SOCIÁLNÍ EMOČNÍ A ETICKÁ VÝCHOVA

Vychází z potřeby nového způsobu myšlení, který zahrnuje uvědomění si naší vzájemné propojenosti a závislosti, otvírá nutnost a možnost společně řešit problémy a aktuální výzvy, podněcuje k nezbytným krokům a změnám prostřednictvím konstruktivního dialogu a spolupráce. Základem je jednoduchý etický přístup otevřený a přístupný pro všechny, který rozvíjí základní a přirozené lidské hodnoty, jako je empatie, soucit, tolerance, odpuštění a láska. Cílem je vytvoření celosvětové iniciativy zaměřené na nový výchovný a vzdělávací model, jehož základem je stejnou měrou otvírání, propojení a využití našeho srdce i mysli. Zaměřuje se na potřebu rozvíjet opomíjenou složku – emoční gramotnost a inteligenci, která učí poznávat vlastní emoce, jak s nimi pracovat, jak být empatický vůči druhým, jak vytvářet zdravé vztahy a osobně i všeobecně prospěšná rozhodnutí. Je o nový přístup přijetí spoluodpovědnosti za své jednání a působení na okolní svět nikoli cestou vymáhání pravidel, ale díky niternému zkoumání a uvědomování si příčin a jejich důsledků. SOCIÁLNÍ, EMOČNÍ A ETICKÁ VÝCHOVA (SEE Learning) je ucelený a fungující mezinárodní program, který je možné využít ve všech úrovních vzdělávání, se strukturovanou ověřenou metodikou pro děti od mateřské po střední školy, s certifikovanými metodickými semináři a zážitkovými kurzy pro pedagogické pracovníky. Jde o program celostního vzdělávání srdce i mysli, vycházející z každodenních běžných osobních zkušeností, propojených s nejnovějšími vědeckými poznatky o fungování mozku, epigenetice i vzniku a působení traumatu. U pedagogů i studentů rozvíjí porozumění a dovednosti podporující jednání vedoucí ke zdravému a spokojenému životu vlastnímu i druhých. Základem vzdělávacího programu jsou tři postupně se rozvíjející dimenze, které v sobě zahrnují tři typy poznání a praktických schopností pro všechny zúčastněné: 1) uvědomění, 2) soucit, 3) zapojení. Tyto dimenze se zároveň rozvíjejí ve třech oblastech: 1) osobní, 2) sociální, 3) systémové. Celý program je prakticky zaměřený na rozvíjení soucítění, základních lidských hodnot a etické jednání. Dále na metody pro zlepšení soustředění a odolnosti vůči stresu, systémové myšlení a konstruktivistický způsob k učení. Program SEE Learning se zrodil v roce 2015 jako mezinárodní výzkum Centra pro kontemplativní vědu a morální etiku na Emorské univerzitě v Atlantě (USA) na výzvu dalajlámy, který s touto univerzitou spolupracuje. Je výsledkem mnohaleté spolupráce světových odborníků v oblasti pedagogiky, výzkumu traumatu, psychologie, neurovědy, bdělé pozornosti (mindfulness), filozofie a etického vzdělávání a vychází z poznatků Daniela Golemana z oblasti sociálních dovedností, emoční inteligence a učení. V současné době jsou do tohoto programu zapojeny pedagogové a školy z více než 50 zemí celého světa. ​V České republice je program SEE Learning realizován od roku 2019 pod záštitou Institutu environmentálního a etického vzdělávaní z.s., přidruženého partnera Emorské univerzity v Atlantě. Od roku 2021 je SEE Learning akreditován MŠMT v rámci dalšího vzdělávaní pedagogických pracovníků. Program SEE Learning poskytuje zážitkové kurzy a metodické semináře určené primárně pro pedagogické pracovníky všech typů škol a zaměřené na rozvoj jejich sociálních a emočních kompetencí. Metodicky podporuje implementaci programu do škol. Odborným garantem programu v ČR je prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc., vysokoškolský pedagog a vědecký pracovník v oblasti inovativního vzdělávání. Další informace, kontakty, aktuální kurzy a metodické materiály: https://www.seelearning.cz/ Klikni na Co rád dělám a umím The post SOCIÁLNÍ EMOČNÍ A ETICKÁ VÝCHOVA appeared first on ANTONÍN TOMEK.

projít na článek

ŠTÍTNÁ ŽLÁZA

štítná žláza je vlastně emoční štít organizmu, dobré je ventilovat emoční chování vně sebe a ne proti sobě, to štítnou žlázu oslabuje a ničí

projít na článek

LETNÍ ŠKOLA SOCIÁLNÍ, EMOČNÍ A ETICKÉ VÝCHOVY

21. 25.8.2023,  VIM Vzdělávací institut pro Moravu, Hybešova 15, 602 00 Brno Pětidenní prožitkový kurz s teoretickými vstupy a praktickými částmi ve formě sebezkušenostních dílen. Určený pro pedagogické pracovníky všech typů škol. • SOCIÁLNÍ, EMOČNÍ A E

projít na článek

Sociální partneři podepsali gentlemanskou dohodu

Sociální partneři opět ukázali vůli a schopnost dohodnout se na společném postupu úpravy zákoníku práce. Zástupci zaměstnavatelů, zaměstnanců a vlády nalezli shodu na velmi obtížné transpozici evropských pravidel v oblasti transparentnosti a předvídatelno

projít na článek

Diagnóza F 432

Diagnóza F 432 znamená poruchy schopnosti přizpůsobení se. Jde o stavy subjektivních obtíží a emoční poruchy‚ které obvykle zasahují do interakce s ostatními lidmi. Poruchy začínají v období adaptace na výraznou životní změnu nebo stresovou životní událos

projít na článek

Víra dítěte (a její výchova v KDP)

Článek Ann M. Garrido z roku 2008 o současném velkém růstu programu Katecheze Dobrého pastýře ve světě. Autorka představuje základní charakteristiky programu ve srovnání s tradičním způsobem náboženského vzdělávání a zároveň se vyjadřuje očima ředitelky a

projít na článek