Donedávna se dalo lidem v našich a nejen našich končinách doporučit, aby si šetřili peníze na budoucnost. Protože nebylo a nikdy ani nebude jasné, co přinesou dny příští, a tak se dalo říci, že se může jednoho dne každá koruna hodit. Jenže poslední dobou bere ona dlouhodobě pravdivá skutečnost za své. Jistě, i dnes se dá říci, že kdo má naspořeno, má o něco lepší perspektivu než ten, kdo utratil vše, co měl, případně dokonce i to, co neměl. Jenže o kolik má takový spořivý jedinec lepší vyhlídky do budoucna? To už je těžké odhadnout. Protože ceny rostou, inflace pokořuje jeden rekord za druhým, a kdo ví, kdy se ceny opět stabilizují a co pak budou naše dnešní peníze pro jejich držitele ještě znamenat. I dnes se sice doporučuje si spořit, jenže už se otevřeně dodává i to, že není spoření jako spoření. A že odkládání si hotovosti nebo využívání tradičních nástrojů typu vkladní knížka nebo běžný účet je holý nerozum a je třeba investovat, jakkoliv ani investování obvykle dostatečně vysoký úrok nepřinese, a navíc je provázeno i rizikem ztráty investovaných peněz samotných. A kdo spoření nerozumí a nechce takové nechtěné ztráty riskovat, ovšem nemíní se nechat ani ruinovat inflací? Ten je v prakticky neřešitelné situaci. Nelze peníze neutratit a současně na nich neprodělat. A ať se tyto investují do čehokoliv, je to risk, protože má ekonomická situace hodně daleko k ideálu. Ať vám tedy poradí kdokoliv cokoliv, bude taková rada drahá. Totiž vyjde vás draho. Protože se prodělá snad na všem, co lze jenom s penězi podniknout. A kdo ví, kdy tomu zase bude jinak, kdy bude radost peníze mít. Já osobně tedy v dnešní době preferuji investice do svého cestování. Protože je jednak otázkou, jak dlouho nám tu ta možnost zůstane, když už se zase začíná mluvit o rostoucím počtu nakažených a o možné epidemii s příchodem podzimu, a jednak bude aspoň na co vzpomínat. A vzpomínat na cestovatelské zážitky je příjemnější než vzpomínat nad kousky papíru, jakou měly tyto před inflací hodnotu. Příspěvek Každá rada je dnes drahá pochází z FAHD
Když byla v roce 1896 uvedena budapešťská podzemní dráha do provozu, stala se první podzemní dráhou na našem kontinentu, neboť starší bylo londýnské metro. Cesta z centra Budapešti do Městských sadů (Városliget - i dnes funguje) trvala necelých 10 minut.
projít na článekJedním z našich unikátů je Lipenská magistrála. Když počasí dovolí, vznikne více než desetikilometrová bruslařská dráha na ploše jezera. Jedna z nejdelších drah v Evropě!
projít na článekPro větší komfort letní turistiky je lanová dráha v provozu i v letní sezóně. Turisté i cyklisti ji tak mohou využít k pohodlnějšímu dosažení oblíbených míst a tras.
projít na článekBobová dráha Lipno je ideálním celoročním cílem rodinných výletů pro všechny, kteří preferují aktivní využití volného času. Na horské nebo korytové bobové dráze si každý přijde na své.
projít na článekNejvětší kartingová dráha v Evropě. Dětský okruh, okruh pro mládež i seniory. Karting je pro ty, kteří se ho zúčastní, především perfektním odreagováním, aktivním využitím volného času, spojeným s relaxací a odpočinkem od stresu všedních dní . Nabízí je
projít na článek