Právě se vám do rukou dostaly karty „Jiskřivé momenty“ – věříme, že každý z vás alespoň jednou v životě zažil něco jako „jiskřivý moment“, který vás obohatil, povzbudil, pohladil nebo alespoň pobavil. Věříme, že takové okamžiky, hodiny, dny, týdny … jsou více než jen příjemnými situacemi, ale že z nich také můžete čerpat sílu pro svůj vlastní rozvoj. A tak jako hvězdy na nebi každou noc září na lidské snění, stejně mohou být tyto okamžiky silným zdrojem pro plnění vašich snů. Karty jsme vytvořili hlavně pro pedagogy, kteří pracují s třídními kolektivy, teamleadry a v podstatě pro kohokoliv, kdo vede nějakou skupinu lidí. Ale jsou vhodným nástrojem i pro kouče, supervizory, terapeuty, kteří pracují s individuálními klienty a taky pro každého, komu se karty líbí. Přední strana karty s aktivními prvky .shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-728f90efc60bfc877c82ee3ae15a17e7.enable-bg-rollover .rollover i, .shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-728f90efc60bfc877c82ee3ae15a17e7.enable-bg-rollover .rollover-video i { background: -webkit-linear-gradient(); background: linear-gradient(); } .shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-728f90efc60bfc877c82ee3ae15a17e7 .rollover-icon { font-size: 32px; color: #ffffff; min-width: 44px; min-height: 44px; line-height: 44px; border-radius: 100px; border-style: solid; border-width: 0px; } .dt-icon-bg-on.shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-728f90efc60bfc877c82ee3ae15a17e7 .rollover-icon { background: rgba(255,255,255,0.3); box-shadow: none; } Zadní strana karty s barevnou abstrakcí .shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-f14c2f53f1b46073dabe388bd774c855.enable-bg-rollover .rollover i, .shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-f14c2f53f1b46073dabe388bd774c855.enable-bg-rollover .rollover-video i { background: -webkit-linear-gradient(); background: linear-gradient(); } .shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-f14c2f53f1b46073dabe388bd774c855 .rollover-icon { font-size: 32px; color: #ffffff; min-width: 44px; min-height: 44px; line-height: 44px; border-radius: 100px; border-style: solid; border-width: 0px; } .dt-icon-bg-on.shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-f14c2f53f1b46073dabe388bd774c855 .rollover-icon { background: rgba(255,255,255,0.3); box-shadow: none; } Jaké prvky na kartách najdete a k čemu slouží ŠIPKY - reflexe Ve spodní části karty uprostřed se může nacházet piktogram šipky a ten značí otázku, kterou můžete využít pro reflexi po aktivitách v rámci zážitkové pedagogiky. PANÁČEK/PANÁČCI Nahoře uprostřed na kartě je umístěn piktogram panáčka/panáčků, který určuje, zda se karta orientuje na jednoho člověka či více lidí. Otázka na kartě s jedním panáčkem se zaměřuje na jednoho člověka. Na kartě s více panáčky je otázka zaměřena na významné blízké z pohledu jednotlivce. EMOTIKONY V levém dolním rohu vidíte smajlíka, který nemá žádným způsobem odrážet náladu otázky, jedná se o samostatný prvek, který můžete vyžít různými způsoby – např. si účastníci mohou najít takového, který charakterizuje jejich aktuální náladu. Pozor, záměrně jsme nevolili smajlíky negativní, aby nijak neovlivňovali náladu otázky. Můžete zde najít spíše pozitivní a neutrální výrazy. Vzhledem k tomu, že i smajlíka může každý jedinec vnímat jinak, můžete tento prvek využit pro rozdělení účastníků na skupiny. Např. skupinu vytvoří všichni, jejichž smajlík se tváří zamyšleně. KOSTKA V levém horním rohu můžete najít hrací kostku. 18 karet v každé kategorii se dá krásně dělit šestkou, a proto se v jednotlivých kategoriích kostky 1-6 objevují třikrát. Například karta č. 101 má na kostce č. 1, karta č. 106 má na kostce 6, karta č. 7 má opět na kostce 1, atd. Hodnoty kostek v jakýchkoliv matematických variantách můžete využít pro rozdělování účastníků na skupiny. (Všichni s číslicí 2 vytvoří skupinu…atd.). Věříme, že s tímto prvkem vymyslíte spoustu dalších možností, jak jej využít. KATEGORIE – číslo karty Každá karta má své originální číslo, které najdete na levé straně karty uprostřed. Karty kategorie „preferovaná budoucnost“ začínají číslicí 1, přičemž první karta kategorie má označení 01, tzn. že číslo dané karty je 101. Karty kategorie „zjišťování zdrojů“ začínají číslicí 2, stejně tak první karta v kategorii má číslici 01, první karta kategorie je tedy označena číslem 201. Kategorie „pojmenování cílů“ je označena číslicí 3. Kategorie „drobné známky úspěchu“ je označena číslicí 4. Každá kategorie má 18 karet, to znamená, že v balíčku najdete karty s označením 101-118, 201-218, 301-318 a 401-418. PIKTOGRAMY OBLASTÍ Oko – otázka zaměřená na konkrétní popisy: jak to bude vypadat…jak to poznáš…na čem se to projeví… Pohár – otázka zaměřená na úspěch: Úspěchem myslíme již dosažný výsledek, cíl. Něco, co už zvládáme, umíme, dokázali jsme. Hlava – otázka podněcuje k imaginací/představivostí: Otázky, které mají podpořit a motivovat člověka k tomu, co by chtěl. Člověk, který se chystá něco udělat, obvykle začíná představou ….Imaginace pomáhá člověku vyvolávat v mysli představy či obrazy, které se mohou vázat k předchozí zkušenosti jako vzpomínky, ale mohou tento materiál různě přetvářet a vytvářet tako nové představy. Srdce – otázka se zaměřuje na prožívání člověka a jeho emoce (co cítí, prožívá) Tělo otázka je zaměřena na vnímáni skrze smysly (vidím, slyším, cítím…) Kruh – otázka je zaměřena na chování (dělám, reaguji) M – symbol Madia Praktické náměty na aktivity ŠIPKYZÁSOBNÍK OTÁZEK Tyto karty tvoří zásobník otázek na vedení reflexe jakékoli jiné proběhlé situace nebo aktivity (tj. vybíráte si otázku, která se vám zrovna hodí, na kterou se chcete skupiny zeptat). V rámci reflexe si otázku mohou vybírat žáci a ptají se zbytku skupiny nebo vybírá lektor a účastníci odpovědi diskutují v malých skupinách. DOPORUČENÍ: (vždy otázku přizpůsobte cíli, aktuální situaci, proběhlé aktivitě, náladě skupiny… Například otázku z karty č. 409: Za co bys v poslední době zasloužil/a potlesk? lze alternovat na: Za co by sis ty (nebo třída/tým/skupina) v této aktivitě (situaci) zasloužil potlesk? PANÁČEK / PANÁČCIZvídavý kamarád Každý si vylosuje kartu s jedním panáčkem, vybere si ve skupině někoho, kdo mu na tuto otázku odpoví. Vystřídá 3 účastníky. Následně odpovědi sdílíme s celou skupinou. Jméno za otázku Rozdejte účastníkům prázdné štítky na jmenovky a fixy. Každý si vylosuje jednu kartu, jde za spoluhráčem a ptá se ho na otázku z karty. Jakmile dostane odpověď, napíše mu jedno písmeno jeho jména na jmenovku. Jde za dalším a opět se ptá na otázku ze své karty, za odpověď píše jedno písmenko. Cílem je, aby celá skupina měla kompletní jmenovku a každé písmeno z jednoho jména napíše jiný účastník. Karetní rychlé rande Vyberte karty (počet karet = počet účastníků / 2) a položte je s dostatečnými rozestupy na podlahu. Skupina zahájí korzování po místnosti, po zaznění signálu (zvoneček, přestane hrát hudba aj.) si každý účastník najde nejbližší kartu, u které se potká s dalším člověkem a během jedné minuty si vzájemně odpoví na otázku na kartě a odpovědi prodiskutují. Po signálu opět korzují a zastaví se u jiné otázky s jiným účastníkem. Opakujte několikrát. Diskuze Já skupinka všichni Rozdělte účastníky do skupin, každá skupina si vybere kartu s více panáčky (otázka na významné blízké) každý si promyslí svou odpověď a následně si odpovědi v jednotlivých skupinách vzájemně sdělí a prodiskutují. Skupina se domluví na společné odpovědi, kterou pak prezentují všem ostatním. Skupiny si následně mohou karty vyměnit a proběhne další kolo. Horká židle Jeden účastník jde na připravené místo – židle, vyhrazený prostor apod, vylosuje si jednu z karet a odpověď na otázku sdílí/prezentuje před skupinou. Doporučujeme používat jen v bezpečné skupině. Volit karty ideálně z kategorie 200 (zdrojové). EMOTIKONYNáladoměr Každý účastník si zvolí kartu, která odráží jeho aktuální náladu. Sdílí svůj výběr s ostatními ve dvojici, skupině, nebo před všemi ostatními. Potkali se u smajlíka Připravte si karty s různými emotikony (počet karet = počet hráčů / 2). Vyzvěte účastníky, aby se postavili ke kartě, která odráží jejich aktuální náladu. Následně rozviňte diskuzi ve dvojicích nebo menších skupinách podle toho, jak se seskupili u jednotlivých karet, co jim tuto náladu přineslo a jak jim v tom je. Skupinový náladoměr Rozdělování do skupin: Každý účastník si vybere náhodnou kartu a najde si svůj tým (tak, že ve skupině budou mít nějak podobné smajlíky (diskuze co mají společného: Význam, náladu, otevřené oko,). U každého rozdělování předem určíme, kolik členů budou mít jednotlivé skupiny. KOSTKANáhodné číslo Kdykoliv potřebujete náhodné číslo od 1 do 6, nechejte účastníky losovat náhodnou kartu. Dělení do skupin Každý si vybere náhodnou kartu a poté můžete účastníky dělit do skupin dle: stejných hodnot na kostce, aby byl váš součet alespoň 15, aby byla ve skupině postupka, abyste měli jen sudá čísla… Například: určíme tyto podmínky: a) počet lidí ve skupince je mezi 3-5 b) součet na kostkách se musí vejít mezi 6-10). Kostka jako škála Pokládejte skupině otázky názorového typu (Jak moc jsi spokojený s chováním ostatních ve skupině, jak ses měl o víkendu, jak ti chutná vepřo-knedlo-zelo,) účastníci „odpovídají“ tím, že vytáhnou kartu s číselnou hodnotou na kostce a ukáží ji ostatním nebo se seskupí dle stejné odpovědi/hodnoty na kostce. Další možností je předem rozmístit karty s kostkami od 1 do 6 na zem s rozestupy, každý si po položení otázky jde stoupnout k dané kartě, doporučujeme beze slov. KATEGORIE - číslo 100/200/300/400Individuální využití Pokud chci nějakou změnu (řeším nějaký problém), vyberu si jednu kartu z každé kategorie 100/200/300/400 a zkusím si na ně postupně odpovědět. Odpovědi si zaznamenám, abych se k nim mohl vrátit. (Způsob záznamu si přizpůsobte: deník, komiks, zpráva mému budoucímu já,…). Můj obraz Vyber si 4 karty každou z jedné kategorie (100/200/300/400), přečti si otázky, zkus si na ně odpovědět. To, co zjistíš namaluj (popř. domaluj z karet) formou nějakého obrazu. Komiks Vyberte všechny karty s piktogramem chování a rozdělte dle kategorií. Napište si obtíže, které ve skupině řešíte. Vyberte si jednu z potíží (např. hluk o přestávkách) a účastníky rozdělte na 4 větší skupiny. Každé skupině dejte vylosovat jednu kartu z hromádek karet dle čísel (karty začínající 100, 200, 300, 400). Skupiny kreslí komiks jako odpověď na otázku, tématem komiksu je řešení dané obtíže. Příklad: řešíme hluk o přestávkách, skupiny si vylosovaly otázky 108, 202, 305 a 415. Otázky alternujeme na celou skupinu. Každá skupina kreslí část komiksu, které pak spojíme do jednoho příběhu, jednoho řešení obtíže. ABSTRAKCE – reverzní strana kartyIndiánské jméno Každý účastník si najde kartu s obrázkem, který ho oslovuje a vymyslí si indiánské jméno podle toho, co na obrázku vidí. Petr-Krab, Eva-Žlutý pes. Z papíru si složí „stříšku“ a na tu si vyrobí a ozdobí jmenovku na stůl. Mluvíme spolu beze slov Rozložte karty (počet karet = počet účastníků / 2) obrázkovou stranou nahoru a ke každé položte volný papír. Každý dostane fix (vybere si „svou“ barvu). Pusťte hudbu a po dobu, co hudba hraje se všichni procházejí po místnosti a karty si prohlížejí. Jakmile hudba přestane hrát, zastaví se u karty, která je zaujala. U každé karty mohou být 2 max. 3 osoby (pokud je lichý počet účastníků). Cílem je společně na volný papír u karty „popsat“ (bez použití slov mluvených i psaných) co na obrázku vidí, jak na ně působí, proč si ho vybrali apod. Vytvoří společný obraz, kreslí souběžně a doplňují se.Obtížnější varianta: Účastníci se dívají pouze na papír, poproste je, aby se nepozorovali navzájem. Bez užití slov se snaží „komunikovat – popisovat“ obrázek pomocí kreslení symbolů na volné papíry u své karty, jako by se jednalo o rozhovor, kreslí střídavě a symboly na sebe navazují. Podobnost čistě (ne)náhodná Každý jednotlivec si vybere obrázek, který se mu líbí, pak se potká s jiným účastníkem dle vlastního výběru a hledají, co mají na svých obrázcích společného. Sdílejí spolu co nejvíce podobností. Varianta: Najdi někoho, kdo má v něčem podobnou kartu jako ty a zkuste si promluvit o tom, co máte vy jako lidé společného (jak je možné, že jste si vybrali podobnou kartu?) Příběh z obrázku Každý účastník si vybere jednu kartu, která se mu líbí, nebo losem. Vytvořte menší skupinky, které vymyslí krátký příběh jejich karet podle toho, co vidí na obrázcích a jak na ně působí. Domalujte obraz Každý si vybere kartu, která se mu líbí (nebo náhodně) vytvořte skupiny ideálně po 4 (nebo méně hráčích) a položte karty na papír A4 (na A4 se vejdou maximálně 4 karty). Úkolem skupiny je domluvit se a domalovat nebo jinak na papír „propojit karty“, tak aby na sebe plynule navazovaly. Výsledek sdílíme před ostatními skupinami. (poznámka, karty si na okraje papíru přichytíme kolíčkem). OKO - všímavostTrénink všímavosti Rozložte všechny karty jiskřivých momentů (neurovnaně nebo v mřížce 89 karet), účastníci mají za úkol spočítat, kolik karet obsahuje otázky zaměřené na všímavost (tj. kolik karet má na sobě symbol OKO). Následuje diskuse o tom, co je to všímavost a jak ji využíváme. Hra na pozadí Schovejte po třídě několik karet na všímavost a umístěte na určené místo obálku (krabičku). Žáci mohou v průběhu týdne hledat karty a pokud nějakou naleznou, napíšou na malý lísteček odpovědi, které vloží do obálky/schránky. Co se vám po týdnu sejde přečtěte na třídnické hodině. Zápisník Rozložte několik karet na všímavost po místnosti a všichni korzují s vlastním papírem a zastavují se u jednotlivých karet. U karty (karet), která je zaujme si zkusí napsat na papír odpověď a jdou se podívat na další. Po uplynutí určeného času se potkají ve dvojicích/skupinkách a sdílí odpovědi na otázky. Hledejte podobnosti a rozvíjejte možnosti. Záznamník Vyberte několik otázek na všímavost, které se by se mohly týkat celé skupiny. Ke každé kartě položte papír, na který účastníci budou dopisovat odpovědi za sebe nebo skupinu. Na závěr papíry posbírejte a sdílejte co se na nich sešlo. Odpovědi můžete dále využít pro diskuzi o možnostech, jak to posilovat. HLAVA - imaginaceTvoříme hádáme Rozdělte účastníky do skupin, každá skupinka si vylosuje náhodnou kartu a následně prodiskutují odpověď a připraví krátkou scénku, natočí reklamu, videoklip, napíšou píseň, báseň, scénář. Výsledek by měl odpovídat na otázku z vylosované karty. Ostatní skupiny můžou po představení hádat a doplnit další odpovědi. Vnitřní obraz Nechte každého, ať si najde příjemné místo v místnosti a zavře oči. Poté nahlas přečtěte otázku z karty a nechte čas, ať si co nejbarvitěji představí, jak by to mohlo u něj vypadat. Jakmile všichni otevřou oči, mohou svůj „obraz“ překreslit na papír, nebo si jej sdílet ve skupince nebo před všemi. Společné sousoší / fotografie Vyberte kartu, která by mohla být pro účastníky aktuální a nahlas ji přečtěte. Účastníci budou následně tvořit společnou sochu. Funguje to tak, že první se svou odpovědí jde před skupinu a vyjádří svou odpověď nějakou pózou či postojem a zavře oči. Ostatní postupně přicházejí za ním a sochu dotvářejí tím, že se přidají se svou pózou a také zavírají oči. Jakmile jsou všichni umístěni, otevřou oči a prohlédnou si vzniklé společné sousoší (doporučujeme vyfotit). Následuje diskuse, čeho jsme si všimli, co koho překvapilo, pobavilo atd. SRDCE - emoceZkamenělé náměstí Všichni se volně procházejí prostorem. Přečtěte otázku a dejte signál (zvoneček, slovo „štronzo“…) účastníci zkusí „odpovědět“ na otázku všichni naráz za pomocí sochy, zaujmou pózu a zastaví pohyb, prohlédnou si sochy ostatních a po 10 vteřinách se opět volně pohybují a můžete položit další otázku. Back to back Účastníci se rozdělí do dvojic a ve stoje se opřou tak, že se dotýkají o sebe zády. Přečtěte otázku a všichni se snaží odpovědět polohou a pohybem zad tak, aby je druhá strana pochopila. Vše probíhá beze slov. Po položení několika otázek dejte prostor dvojicím, aby si sdíleli a ověřili, jestli se pochopili. POHÁR - úspěchVýměna míst Vytvořte kruh z židlí a hromádku karet, účastníci postupně losují karty a v duchu si převedou otázku na třídu/skupinu. (příklad: U otázky č. 204 Co dobrého na tobě může vidět i ten největší pesimista? Lze alternovat na Co dobrého na naší třídě/skupině může vidět i ten největší pesimista?) Jeden z účastníků si jde stoupnout doprostřed kruhu a přečte otázku (ve tvaru na třídu/skupinu) a říká svou odpověď, kdo s odpovědí souhlasí/souzní vymění si místa. Pokračujeme další otázkou-dalším účastníkem. Společná koláž Vyberte otázku, kterou položíte pro jednotlivce, nebo ji alternujte na celou skupinu. Každý sám na svůj papír maluje, píše a jinak tvoří odpověď na tuto otázku. Po uplynutí času své výtvory spojí a vznikne společná koláž („toto jsme my“- společný projekt o nás). Společný erb/znak Karty s POHÁRem otočte obrázkovou stranou nahoru a rozložte po třídě. Každý si jde stoupnout ke kartě, která se mu nejvíce líbí, nebo ho jinak zaujala. Následně tvoří společný obraz nebo erb, ve kterém odpovídáme na otázku z druhé strany naší karty (ať už jednotlivě, nebo ve skupince, která se sešla u jedné karty). POSTAVA - těloPantomima Každý účastník si vylosuje otázku, jde si stoupnout před ostatní, otázku nahlas dvakrát přečte a pantomimicky ukazuje svou odpověď. Všichni hádají, jakou odpověď má předvádějící na mysli. Můj panáček Každý účastník bude potřebovat papír a psací potřeby. Nakreslí si obrys „prázdného“ panáčka. Lektor čte otázky a všichni si k panáčkovi zaznamenávají, která část těla se jim u této otázky „aktivuje“ a jaké dojmy to v jeho panáčkovi vyvolává. Příklad: karta č. 208 Jaká je tvoje superschopnost, jak se projevuje? → Účastník si doplní k panáčkovi třeba superrychlost, tj. někam k nohám si napíše, k čemu by mu to bylo, jak by tuto schopnost použil a jak mu v tom bude. Varianta: každý si píše, kreslí na svůj papír, kdyby měl tuto superschopnost, jak by to prospělo celé skupině. Náš panáček Rozdělte účastníky do malých skupin, do každé skupiny dejte velký arch papíru a skupinka si na papír nakreslí obrys postavy někoho ze skupiny (jeden si lehne na papír na záda a ostatní ho obkreslí). Každá skupina dostane jinou otázku. Do tohoto obrysu dokreslují a dopisují společné odpovědi na položenou otázku (otázkou alternujeme na celou skupinu). Příklad: karta č. 113 Jak bude vypadat, až budeš spokojený se svou situací? Zkus si to představit a ukázat. → Jak to bude vypadat až budete spokojení se situací ve skupině. Zaznamenejte do obrysu postavy. KRUH - chováníZastavované divadlo Účastníkům přečtěte otázku a vyberte 2-3 dobrovolníky, kteří zkusí divadelní scénkou ztvárnit odpověď na danou otázku. Ostatní sledují a kdokoli kdykoliv může říct domluvené heslo (např. ŠTRONZO, Meruňky, Time-out…), jakmile toto heslo zazní, herci se zastaví a ztuhnou. Ten, kdo řekl heslo, vystřídá jednoho z herců a pokračuje ve scéně místo něj. Nemusí se vystřídat všichni Komiks Vyberte všechny karty s piktogramem chování. Napište si obtíže, které ve skupině řešíte. Vyberte si jednu z potíží (např. hluk o přestávkách) a účastníky rozdělte na 4 větší skupiny. Každé skupině dejte vylosovat jednu kartu z hromádek karet dle čísel (karty začínající 100, 200, 300, 400). Skupiny kreslí komiks jako odpověď na otázku, tématem komiksu je řešení dané obtíže.Příklad: řešíte hluk o přestávkách, skupiny si vylosovali otázky 108, 202, 305 a 415. Otázky alternujte na celou skupinu. Skupiny kreslí části komiksu, které pak spojíme do jednoho příběhu. .shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-eec8c5299b9fe5c8ca672e4928d4ab8d.enable-bg-rollover .rollover i, .shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-eec8c5299b9fe5c8ca672e4928d4ab8d.enable-bg-rollover .rollover-video i { background: -webkit-linear-gradient(); background: linear-gradient(); } .shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-eec8c5299b9fe5c8ca672e4928d4ab8d .rollover-icon { font-size: 32px; color: #ffffff; min-width: 44px; min-height: 44px; line-height: 44px; border-radius: 100px; border-style: solid; border-width: 0px; } .dt-icon-bg-on.shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-eec8c5299b9fe5c8ca672e4928d4ab8d .rollover-icon { background: rgba(255,255,255,0.3); box-shadow: none; } .shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-9b0bce3ec9474ce98d9fadf505d0cec6.enable-bg-rollover .rollover i, .shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-9b0bce3ec9474ce98d9fadf505d0cec6.enable-bg-rollover .rollover-video i { background: -webkit-linear-gradient(); background: linear-gradient(); } .shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-9b0bce3ec9474ce98d9fadf505d0cec6 .rollover-icon { font-size: 32px; color: #ffffff; min-width: 44px; min-height: 44px; line-height: 44px; border-radius: 100px; border-style: solid; border-width: 0px; } .dt-icon-bg-on.shortcode-single-image-wrap.shortcode-single-image-9b0bce3ec9474ce98d9fadf505d0cec6 .rollover-icon { background: rgba(255,255,255,0.3); box-shadow: none; } #default-btn-dd6bfbfa239a57ff0c869698b5c1dcd9.ico-right-side > i { margin-right: 0px; margin-left: 8px; } #default-btn-dd6bfbfa239a57ff0c869698b5c1dcd9 > i { margin-right: 8px; } Vstříc prevenci jako ŠMP #default-btn-fc7ecbcd3184197d917684807596b617.ico-right-side > i { margin-right: 0px; margin-left: 8px; } #default-btn-fc7ecbcd3184197d917684807596b617 > i { margin-right: 8px; } Vyzkoušejte si prakticky, co karty umí #default-btn-3da68ad4e19563b71f6a94065586d7b0.ico-right-side > i { margin-right: 0px; margin-left: 8px; } #default-btn-3da68ad4e19563b71f6a94065586d7b0 > i { margin-right: 8px; } Získejte nespočet dalších aktivit The post Metodika ke kartám Jiskřivé momenty appeared first on MADIO.
Vesele Vánoce a šťastný nový rok! Vánoční čas je kouzelný okamžik, kdy se otevírají dveře do světa zázraků a radostných chvilek. Přejme si, aby tento sváteční čas byl plný jiskřivých momentů, které naplní naše srdce teplem, štěstím a láskou. Ať každý z ná
projít na článekAutorizovaná obalová společnost EKO-KOM připravila Metodiku výpočtu odměny sloužící obcím k úhradě nákladů vynaložených na úklid odpadů z jednorázových plastových obalů. V tomto dokumentu najdete podrobné informace.
projít na článekV rámci zavádění OKR do všech 50 týmů v celé Heureka Group jsme postupně naráželi na různé překážky, které nám bránily v kvalitní implementaci.
projít na článekNa konci srpna jsme uspořádali #HeurekaDevsMeetup o public cloudu, i protože v rámci Heureka Group testujeme hybridní model napříč třemi zeměmi a narážíme na otázky, které už někd
projít na článekMnoho z nás se jistě už setkalo s momenty, kdy jsme museli svůj vůz na dobro odstavit. Co právě v této chvíli dělat? Jak svůj vůz ekologicky zlikvidovat, jak podat výpověď povinného ručení? To vše a ještě více si nyní vysvětlíme. The post Ekologická likvi
projít na článek