Moře bude stoupat rychleji

 Globální hladiny moří by mohly stoupat rychleji, než se dříve myslelo, se zvyšováním skleníkových plynů v atmosféře. To je výsledek nové studie zveřejněné počátkem tohoto měsíce v časopise Ocean Sciences publikovaném Evropskou unií geologických věd. Napsali je dva vědci z univerzity v Kodani, Aslak Grinstedt a Jens Hesselbjerg Christensen. Ten rovněž pracuje v Bjerknesově centru pro výzkum klimatu v norském Bergenu. Většinovým vědeckým názorem shrnutým do zpráv IPCC bylo, že hladina moře se nezvýší o více než maximálně o 1,1 metru do konce tohoto století, a to i ve scénářích s nekontrolovaným růstem GHG. Za tímto účelem vyvinuli oba dánští ...

projít na článek

Na některých evropských tratích vlakem rychleji než letadlem

 Na tratích Mnichov-Vídeň či Brusel-Paříž a téměř dvou desítkách dalších tratí se lze dopravit vlakem rychleji než letadlem a současně za úspory desítek litrů paliva na osobu. Více.  

projít na článek

Kanada letos zavedla uhlíkovou daň

 Kanadský premiér Justin Trudeau oznámil koncem minulého roku, že podle zákona o cenách znečišťujících skleníkové plyny zavádí Kanada zavede od roku 2019 daň z uhlíku, která bude neutrální z hlediska příjmů a bude splňovat slib kampaně, který učinil

projít na článek

Greenpeace: Spotřeba ropy v dopravě by měla klesat desetkrát rychleji než dosud

 Pokud bude v Německu spotřeba ropy v silniční dopravě  nadále klesat tak pomalu jako od roku 2000, zdroj energie poškozující klima ze silnic nezmizí dříve než v roce 2120. Ukazuje to analýza „Oil in the Fire“, kterou zveřejnil Greenpeace. Aby b

projít na článek

Elektrolytická plovoucí jednotka na moři

 Brzy bude vodík generován solární energií na platformách v moři. To je plán Daniela Esposita, který vyučuje na Columbijské univerzitě. Vyvinul se k elektrolyzéru, který působí svou jednoduchostí. Zatímco kyslík a vodík v předchozích zařízeních musí

projít na článek

Biometan se vyplatí a má budoucnost

[Odborný článek] Dnešní objem výroby biometanu je malý, ale v nejbližších letech se to radikálně změní, protože Evropská unie připravuje další soubor legislativních opatření pro dosažení uhlíkové neutrality. Od roku 2027 by měla začít platit nová emisní n

projít na článek