Kdekoliv se shromáždí dva nebo tři v mém jménu, tam Já jsem uprostřed nich (Ježíš)

Jiří Vacek ... Ježíš v tomto výroku mluví o tom, co Indové nazývají satsang. Proto se hledající mají scházet a společně meditovat, aby tak získali velkou duchovní podporu. Uvědomit si božské vědomí v nás musí každý sám za sebe. Každý může a má vstoupit na stezku, ať má nebo nemá mistra. Bez vlastního úsilí nemůže uspět. Je však jeden úsek stezky, který hledající sám nezvládne: je jím uvědomění jeho Já jsem. To je bez pomoci toho, kdo si již Já uvědomil, nedosažitelné. Tuto pomoc může právě získat ve společné meditaci. Bez velkého úsilí a poctivé práce na sobě není nikdo nabízenou pomoc schopen přijmout a uvědomit si Já jsem...

projít na článek

I chléb je Já jsem

Jiří Vacek Ježíš pozdvihuje chléb a poučuje nás: „Toto je mé tělo.“ Jelikož Ježíš je Kristus, vědomí Já jsem, nemluví o svém těle, ale o vědomí Já jsem. Učí nás chléb skutečně duchovně pozdvihovat a to doslova a nikoliv obrazně. Jak se tak děje? Tak

projít na článek

Účinné léčení

Jiří Vacek Stezka vyžaduje dobré zdraví tělesné i duševní. Nezdravé nebo poraněné tělo se hlásí bolestí a únavou, které na sebe přitahují pozornost, a proto ruší meditaci a tak nám oznamují, že je potřeba vhodně zasáhnout. Je proto správné tělo léčit,

projít na článek

Já jsem

Jiří Vacek Ježíš nás učí: Já jsem dveře do království nebeského. Tomu dobře rozumějme, protože jeho výrok má více významů. Ten nejcennější je, že Ježíš jako spasitel a mistr nás vede k Bohu do jeho sídla, jímž je království nebeské neboli božství. H

projít na článek

Meditace na Boha

Jiří Vacek Meditace, soustředěná na zvolený předmět je nejlepší způsob poznávání. To platí i o Bohu. Zejména na něj máme trvale meditovat a tak jej poznávat. Jak však meditovat na Boha, když jej neznáme? Prvým předpokladem meditace na Boha je proto jeh

projít na článek

Běda tomu, kdo pohorší jednoho z mých maličkých. Ježíš

Jiří Vacek Stále znovu a znovu se setkáváme s velmi svévolným a nezodpovědným chováním některých spíše nepravých než pravých hledajících. Myslí si, že si v duchovní oblasti mohou dovolit, cokoliv je napadne a to bez jakýchkoli následků. Nevěří, že ve v

projít na článek