurenční výhodu. Proč? Protože za pár dolarů měsíčně získá do svého týmu pracovníka, který svým přístupem bude parťákem při řešení jakéhokoli problému. Jak víme, kreativní řešení problémů je součastí každodenní náplně minimálně většiny administrativních profesí, tedy lidí, které firmy stojí nejvíce. Nejedná se jen o psaní článků, jak jsme ukázali minule, ale v současné době můžeme říci, že generativní AI dokáže při správné interakci s uživatelem, tedy při správně formulovaném dotazu, navrhnout mnoho potenciálních řešení jakéhokoli problému. Sami se zabýváme využitím metodiky Design Thinking pro návrh nových produktů. Součástí této metodiky, stejně jako dalších kreativních nástrojů, je tvorba ideí. Tedy většinou s využitím různých typů brainstormingu generování ideí, jejíž cílem je řešení nějakého problému. Někdy se používá širší termín Creative Thinking. Většinou se jedná o divergentní přístup, kdy na začátku se snažíme mít co nejvíce třeba i praštěných ideí abychom je s uplatněním divergentních technik cizelovali do několika málo zajímavých výstupů. Tento proces vyžaduje přípravný research, kdy musíte mít lidi, co rozumí trhu a klientovu byznysu. Musíte také sestavit tým, který se bude celý den věnovat generování ideí na workshopu a to se všemi aspekty sociální interakce mezi účastníky. To vše opakovaně. Nyní si představte, že každý váš pracovník, který v rámci pracovní náplně řeší nějaký problém, bude mít přístup a bude schopen spolupracovat s generativní AI technologií. Důležité je to slovu bude umět. Takovýto člověk pak má k sobě ideový tým a market research pracovníky najednou. Bez únavy, bez časového omezení, bez nevraživosti mezi jednotlivými členy. Jediné omezení, nadefinovat smysluplně dotaz v angličtině. I když tu angličtinu lze obejít přes pokročilé překladače typu DeepL. Hlavně a na to slovo hlavně chci dát důraz, bude takový pracovník schopen navržené návrhy/idei vyhodnotit a rozvíjet jenom ty, které dávají smysl. Tím zároveň odpovídám na otázku, nahradí generativní AI kreativní zaměstnance? Ano nahradí, ale jen ty kteří s ním nebudou umět pracovat. Budete li chtít pomoci s využitím generativního AI pro váš byznys, neváhejte nás kontaktovat.

projít na článek

EKONOM - TOP ADVOKÁTI PRO BYZNYS

Naše kancelář, jako vítěz kategorie Firemní compliance letošního ročníku firemního žebříčku Právnická firma roku 2022, se stala součástí přílohy týdeníku EKONOM - magazínu Top advokáti pro byznys. Prezentaci naší kanceláře naleznete zde: https://img.ihn

projít na článek

Poděkování firmě Synthomer a.s.

Děkujeme sokolovské firmě Synthomer a.s. za finanční dar, který jsme využili k tematické výzdobě školních prostor. Tento chemický podnik dlouhodobě podporuje školy v našem městě nejen finančně, ale i nabídkou exkurzí, za což mu patří veliké díky.

projít na článek

Nenechte pandemii, aby váš byznys srazila na kolena

Nenechte pandemii, aby váš byznys srazila na kolena. Tipy, jak koronakrizi přežít a nezbankrotovat.Read More Příspěvek Nenechte pandemii, aby váš byznys srazila na kolena pochází z | DvojBlog.cz

projít na článek

Rozhovor s Kateřinou Randovou byznys koučka a naše lektorka

Zveme vás ke sledování inspirativního rozhovoru s úžasnou ženou, naší lektorkou České školy Feng Shui, byznys koučkou a zakladatelkou projektu Autorky.cz Kateřinou Randovou.

projít na článek

MMSK MX OPEN - Šenkvice - Mistrovský titul v kapse!

Sezóna se pomalu ale jistě chýlí ke konci, o víkendu se odjel poslední závod letošního slovenského seriálu MMSK MX OPEN v Šenkvici, kde se mi podařilo urvat 3. místo. Ale hlavně získat mistrovský titul ve třídě MX2. Velké díky patří celému mému týmu BV

projít na článek