5. května se náš tým zúčastnil konference Project Restart od Taste Academy (za touto společností stojí zaběhlé a populární konference jako PPC restart, SEO restart apod). Od konference jsme očekávali nové informace a podněty z oblasti projektového řízení firem (efektivnější práce v týmu, lepší produktivita, motivace v týmu, delegace, zkrátka svěží vítr do plachet…) Konference trvala 8 hodin, konala se v multifunkčním centrum Dlabačov a dohromady se na ní vystřídalo 12 řečníků. Celková organizace byla na vysoké úrovni (3x coffee break, občerstvení, oběd – vše OK). Co nám na místě chybělo, byla kvalitní káva . Byl zde k dispozici slušně vypadající pákový kávovar, ale ten se prý nesměl používat. Škoda. Moderátor Michael Koch byl výborný. Zvládl moderování celé akce (i přes menší technické problémy) bez větších zádrhelů, byl vtipný a měl trefné poznámky k jednotlivým řečníkům. Jeho dialog na křesílku s Marianem Jelínkem byl jeden z vrcholů celé konference :). Online kvíz Kahoo.it a otázky na řečníky od účastníků konference pomocí online formuláře byly příjemným zpestřením celé akce. Skvělé shrnutí celé akce připravilo také samotné FREELO - https://blog.freelo.cz/to-nejlepsi-z-konference-project-restart-2022-tipy-od-profiku-na-projektove-rizeni/ Níže pointy, které nás u jednotlivých řečníků zaujaly. Seřazeno od těch (pro nás) nejzajímavější a nejpřínosnějších. Marian Jelínek – Motivace v dnešní době (osobní kouč, manažer a spisovatel) O prvním místu jsme nemuseli v týmu vůbec diskutovat. Konferenci si pro sebe doslova „ukradl“ Marián Jelínek. Jeho řečnické schopnosti, vedení přednášky a celkový přínos byl o level jinde. Tím ale nechceme nějak dehonestovat zbytek přednášejících (kteří byli také skvělí viz. níže). Někdo by mohl namítnout, že jeho přednáška je spíše know-how do života jako takového, a ne do projektového řízení. Nemyslíme si. Otázka motivace je naprosto stěžejní i ve firemním týmu a bez ní by se těžko a s chutí efektivní projektový management vykonával. Naše poznatky z přednášky Mariana: Celá Marianova přednáška se dotýkala tématu vnitřní motivace a péče o naše subjektivní světy. Dle Mariana již není zapotřebí navyšovat potenciál lidstva v době, kdy se máme (ekonomicky) nejlépe v historii naší civilizace. Všechno vědění lidstva máme doslova na dosah ruky (informace kvůli kterým bychom před 25 lety prolézali knihovny, máme nyní k dispozici za pár vteřin na Google). Na každé životní téma máme školení, kurzy, semináře, videa na YT, podcasty – vše volně dostupné na internetu. Víme, jak moc je důležitá strava/pohyb, co nám prospívá a co naopak škodí. Víme, jak spát, jak být efektivní, jak dosahovat cílů apod. Znalost není problém, problém je samotné chtění a motivace to proměnit ve výkon něco dělat... Žijeme ve světě, kde je nadbytek potenciálu, přesto přibývá sebevražd, obézních lidí, špatného spánku, spotřeby antidepresiv, rostou vztahové problémy, nastává krize hodnot, snižuje se míra tolerance mezi lidmi apod. Marian tvrdí, že největším zdrojem motivace je dělat něco, co nás extrémně baví a zároveň od toho chceme co nejvíc. Často uvádí za příklad svého svěřence Jardu Jágra (kterého Marian celé roky koučoval). Jarda miluje hru jménem lední hokej a zároveň od ní chce co nejvíc (gólů, poháru apod.). Problém dnešních lidí je, že chtějí pouze co nejvíc a zapomínají na lásku k té cestě. Schází tam rovnováha (jing a jang) mezi milujme život a chtějme od něj co nejvíc. Dnešní lidé jsou vedení pouze k tomu chtějme co nejvíc bez lásky k životu a k cestě, která je nezbytná. Díky tomu lidé nežijí dle etických hodnot a pro dosažení cíle (Marian je nazývá cílovými feťáky) jsou schopní čehokoliv (neetické jednání). Něco někde ukrást, ve sportu doping apod. Kdyby milovali i tu cestu, tak se nezpronevěří neetickému jednání na cestě k danému cíli. Dle Mariana nastává v dnešní době tzv. bod zlomu (souhrn malých evolucí se promění v revoluci) z tohoto zlomu máme 2 možnosti/cesty kterými se lze vydat: A) Radikální hédonismus = tzv. život bez limitu – otylost, nadváha, diabetes, vyhoření B) Cesta života s limity = omezit nezdravé jídlo, omezit alkohol/cigarety, více pohybu apod. Problémem je, že zatímco dříve nám limity dávala sama doba (nemohli jsme se ani moc přežírat, ani jíst příliš zdravě), tak dnešní doba nám žádné limity nedává. Můžeme žít buďto extrémně nezdravě (přijdu v půl 2 ráno domu – Pizza go home, McDonald, KFC apod.) anebo extrémně zdravě – to ale znamená žít s limity (po 7hod večer nejím, hlídám si tuky, cholesterol, pravidelný pohyb, stop alkoholu/cigaretám atd.) = limity nám nedává doba, musíme si je dát sami. Lidé, kteří se v dnešní společnosti neumějí sami limitovat, mají problém… zatímco dříve jsme díky limitům doby museli žít s limity, tak dnes nemusíme. Každý musí převzít zodpovědnost za svůj život sám a s tím máme extrémní problém. Dokonce dnes ti jedinci, kteří jedli celá léta k večeři KFC a mají diabetes žalují samotné KFC za to, že může za jejich problémy… K tomu všemu, co pan Jelínek popisuje, potřebujeme 2 typy energií: A) Morálně volné vlastnosti – to jsou návyky, disciplína, pevná vůle, odříkání apod. ty jsou extrémně důležité, ale sami o sobě nestačí. Ten, kdo jede 5, 10, 15 let POUZE na morálně volných vlastnostech, zákonitě vyhoří. B) Potřebujeme i silnější energii, a to emoční vazbu MĚ TO BAVÍ ty limity dodržovat. Protože mě baví ta cesta a je tam láska. Například Jarda Jágr miluje hokej ALE nesnáší posilovnu. Protože je ale jeho láska k hokeji tak velká, pravidelně sahá pro své morálně volné vlastnosti a do posilovny chodí. Chodí tam, i když ho to nebaví, protože ví, že díky posilovně bude mít silnější nohy a bude moct lépe dělat sport, který miluje. Další příklad: rybář, který miluje chytání ryb vstane klidně v 5 ráno a jde na ryby. Navíc je rád i kdyby pršelo a nic nechytil. Kamarád, který chce jít s ním, tak ten musí vytáhnout všechny své morálně volné vlastnosti, aby vůbec vstal. = úplně jiné chováni a symbióza dvou protichůdných sil Dále pak Jelínek nakousl i téma otužování. Zatímco dříve jsme se (díky limitům doby) otužovali neustále a přirozeně (doma max 20 stupňů, spánek v 16 stupních), tak dnes je všude přetopeno, čtyři šály pro děti, autem pomalu až do první lavice apod. Zametáme dětem ve všem cestičky = nemají šanci si morálně volné vlastnosti ani budovat. Natož si k něčemu budovat vášeň. Závěrem je potřeba dodat, že je úplně JEDNO, co bude Vaše vášeň a vnitřní motivace. Nemusí to být vydělávat miliony, běhat maratony, nebo vyhrát Stanley cup. Pokud je Vaše motivace a vnitřní oheň péče o Vaši zahradu, proč ne. Každý by si měl najít tu svou vášeň a tu zdokonalovat. Navíc vášeň se může v průběhu let měnit, to je zcela normální. Zatímco dříve pan Jelínek z vášní hrál hokej a vyhrával železného muže, tak dnes se stejnou vášní sází stromy na své zahradě. Závěrečný message: Narodili jsme se, nějak se to stalo, nikdo z nás za to nemůže. Každému z nás byli při narození dány přesýpací hodiny. Každý z nás jednou umře a nikdo neví, kdy to bude. To, co nám zbývá mezi narozením a smrtí je čas. Nikdo neví, kolik ho má, jestli rok, 10 let nebo 50. A je to JEN naše rozhodnutí, co s časem, který nám byl dán, spravíme. Je na nás, jestli celý život budeme věčně nasraní, otrávení, závistiví, kyselí na sebe i na ostatní ANEBO čas potažmo život, který nám zbývá, prožijeme ve snaze o radost a hledání naší vášně. Emoce je totiž rozhodnuti – rozhodněte se, že dnes budete mít (ve vašem subjektivním vnímání světa) hezký den… Kdo Vám to může překazit? Společný jmenovatel všech úspěšných lidí je zvláštním způsobem nastavený subjektivní svět. Všichni extrémně milují to, co dělají, a chtějí od toho extrémně hodně, mají správné návyky a psychickou odolnost. Video záznam z přednášky pana Jelínka bohužel nebude k dispozici (což náš extrémně mrzí) nicméně například zde je jeho podobné povídání na stejné téma (bohužel ne tak povedené jako na konferenci): https://youtu.be/L6JQhJx2Lx0 Freelo – Karel Dytrich - lepší organizace práce na vašich projektech (kapitán Freelo) Na pomyslné druhé místo řadíme Karla a jeho přednášku zaměřující se na lepší organizaci v projektech. Jelikož Freelo ve firmě sami využíváme, tak jsme se těšili na přínosné tipy. Poznámky z přednášky: Ptát se na feedback svých klientů – používat Google formuláře, nebo formulace typu: Jak moc je pravděpodobné, že bych doporučil firmu XXX svému kamarádovi na stupnici 1-10 Productboard – prioritizace Freelo - do Freela převést firemní cíle na daný rok Tvorba zadání - specifikace - předpřipravené formáty a šablony – nedávat zbytku týmu pokaždé jiné zadání Zadání dávat stručné a jasné. S kontextem (poznámkami). Přidělená zodpovědná osoba. Přečíst si to po sobě… Audio vizualní podklady - loom.com Bit.ly/freelo-sablony - https://help.freelo.io/sablony/web/hlavni-seo-faktory-soucasnosti/ - https://help.freelo.io/sablony/web/seo-analyza/ Jaké lidi mít ve firmě - efektivní každý jedinec ve firmě - růstový mindset, smysl činnosti, aby je to bavilo, aby byli zdraví, komunikace Používat task a maximálně subtask. Subtask v subtasku nemá smysl, je nepoužitelný = max 2 úrovně Využívat štítky Karyn Fuentesová - Jak stavět startup a nezbláznit se (CEO Digitoo) Od této přednášky zaměřené na startupy jsme neměli žádné velké očekávání. O to větší bylo překvapení z toho, kolik zajímavých myšlenek a typů v přednášce zaznělo. Poznámky z přednášky: Nebát se ptát se zaměstnanců proč – proč ti to nejde, proč máš horší výkonnost než na předešlém postu apod. = nedomnívat se, ptát se PROČ a snažit se pochopit. Radikální otevřenost – říkat interně ve firmě upřímně, pokud ten druhý dělá blbost nebo v případě, že vidíme prostor pro zlepšení! Diplomacie stranou. Dávat upřímný feedback vždy a všem. The only guarantee for failure is to stop trying Vybírat do firmy lidi s hodnotami, ne sráče. To pak samovolně tvoří hodnoty a firemní kulturu. Dobrá myšlenka byla také nemít pojetí firmy jako rodiny – je to válečný nebo sportovní tým. Nikdo z firmy by neměl jenom přepinkávat email, když ví, že to může tomu druhému zjednodušit. Big picture - Větší odstup – kde chceme být za rok, za dva, za pět. Je nesmysl se striktně vyhýbat činnostem, které vás nebaví (někdy je stejně budete muset udělat). Jan Makovička - systémově řízená firma v éře generace Z Zajímavá přednáška zaměřující se na mileniály a generaci Z, tedy na generace, které postupně začínají tvořit ve firemních kulturách majoritu. Generace, které se vyznačují specifickými rysy, které není možné ovlivnit (pouze se přizpůsobit). Poznámky z přednášky: Generace Z fluktuuje a mění zaměstnaní. Má to v DNA nejde to změnit, pouze se tomu přizpůsobit. Vždy bude nějaká rutinní práce. Přesto je třeba si aktivně udělat prostor pro růst a produktivitu firmy a zaměstnanců! Zamyslet se nad zjednodušením práce a INOVOVAT! Nedělat stále vše jako cvičená opice pod návalem práce a s vědomím, že to přece už roky funguje. Čím méně nástrojů, tím lépe (např jen Freelo a ne Asana/Trello/Basecamp apod.) = lepší cesta je méně nástrojů a umět je ovládat na 100 %. Znát jejich možnosti propojení, synchronizace apod. Okta - sdílení hesel v týmu – důležitý bezpečnostní prvek Bezpečnost – hesla na jednom místě, jedno heslo ke všemu – ženeme se do průseru Aplikovat minimalismus jak ve firmě, tak v osobním životě Jaký je rozdíl mezi zásadou a pravidlem? Zásada: Když je volno, tak nepracuji. Pravidlo: Služební mobil je vypnut po 17:00 v pracovní den a o víkendech. Zásada je obecnější, často vyjadřuje i určitou hodnotu. Pravidlo musí být konkrétní a měřitelné. Zkoušet ve firmě změny, nové projekty apod. Uvědomit si, že i u TOP firem jako Google nebo Microsoft uspěje POUZE 10-20 % jejich projektů a zbytek upadne v zapomnění… Filip Soukup Jako náhrada za přednášku Dana Gamrota (na kterého jsme se extrémně těšili) přišel obchodník Filip Soukup z Každý prodává. Přednáška byla zaměřena čistě na SALE a byla plná hodnotných informací a podnětů pro zamyšlení: Váš obchodník - musí mít od Vás podklady! = mail script, call script, nejčastější námitky, argumenty apod. Dávat mu strategii a něco, podle čeho se může řídit (podklady pro obchod) Cesta zákazníka - calendly Inovujte neustále - neustále se něco mění - Váš 2 roky starý call script je už opravdu DINOSAURUS!!! Jednoduchost – user story mapa - pro klienta - co je hotovo, na čem se pracuje a co pak zbývá Vojtěch Hlaváček a Jiří Kryštof Jarmar (kluci z Brainweare) Skvělou přednášky měli taky kluci Vojtěch a Jirka z https://brainya.org/. Jelikož jejich podcast pravidelně posloucháme, tak na konferenci nezaznělo (pro nás) nic nového. To ale vůbec nesnižuje kvalitu přednášky, která byla jistě pro firmy, které kluky neznají, extrémně přínosná ) Nosné myšlenky z prezentace: subjektivní prožitek je to jediné, co máme, proto bychom se o něj měli náležitě starat když nemůžete přijít na řešení, zkuste celý problém definovat jinak, to, čemu věnujeme pozornost, roste. Na druhou stranu zde roste i riziko, že budeme slepí vůči něčemu jinému. Honza Řezáč - Cíle (nejen) digitálních projektů) (House of Řezáč) Na přednáškách pana Řezáče už jsme párkrát byli, takže jsme se nedozvěděli nic moc nového. Spíše šlo o připomenutí toho, co už od Honzy známe a hesel, které jeho firma razí. Co se týká dalších přednášek, tak ve zkratce: Tomáš Zacha + Josef Hajkr + Vašek Macíček – pánové všichni nabití informacemi (u pana Zachy zajímavé informace ze zákulisí Alzy), jen pro naši firmu v současné době víceméně nevyužitelné. Vašek Macíček - Eshopy – nedávají detailní nabídky, ale komplexní řešení jsou strašně náročná. Nejdřív základ a pak postupně po krocích nahoru. S klientem komunikovat i po telefonu a osobně (potom zápis do emailu pro potvrzení), dávat jim jednou za čas dáreček – pozornost a proaktivitu. Andrea Pavelcová – hýbejte se, nezanedbávejte zdraví životní styl na úkor práce, dechové techniky, vedené meditace apod. Dále dbejte na ergonomii pracovního místa a pravidelné přestávky (pomodoro). Jelikož se v týmu pohybem a zdravím životním stylem zabýváme (všichni v týmu více či méně sportujeme), tak nám tato přednáška nepřinesla nic nového. Jen opakování toho, co každý už vlastně ví (viz. přednáška pana Jelínka). Navíc s nějakými „fakty“ o výživě a pohybu, které Andrea prezentovala, nesouhlasíme. Richard Fussganger – upřímně za nás nejslabší přednáška. Jednak (pro naši firmu) nevyužitelné informace + styl a tempo prezentace nám nesedlo. Search for: Kategorie článků E-BOOK (2) Návody (9) Novinky (6) Ostatní (11) PPC (3) Případové studie (8) Různé (4) SEO (15) Sociální sítě (1) Tipy (23) *VIP* pro klienty Archivy Archivy Vybrat měsíc Květen 2022 Červen 2018 Duben 2018 Březen 2018 Leden 2018 Říjen 2017 Září 2017 Červenec 2017 Červen 2017 Květen 2017 Duben 2017 Únor 2017 Leden 2017 Prosinec 2016 Listopad 2016 Září 2016 Srpen 2016 Červenec 2016 Prosinec 2015 /* Konference PROJECT RESTART 2022 – zhodnocení Ostatní, Různé, SEO, Tipy Čas čtení: 12 min 5. května se náš tým zúčastnil konference Project Restart od Taste Academy (za touto společností stojí zaběhlé a populární konference jako PPC restart, SEO restart apod). V článku Vám přinášíme naše zhodnocení celé této akce včetně výtažku toho nejdůležitějšího ze všech přednášek. Případová studie - smartgo.cz PPC, Případové studie, SEO Čas čtení: 4 min Případová studie pojednává o vývoji webových stránek www.smartgo.cz, u kterých jsem se staral jak o SEO, tak o PPC. V případové studii mapujeme dosažené výsledky a vynaložené investice. Pokud hledáte profesionální marketingovou podporu, kontaktujte nás Kontaktujte nás Příspěvek Konference PROJECT RESTART 2022 – zhodnocení pochází z MK-VISION s.r.o.
Pár slov na úvod Pan Radim Trunda se na nás obrátil s konkrétní žádostí na zvýšení relevantních přístupů z organického (přirozeného) vyhledávání pro jeho webový projekt nofear.cz. Po úvodních jednáních jsme komplexně převzali správu všech SEO aktivit. Pri
projít na článekPo dvouleté pauze je na čase dát si restart To je podtitul VIII. Multioborové konference nelékařských profesí, která se koná 15. 9. 2022 v Nemocnici Na Pleši. Kdo potvrdil účast? Prof. PhDr. RNDr. Helena Haškovcová, CSc. Pedagožka, bioložka a filosofka,
Pár slov na úvod Pan Seigl se na nás obrátil s žádostí na zvýšení relevantních přístupů z organického (přirozeného) a placeného vyhledávání pro jeho webový projekt smartgo.cz. SMARTGO nabízí organizované zájezdy na kulturní a sportovní akce/klání (od fotb
projít na článekKonec května se nezadržitelně blíží a s ním poměrně rychle stoupá hysterie, co nám tedy to GDPR přinese. Co přinese celému online marketingu, to tady rozebírat nebudeme. Co ale konkrétně znamená GDPR pro SEO? Které oblasti SEO jsou v pohodě, čili kde nezp
projít na článek20. a 21. ledna 2022 proběhla 16. výroční konference itSMF Czech Repubic, kde CQS bylo již tradičně bronzovým partnerem. Nosné téma konference bylo: „Jak lidé drží krok s technologickým zrychlením v digitálním věku? Jaká je budoucnost ITSM, technologií a
projít na článek