Marketing

Je to způsob řízení hospodářské činnosti pomocí trhu s cílem dosažení dlouhodobé ziskovosti, základem je průzkum trhu (nabídka/poptávka).   Průzkum trhu: a.       od stolu podnik vychází z interních údajů (reklamace, minimální prodej) b.       v terénu vychází z externích údajů (konkurence, zákazníci)   Faktory ovlivňující poptávku: S  rostoucí cenou poptávka klesá. Poptávku ovlivňují tyto faktory: užitečnost, příjmy, ceny substitutů (podobné), ceny komplementů (doplňující), demografické změny (obyvatelstvo), zvyklosti spotřebitelů, módnost a reklama…..   Faktory ovlivňující nabídku S rostoucí cenou nabídka roste. Nabídku ovlivňují tyto faktory: ceny výrobních činitelů, situace na trhu MARKETINGOVÝ MIX (4P) a)       Produkt Produkt se skládá ze tří částí: 1.       Jádro – užitečnost 2.       Vnější znaky – kvalita, design (vzhled + funkce), styl (estetické vlastnosti) 3.       Služby – nejvíce předmětem konkurence (poradenství, katalogy, dovoz, montáž, záruka)   b)      Cena = peněžní vyjádření zboží a služeb 1.       Pohyblivé – závislé na N a P, tržní ceny 2.       Pevné – regulované státem (nájemné) ž   Diferencované ceny: ovlivněny: věk zákazníka, pohlaví, místo prodeje, čas, množstevní slevy… Obchodní maržeje rozdíl mezi nižší nákupní a vyšší prodejní cenou, umožní uhradit vlastní náklady, je i zdrojem zisku. Elasticita (cenová pružnost): reakce poptávky na změnu cen. c)       Distribuce = způsob, jakým se zboží dostává ke konečnému spotřebiteli 1.    Přímá: nezahrnuje mezičlánek 2.    Nepřímá:výrobce -> velkoobchod -> maloobchod -> spotřebitel -> konečná spotřeba   Velkoobchod umožňuje přetvářet úzký výrobní sortiment na široký obchodní, zabezpečuje zásobování, Maloobchod­ mezi velkoobchodem a spotřebitelem, podnikové prodejny (pekárny, lékárny)   Franchising= způsob podnikání v maloobchodě podle předem stanoveného konceptu, základem smluvní vztah mezi poskytovatelem licence a příjemcem. Spojeno s menším rizikem, obchoduje se pod již zavedeným obchodním jménem.   Propagace = ovlivňování zákazníka, aby si výrobek koupil, hlavním úkolem je navýšení prodeje Článek Marketing se nejdříve objevil na Hastall.

  • Web: Hastall
  • Aktualizace: 21.6.2023
projít na článek

Fénix content marketing

The post Fénix content marketing appeared first on Fotoateliér, reklamní - marketingová agentura, grafické, internetové studio Praha.

projít na článek

Integrating social media into marketing strategy: benefits and challenges.

In today's digital era, social media has become a powerful tool in marketing. Companies use platforms such as Facebook, Twitter, Instagram and LinkedIn to interact with their target audience, build brand awareness and attract customers. Integrating social

projít na článek

Principy

Za těch pár let, co se pohybuju v marketingu, dokážu už celkem dobře poznat, kdo je marketér srdcem a kdo jen proto, že to zní cool. Kdo marketing vystudoval a žije jím a kdo si dal do sívíčka senior marketing specialist proto, že má vysoký počet zhlédnut

projít na článek

Content marketing zvýhodňujeme zakázky s obsahovým zpracováním

The post Content marketing zvýhodňujeme zakázky s obsahovým zpracováním appeared first on Fotoateliér, reklamní - marketingová agentura, grafické, internetové studio Praha.

projít na článek

Základní e-mail marketing pro každý e-shop

Jaké e-mailingové kampaně by měl mít opravdu každý e-shop? Tyto kampaně za nás budou pracovat už na pořád. Tak proč je neudělat? The post Základní e-mail marketing pro každý e-shop appeared first on ProvozujemeEshop.cz.

projít na článek