Marketingová strategie. Zní to jako něco, co obnáší spoustu práce, plánování, nulový prostor pro změny a kreativitu. A ta je přece v marketingu zásadní! Marketingová strategie ale nemusí znamenat sešněrování kreativního procesu, záplavu tabulek a ztrátu možnosti si občas trochu zaimprovizovat. Dá vám zdravý rámec i příležitost pro změny. Tedy… když ji správně nastavíte. Marketing bez plánu: risk, nebo příležitost? Abychom nevařili z vody, ukážeme vám podrobně, jak to bez plánování a vyhodnocování marketingových aktivit obvykle vypadá. A potom ukážeme, jak to vypadá, když plánujete. Rozhodnutí je na vás. Firma s marketingem BEZ plánování: neví se, co očekávat od vybraných komunikačních a akvizičních kanálů (máme na mysli čísla – % zásahu, % úspěšnosti, počet konverzí – akcí, o které stojíte – setkání, přihlášení, kontrakt…) logicky se tedy nehodnotí, protože cíle nejsou neoptimalizuje se, protože se neví ani to, co je dobrý a co špatný výsledek neví se, o čem se bude s potenciálními zákazníky bavit, vše jede ad hoc bez záměru nejsou stanoveny přesné aktivity, které se budou každý měsíc vykonávat, natož s jakým rozpočtem a cílem reporting je vágní nebo žádný marketér je mnohdy bezradný, protože si neumí stanovit reálný cíl a poté k němu hledat cestu Firma s marketingovou strategií: ví víceméně přesně, jaký je potenciál na trhu, a to v jednotlivých komunikačních či akvizičních kanálech (kolik ‚‚klientů‘‘ ke komunikaci je na scéně) zná míru úspěšnosti jednotlivých kanálů nebo má k dispozici alespoň odhady, se kterými se poté pracuje při optimalizaci má představu, jakých výsledků má v jednotlivých kanálech dosahovat, kolik to bude stát a kolik to vynese zná svoje silné stránky a v komunikaci je používá (publikační plán je součástí marketingové strategie) zcela určitě ví, co se v každém měsíci bude dít a jakých se má dosáhnout cílů pokud se výsledky liší od odhadu, může s tím tedy něco dělat – upravit, zacílit, upustit, přesunout rozpočet a tak dále má přesné metriky pro reporting a monitoring marketér má dle nás v ruce silný nástroj k rozhodování o podobě komunikace a může vyhodnotit, kudy vede cesta Marketingová strategie je dynamický, ne statický dokument Pokud marketing spravuje firmě externí agentura, hodí se plán navíc k tomu, že jasně rozděluje úkoly pro obě strany. Za nás tedy jednoznačně ano, bez marketingové strategie bychom do spolupráce nešly. Ale pozor. Plán není statický dokument. Naznačuje cestu, ukazuje, kudy se na počátku vydat a jaký zhruba očekávat výsledek. Zároveň ale říká ‚‚vyhodnoť a rozhodni se, jestli to bylo správně‘‘ a ‚‚optimalizuj a měň mě k co nejlepším výsledkům‘‘. Lepili jste doposud svůj marketing z víceméně náhodných aktivit a s ještě náhodnějšími výsledky? Tak si z následujícího měsíce udělejte měsíc předsevzetí a pojměte ho strategicky! Připravte si marketingový plán – potom můžete vyrazit hledat nové klienty s tím, že víte kde, jak, proč a za kolik. Sami to nezvládnete? Pomůžeme vám. Domluvte si s námi konzultaci třeba hned teď. The post Marketingová strategie vs. improvizace. Kdo vyhraje? appeared first on Malá marketingová.
Saxofonista a skladatel ONDŘEJ ŠTVERÁČEK je nejen praktikem, ale také pedagogem a jazzovým teoretikem. Po učebnici „Jazzová improvizace“ (Mezinárodní hudební konzervatoř Praha, 2021) a loňské publikaci „Moderní jazzová improvizace“ (Nakladatelství ČRo) za
projít na článekSTRATEGIE Jak prezentovat va i společnost na internetu a soci ln ch s t ch?
Pohybově taneční retreat v podhorské krajině. Dynamická práce s tělem, pohyb na zemi i ve vzduchu, lehké létání a kontaktní improvizace. Intenzivní pohybová dílna vede ke specifickému využití orientačních mechanismů těla. Trénuje tělo i mysl tak, že lehc
projít na článekJak se vydat vstříc strategii? Co se vám vybaví, když se řekne marketingová strategie? Tipuju, že plány, cíle, tržby, meetingy, ale asi nic moc konkrétního. Co takhle výlet? Příroda, kamarádi, boty, mapa, sluníčko, lyže, trasa, kolo, prostě spousta věc
projít na článekPoslání značky a strategie Marketingová teorie velmi často čelí útokům nejrůznějších predátorů. Lidé ji ohýbají podle potřeb, zobecňují, staví na vodě nebo vytrhávají z kontextu. Kvůli tomu pak vzniká balast, který je na míle vzdálený od reality a může
projít na článek