21. 25.8.2023, VIM Vzdělávací institut pro Moravu, Hybešova 15, 602 00 Brno Pětidenní prožitkový kurz s teoretickými vstupy a praktickými částmi ve formě sebezkušenostních dílen. Určený pro pedagogické pracovníky všech typů škol. • SOCIÁLNÍ, EMOČNÍ A ETICKÁ VÝCHOVA (SEE Learning) je ucelený mezinárodní program, který je možné využít ve všech úrovních vzdělávání, se strukturovanou ověřenou metodikou pro děti od mateřské po střední školy. • Zaměřuje se na potřebu rozvíjet opomíjenou složku – emoční gramotnost a inteligenci, která učí poznávat vlastní emoce, jak s nimi pracovat, jak být empatický vůči druhým, jak vytvářet zdravé vztahy a osobně i všeobecně prospěšná rozhodnutí. • Základem je jednoduchý etický přístup otevřený a přístupný pro všechny, který rozvíjí základní a přirozené lidské hodnoty, jako je empatie, soucit, tolerance, odpuštění a láska. • Jde o program celostního vzdělávání srdce i mysli, vycházející z každodenních běžných osobních zkušeností, propojených s nejnovějšími vědeckými poznatky o fungování mozku, epigenetice i vzniku a působení traumatu. • U pedagogů i studentů rozvíjí porozumění a dovednosti podporující jednání vedoucí ke zdravému a spokojenému životu vlastnímu i druhých. • Základem vzdělávacího programu jsou tři postupně se rozvíjející dimenze, které v sobě zahrnují tři typy poznání a praktických schopností pro všechny zúčastněné: 1) uvědomění, 2) soucit, 3) zapojení. Tyto dimenze se zároveň rozvíjejí ve třech oblastech: 1) osobní, 2) sociální, 3) systémové. • Celý program je prakticky zaměřený na rozvíjení soucítění, základních lidských hodnot a etické jednání. Dále na metody pro zlepšení soustředění a odolnosti vůči stresu, systémové myšlení a konstruktivistický způsob k učení. • Další informace: https://www.seelearning.cz/ https://www.vim-jmk.cz/co-delame/vzdelavani/akce/ak07105 Přihlášky do 20.6.2023 na: [email protected] Podrobnější informace Kurz realizuje Institut environmentálního a etického vzdělávání, z. s. ve spolupráci se Vzdělávacím institutem pro Moravu. Hlavní programové bloky: 1) ZÁKLADNÍ PRINCIPY SEE LEARNINGU Koncept tří dimenzí (uvědomění, soucit, zapojení). Koncept tří oblastí (osobní, sociální, systémová). Zaměření na etiku, moderní poznatky v oblasti traumatu, uvědomění vzájemné závislosti a systémové myšlení. 2) VYTVOŘENÍ SOUCITNÉ TŘÍDY Zkoumání laskavosti, třídní dohody. 3) ROZVÍJENÍ ODOLNOSTI MINUTOVÉ PRAXE Strategie okamžité pomoci soubor jednoduchých aktivit, které mají v případě náročnější emoční situace jedinci pomoci přesměrovat pozornost. 4) POSILOVÁNÍ POZORNOSTI A SEBEUVĚDOMĚNÍ Rozvoj pozornosti pomocí aktivit: bdělé vědomí, ostražitost, bdělá pozornost. Trénování pozornosti v různých situacích. 5) ŘÍZENÍ EMOCÍ Zkoumání potřeb, které vznikají v souvislosti s životem a učením. Rozpoznání toho, že všichni lidé mají potřeby. Rozvoj větší empatie se sebou samými i s druhými. 6) UČÍME SE O DRUHÝCH A OD NICH Porozumění emocím druhých v souvislostech: uvědomění, že jednání a emoce povstávají v rámci specifického kontextu života a zkušeností z minulosti. 7) SOUCIT SE SEBOU SAMÝM A S DRUHÝMI Projevování laskavosti vůči sobě: koncept pozitivního a negativního hovoru se sebou samým i druhými. Porozumění chování a emocím druhé osoby. Zkoumání aktivního soucitu, porozumění potřebám a tužbám druhého a přijetí odpovědnosti za pomoc druhým. 8) JSME V TOM VŠICHNI SPOLEČNĚ Sledování, jak je jedinec ovlivňován a závisí na mnohých členech komunity. Zkoumání systémového myšlení. Poznávání vlastních systémů, jichž jsme součástí. 9) PRŮVODCE IMPLEMENTACÍ SEE LEARNINGU Možnosti využití principů a technik SEE Learningu ve vlastní každodenní osobní praxi: zvyšování psychické odolnosti, emoční gramotnost. Práce s kurikulem SEE Learningu při implementaci ve škole. Role vyučujícího v celém programu. 10) ZÁVĚREČNÝ PROJEKT UTVÁŘÍME LEPŠÍ SVĚT Příprava plánu žákovského projektu, příležitost integrovat předchozí poznatky a dovednosti. Příprava aktivit žáků, které je povedou ke spolupráci na rozvoji dovedností systémového myšlení prostřednictvím zkoumání aktuálních problémů, které je zajímají. Příprava plánu soucitné školy. The post LETNÍ ŠKOLA SOCIÁLNÍ, EMOČNÍ A ETICKÉ VÝCHOVY appeared first on ANTONÍN TOMEK.
štítná žláza je vlastně emoční štít organizmu, dobré je ventilovat emoční chování vně sebe a ne proti sobě, to štítnou žlázu oslabuje a ničí
projít na článekVychází z potřeby nového způsobu myšlení, který zahrnuje uvědomění si naší vzájemné propojenosti a závislosti, otvírá nutnost a možnost společně řešit problémy a aktuální výzvy, podněcuje k nezbytným krokům a změnám prostřednictvím konstruktivního dialogu
projít na článekVážení, dovoluji si vás informovat, že se naše škola VOŠ a SOŠ Roudnice n. L. v pondělí 27. listopadu 2023 připojuje k celostátní stávce. To znamená, že v tento den nebude probíhat výuka. Žáci mají ředitelské volno. Škola bude uzavřena. Děkujeme za poch
projít na článekV měsících říjnu a listopadu se bude konat na Katolické teologické fakultě v Praze kurz liturgické výchovy v katechezi. Kurz je určen zájemcům, kteří se věnují jakémukoliv typu katecheze, ale také dospělým, kteří chtějí sami prohloubit porozumění prožíván
projít na článekUž více jak 30 let pracuji s lidmi jako organizátor akcí, pedagog, lektor, psychoterapeut. Začínal jsem jako organizátor akcí Hnutí Brontosaurus, ekopedagog, učitel na 1. stupni ZŠ, později waldorfský učitel, učitel na vysoké škole, lektor seminářů pro pe
projít na článek