Mýty oGeneraci Z

Jsou to opravdu jen na technologiích závislí lenoši, co nic nevydrží? O generaci Z (nejen) v oboru komunikace slýcháme v poslední letech stále častěji. Jak by taky ne – jsou to nastávající tahouni světové ekonomiky a v budoucnu i klíčoví hráči při marketingových a nákupních rozhodnutích. Není proto divu, že se na ně obrací pozornost stále více společností.  Rádi byste tuto mladou generaci lépe pochopili i vy? Pro začátek si pojďme rozebrat několik stereotypů, které si o generaci Z v současné době možná sami vytváříte a které vám mohou bránit v efektivní komunikaci s touto cílovou skupinou. Milí marketéři, podobně jako ostatní generace je nemůžete zaškatulkovat do jedné univerzální homogenní škatulky. Jejich zázemí, životní přesvědčení a hodnoty jsou rozdílné. 1. stereotyp: Generace Z tráví celý den na telefonu Začněme stereotypem, že všichni zoomeři jsou celý den přilepení k obrazovkám. Ano, jistě, generace Z miluje technologie a zejména svůj život na sociálních sítích, ale to neznamená, že se nedokáže odpojit a užívat si i reálného světa. Snaží se totiž o rovnováhu v životě. Technologie pro ně navíc nejsou jen prostředkem zábavy využívají je k setkávání se svými přáteli i ke vzdělávání. Věděli jste třeba, že generace Z už dávno nesleduje na TikToku jen vtipná videa se zvířátky, ale učí se zde o vědě s Billem Nye nebo si zde vyhledává potřebné informace, obdobně jako v encyklopedii nebo na Googlu? 2. stereotyp: Generace Z nikdy nebude schopna skutečné práce Často se také říká, že mladí lidé z generace Z jsou líní a v životě nebudou schopni získat skutečnou práci.  Právě naopak! Generace Z je ve skutečnosti plná pracovitých a ambiciózních mladých a podnikavých lidí, kteří stojí za velkými i malými značkami. Není to lenost, jen snaha najít nové způsoby. Zároveň nejsou ochotni spokojit se s prací, která neodpovídá jejich hodnotám nebo jim neumožňuje život mimo zdi kanceláře. Zdroj: TalentLMS3. stereotyp: Generace Z nic nevydrží Nechci vůbec začínat s tím, že generace Z je venbsp;skutečnosti jen banda přecitlivělých jedinců, kteří nesnesou kritiku. Ve skutečnosti, možná i vlivem zásadních světových událostí z posledních let, které ve velké míře formovaly jejich psychiku (pandemie, válečné konflikty, ekonomická krize, globální oteplování… vyberte si), jsou vlastně relativně houževnatí a odolní. Vyrostli ve světě, který se neustále mění a je plný výzev, takže vědí, jak se přizpůsobit a vytrvat. 4. stereotyp: Generace Z se nestará o svět kolem sebe, hledí si svého Často se říká, že mladí lidé této generace nevěnují pozornost politice ani jiným společenským tématům a raději se zaměřují na své osobní zájmy či zábavu. Opak je však pravdou – podle řady výzkumů generace Z vykazuje vysokou míru aktivismu a zájmu o společenské otázky. Mnoho mladých lidí z generace Z se navíc aktivně zapojuje do různých organizací nebo hnutí, aby pomohli změnit věci, které je trápí, a aby bojovali za své ideály. Příkladem je například hnutí Fridays for Future, jehož prostřednictvím mladí lidé po celém světě upozorňují na klimatickou krizi. 5. stereotyp: Generace Z se stará o planetu a vybírá si pouze šetrné výrobky Ačkoli se generace Z velmi zajímá o otázky životního prostředí a udržitelnosti, rozhodně se nedá říci, že by kupovala výhradně ekologické produkty. Je třeba vzít v úvahu, že se stále jedná převážně o mladé lidi bez vysokého příjmu, kteří (i když často neradi) sklouzávají k nákupu levnějšího zboží kvůli omezeným finančním možnostem. Generace Z také miluje trendy, které udržitelné značky často nesledují. Řada mladých lidí se tak nechává zlákat marketingem řetězců rychlé módy v čele s e-shopem SheIn, který je v současnosti jedním z nejvyhledávanějších na Googlu a v prodejích předstihl řadu svých konkurentů, jako jsou H&M, Zara a Forever 21. Zdroj: shutterstock.com Než začnete plánovat kampaň, zkuste se nejprve vymanit ze stereotypů a podívejte se, co skutečně charakterizuje a zajímá generaci Z. Jen tak ji dokážete efektivně oslovit. Kde hledat inspiraci? Přece v jejich přirozeném prostředí, na sociálních sítích! Praktické rady, jak oslovit mladé lidi, jsme probrali v článku Generace Z očima marketingu, který vznikl pro Mediář.cz. Další zdroje dat: The New York Times Autorkou článku je Tereza Pospíšilová Influencer Specialist Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a sledujte tak pravidelně novinky ze světa Fragile. (function() { window.mc4wp = window.mc4wp || { listeners: [], forms: { on: function(evt, cb) { window.mc4wp.listeners.push( { event : evt, callback: cb } ); } } } })(); Souhlasím se zpracováním osobních údajů Zásady ochrany osobních údajů Leave this field empty if you're human: The post Mýty o Generaci Z appeared first on Fragile agency.

projít na článek

Nejčastější omyly a mýty o repasovaných počítačích

Vyznat se ve světě počítačů může být náročné, zvláště když narazíte na [] Článek Nejčastější omyly a mýty o repasovaných počítačích se nejdříve objevil na Recenzetesty.cz.

projít na článek

Záhadné mýty o mobilních bateriích: Pravdivé příběhy pro moderního technologického nadšence

V době neustálého technologického pokroku a rychlých změn je nepostradatelné mít přístup k aktuálním informacím a hlubšímu pochopení nových inovací, které ovlivňují naše životy. Lokální [...] The post Záhadné mýty o mobilních bateriích: Pravdivé příběhy p

projít na článek

Kona Electric boří mýty o elektromobilech

Přestože elektromobily existují již několik desítek let, stále nejsou zdaleka tak běžné jako vozidla poháněná spalovacími motory.

projít na článek

Na dovolenou jsem si zapomněl vzít léky nebo jsem si jich vzala málo

Co dělat, když člověk na dovolenou odjede bez léků nebo si vezme málo léků, které užívá uvádějí mýty a skutečnosti.

projít na článek

Očkování proti chřipce 2010

Základní informace - hrazeno pojišťovnami je pro všechny nad 65 let věku a závažně nemocné mladší klienty, ostatní zájemci si můžou očkování uhradit sami, některé zdravotní pojišťovny mohou poskytnout příspěvek na očkování. Podrobněji níže. - k očkování

projít na článek